Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Intervju

http://www.introduce.se/foretag/seamless/intervjuer/2016/8/seamless---intervju-med-vd-peter-fredell-q2-2016/

Det viktigste er vel at contactless lanseres utenfor Sverige fra september, og at det virker som marginene er bedre på contactless betalingene.

En viktig trigger her blir hvis Apple åpner opp nfc grensesnitt.

1 Like

Kan legge til at han også så at de personene som brukte contactless hadde en klar tendens til å gjøre mange flere transaksjoner enn de gjorde før.i q4 tror han det blir inntekter av betydning her.

1 Like

Sa han ikke noe mer i retning av at i Q4, så får alle tilgang, så da får de se hva resultatet blir?

Må si DNB med Vipps har gjort en utrolig bra jobb med å få folk til å bruke appen, og jeg tror Seamless har litt å lære når det kommer til hvordan de får opp volum for privatpersoner for å drive betaling fra privatperson til firma.

Jeg synes VD-en tenker helt rett når det kommer til cash-burn, jo kjappere de kommer til break-even, jo bedre. De har gjort en god jobb med emisjoner hittil, men litt tregere vekst for å senke cash-burn er greit.

1 Like

Ja, han mente det ikke vil vises i regnskapene før Q4.

F.eks UK kan bli et viktig marked, der det er stor andel contactless terminaler, og de har en spennende partner i GoCardless, men det tar sikkert litt tid å vokse fra 0.

Er enig i det du skriver. Både Swish og Vipps har klart å bygge opp en brukerbase og brukervennlighet raskt (selv om de har andre svakheter). Kjernen i SEQR er veldig bra.

1 Like

Jepp, og jeg er ganske sikker på at DNB har brukt mye mer penger enn det Seamless har på å bygge opp SEQR.

Ja, men det største problemet jeg ser er at det tar ikke bort noen ledd. SEQR kan jo designe ut banken og kortselskapene i hvert fall delvis, og til en billigere pris. Poenget må jo være å effektivisere betalingsløsningene og gjøre det billigere og dessuten mer sømløst over landegrensene. En joker for meg er også at de er i en veldig god situasjonen for å skape grensesnitt mot kryptovalutaene dersom de velger å satse på dette senere.

Denne holdt greit, nå vil vi se at nye kjøpere kommer med litt volum :slight_smile:

1 Like

En del i minus på Seamless nå. Var litt for utålmodig med inngangen.

2 Likes

Fikk litt mer i dag på 8.45, virker som det er en større selger som legger lokk på kursen

1 Like

Dette synes jeg også er positivt (fra siste rapporten), det betyr at brukere kan ha en egen SEQR “konto” med penger, og dermed forenkler det grensesnittet mot bankene, og gjør det mulig med raskere og enklere overføringer mellom sluttbrukere. En spennende kombinasjon med NFC lansering i Europa. Det eneste vi mangler nå er at apple åpner opp NFC til tredjeparter i iOS.

2 Likes

Kjedelig kursutvikling her

Noe på gang i LA?

2 Likes

Frister å øke litt.

1 Like

Kom over den artikkelen, dette tok jeg opp over at i høst så skal internasjonale brukere kunne overføre penger i realtid mellom land, bare kryptovaluta som kan matche dette (men det må igjen veksles til din fiatvaluta og overføres til banken som tar tid)

[quote]This year you have received the Florin Award for Best Customer Centric Excellence. What, would you say, are the main elements that make SEQR stand out from other services like it?

The main element and always our main focus is ease of use. In terms of the features, it is a very unique offering. Contactless payments are very common in some countries via a physical card but only a few players offer this service via a consumer’s mobile device. Though the possibilities open up dramatically when the services are combined together, with remittance services already in place in some countries with more being added and instant Peer to Peer payments both domestic and internationally between users being added in the Autumn of 2016. This will allow our users to freely send money in real time between friends, family or any other user, globally, which is a very exciting and unique proposition, especially as many countries are used to P2P transfer times spanning many days.[/quote]

2 Likes

Litt spekulasjon på placera om at SEQR vil miste avtalen med McDonalds, mulig en av grunnene til den labre kursutviklingen.

1 Like

3 Likes

Den stigende trenden er brutt, da er det hyggelig hvis denne horisontale trendkanalen holdes.

Ligger an til 11 røde uker (“svarte” candlesticks) !

1 Like

Fikk litt til på 7.75, nå kan det gjerne komme noen positive nyheter så kursen kan stige til 11 igjen :slight_smile:

1 Like

Var det bunnen i dag mon tro. Synes jeg ser tegn til bedring her nå. Det er i hvert fall på tide :slight_smile:

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Seamless mobila betallösning SEQR
lanserar så kallade kontaktlösa betalningar vid samtliga terminaler som
använder NFC-teknik, världen över.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Därmed kan SEQR-användare i Europa betala med SEQR vid
cirka 30 miljoner terminaler globalt, oavsett om handlaren skrivit avtal med
Seamless/SEQR eller inte.

I juli lanserade Seamless kontaktlösa betalningar med
SEQR i Sverige.

Fia Forsman +46 8 5191 7923

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Bra saker. Synd dette ikke er mulig å bruke på iPhone.

1 Like