Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Invuo Technologies (INVUO)

Seamless - Tomas Klevbo,
Styrelseledamot,
2016-09-28, +8.000 aktier

2 Likes

Verdenslansering av NFC betaling uten plast kort, jaja opp pÄ 8-tallet i hvert fall :slight_smile:

1 Like

1 Like

En beskrivelse pÄ Placera om hvordan det fungerer med contactless og internett. Det er positivt at man kan gjÞre 5 kjÞp uten internett tilgang (wifi eller mobilt) med tanke pÄ at dette nÄ fungerer over hele verden og det kan bli dyrt med roaming, men man har gjerne tilgang pÄ wifi pÄ hotellet osv. En positiv overraskelse for min del at dette ogsÄ fungerer delvis offline.

[quote]Seamless Distribution / Uppkoppling / Uppkoppling. Nu har jag lÀrt mig lite till
I dag 15:37 IP: Xc77lvmrC
Min iPhone Àr alltid ansluten till nÀtet och vid anvÀndandet av SEQR i den, var det aldrig nÄgra funderingar pÄ om jag behövde vara uppkopplad eller inte. Det fungerade alltid dÀr det fanns QR-kod, (förutom en gÄng i en nyöppnad Willysbutik och det kunde nog varit ett tillfÀlligt nÀtavbrott).

För att Àven kunna handla kontaktlöst med SEQR pÄ bl.a. ICA, har jag köpt en Samsung med kontantkort och installerat SEQR i den. (SÄ kan det vara, Apple, om man inte slÀpper NFC-tekniken i iPhone till andra appar.) Kontantkortet sÀtter begrÀnsningen att det mÄste fyllas pÄ, och det blir bÄde kostsamt och krÄngligt med tvÄ abonnemang. UtvÀrderar under en övergÄngsperiod pÄ hur jag kommer att göra framöver.

Inaktiverar man Mobildata i androidens, (Samsung), instĂ€llningar och startar SEQR-appen, sĂ„ kommer det upp en ruta med texten: “VĂ€ntar pĂ„ nĂ€t
 Ett komunikationsfel uppstod. kontrollera att du Ă€r ansluten till internet och försök igen.” Om man stĂ€nger ned den rutan, kommer man in i appen Ă€ndĂ„, men man kan inte handla med SEQR mot QR-koden med “Scanna och betala”, (har testat). DĂ€remot gĂ„r det att handla contactless med “Blippa och betala” men man har bara 5 st offlinebetalningar. Vet inte Ă€nnu inom vilken tid det rör sig om men jag har genomfört en, har fyra kvar och invĂ€ntar nĂ€r det skall uppdateras till 5 st igen för att fĂ„ reda pĂ„ tidsperioden. (Alternativt kan man maila SEQR och frĂ„ga, men jag har inte brĂ„ttom).

NĂ€r man vĂ€ljer “Blippa och betala” i offline-lĂ€ge, fĂ„r man upp en ruta med texten:
"Det verkar som att du Àr offline. KvarstÄende offlinebetalningar: 5."
SÄg den nÄgon gÄng utomlands innan jag anslutit mig till butikens wi-fi, men kopplade dÄ inte ihop att jag kunde genomfört 5 st offline-köp i NFC-terminaler i butiker utan wi-fi. Synd.

SÄ mitt svar pÄ frÄgan om man mÄste ha en internetuppkoppling för att kunna blippa med SEQR, blir nu: Det behöver man inte, (sÄvida man inte redan genomfört 5 st offline-blipp inom en Ànnu obestÀmd tidsperiod), men det underlÀttar om man Àven vill scanna mot QR-kod med SEQR.[/quote]

Litt aktivitet pÄ kjÞpersiden igjen.

Litt presse der SEQR tas opp som et eksempel

http://www.newyorker.com/magazine/2016/10/10/imagining-a-cashless-World

1 Like

HÄper den rettsaken snart blir overstÄtt

http://nfctimes.com/news/meawallet-makes-transition-tsm-hce-supplier-challenges-including-lawsuit-remain

Meawallet presentasjon torsdag 10 november pÄ DN FINTECH 2016, konferanse i Oslo

10.00
Norske Fintechselskaper - Slik gjĂžr vi og dette kan du lĂŠre
Zwipe - utvikler fingeravtrykkslĂžsning for kortbetalinger
Islero - nettplattform hvor investorer og smÄsparere kan abonnere pÄ analyser og aksjetips
Meawallet - skybasert sikkerhetslĂžsning for mobilbetaling
Signicat - sikkerhetslĂžsninger for elektronisk identitet

Teknisk sett ser det ikke sĂ„ bra ut for Seamless, igĂ„r kom det “Death cross” i det SMA50 brĂžt ned gjennom SMA200.

1 Like

PÄ den annen side er trading rangen ca 7.5 - 11, sÄ da har det tidligere lÞnnet seg Ä kjÞpe her 7.5-8 og selge pÄ 10.5-11.

Edit: ref siste “death cross”

2 Likes

Jeg tror det vil komme en kraftig bevegelse opp her i lÞpet av det neste Äret langt over 11 kroner, men selv kortsiktig er vi i kjÞpsteritorium dersom man tror denne horisontale trendkanalen vil holde en stund til. Jeg synes det er interessant nÄr en slik horisontal kursutvikling holdes over lang tid, forskjellige glidende snitt samles og kan gi stÞtte pÄ vei oppover dersom det endelig blir brudd opp. Her har jeg tatt med 55 uker og 100 uker snitt som nÄ er i ferd med Ä gÄ sammen.

1 Like

Er dette en spĂžk, oppgi telefonnummeret i kassen ved hver betaling?

2 Likes

Det hĂžrtes jo enklere ut en SEQR? :grin:

1 Like

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
SEQR launches Contactless Payments and Gocardless Service in the UK – SEQR customers can pay from bank account at 500,000 points of sale (Cision)
2016-10-10 09:00
As of today SEQR customers in the UK are now able to quickly and simply link their bank account to the SEQR app and make payments directly from their bank account. Until now UK customers have enjoyed the benefits of the SEQR pre paid account functionality, however enabling customers to connect their bank account opens SEQR up to millions more customers who prefer direct payment over a pre paid option.

In addition, customers will now also be able to make SEQR “Tap & Pay” payments at any retailer that accepts contactless NFC payments. The UK is one of Europe’s most advanced markets for contactless payments with approximately 500,000 terminals currently activate. This is set to grow further as in line with card network rules no terminals without contactless technology can be sold or installed in Europe after 2018.

“The launch of these two new features represents a major leap forward for SEQR in terms of customer acquisition and payment acceptance in the UK. At a global level, SEQR is rapidly establishing itself as the standard way for customers to pay with their mobile, adding contactless payments and direct bank account linking the UK will cement this position further”, says Peter Fredell, CEO of Seamless.

Linking of customer bank accounts is facilitated by Gocardless whose collaboration with SEQR was announced earlier in the summer. SEQR “Tap & Pay” payments are available to customers with mobile phones using the Android operating system.

3 Likes

NÄ vÄknet den litt? Det er mandag sÄ kanskje tradere har en lang sovemorgen

SEAMLESS
VD HAR KÖPT AKTIER FÖR NÄRA 0,5 MLN KR (Direkt)
2016-10-10 12:27
STOCKHOLM (Direkt) Betalteknikbolaget Seamless vd Peter Fredell har köpt 57.000 aktier för 8 kronor styck, vilket summeras till en affÀr om 456.000 kronor.

Transaktionerna gjordes den 7 oktober, enligt Finansinspektionens insynsregister.

Bolaget Fredell & Co Àgde 2,7 miljoner aktier i Seamless i slutet av juli, enligt ÀgardatatjÀnsten Holdings. Den posten motsvarade 4,6 procent av aktierna.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

NyhetsbyrÄn Direkt

3 Likes

Det var et skikkelig innsidekjĂžp. For meg vil det si at de siste bĂžrsmeldingene burde tolkes i et veldig positivt lys.

1 Like

Ja han har vel solgt stort tidligere. Bedre tegn enn dette fÄr du ikke pÄ BÞrsen. sÄ fÄr vi se om dette gir kursutslag langsiktig.

2 Likes

Hvordan ser det teknisk ut her? Vil en av dere ta en ordentlig titt pÄ det?

Det der ser jo saftig ut, basert pÄ mine begrensede TA-ferdigheter
 NÄ er jeg 10% minus i Seamless og jeg mÄ innrÞmme at det frister Ä Þke litt, selv om jeg allerede er rimelig tungt inne.

@holmes @Christian @Irathi

1 Like

Vent pÄ at den bryter 8,2 og har en moment pÄ over 0.

RSI og MACD ser lovende ut.

3 Likes