Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Hva skal til for at disse tjener penger egentlig? Synes det er litt rart de ikke får det til med så mange avtaler.

1 Like

De har noen forskjellige ben å stå på, men for SEQR, som er grunnen til at jeg er i aksjen, så må de ha flere brukere som bruker SEQR mer aktivt.

Avtalene de har gjort gjør at flere kan bruke SEQR, og gir noen igjen til brukeren. Produktet er litt som VIPPS på stereoider. Det koster å kjøre på med reklame osv for å få flere brukere, så de har nok holdt litt tilbake.

@holmes tar gjerne litt kritisk tilbakemelding på dette innlegget. :wink:

Hmm, ok har jo null innsikt i hvor mye dette er brukt i Sverige. Synes det ser ut til å være stort sett apotek og litt annet, men veldig lite utvalg betalingssteder:

https://www.seqr.com/se/karta/

Da burde du lese forrige børsmelding:

All European Seqr users can now use Seqr to pay all over the world -
Contactless payment technology allows payments in 30 mln point-of-sales
globally

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160929.Cision.20160928:BIT:9942:0

Ja, men jeg ser at de har dette kartet på weben sin så de virker jo stolte av det, men mulig det bare er utdatert da. Vanskelig å si hva denne meldingen om 30mill salgsteder betyr egentlig. Hjelper jo lite hvis ingen bruker SEQR eller vet hva det er…

Hvor mange brukere har de i dag og hvor mange trenger de for å tjene penger?

Hvis de ikke tar betalt per transaksjon, hvor mange brukere må de ha før de kan selge selskapet for profitt?

Ta deg en kikk på side 9 i siste kvartalsrapport: http://mb.cision.com/Main/4815/2046596/540560.pdf


Ikke veldig imponerende tall når det kommer til downloads/transaksjoner, men prosentvis økning ser grei ut. Det er vel først nå med de siste avtalene at SEQR virkelig er allment tilgjengelig i en rekke land. (Ikke inkludert Norge).

Det Seamless lever av er transaksjonsveksel, hvor utviklingen ser slik ut.


Litt mer imponerende volum her for å si det sånn. :wink:

2 Likes

Skal svare på dette mer grundig senere. De får betalt per transaksjon for det meste, men har også begynt å få noen abonnement avtaler med visse butikker. Det er også et innslag av reklameinntekter og høyere margin på kjøp gjort i selve appen. Hittil har det vært basert på qr koder som butikkene har måttet integrere med sine systemer, men nå skal det være mulig for alle europeiske brukere å betale mot nfc terminaler i hele verden med android telefoner og det kreves dermed ikke at butikkene vet om eller støtter seqr. Dette vil først vises i Q4 tallene. Det skal også rulles ut realtidsoverføring mellom brukere som vil fungere internasjonalt. Det er en viktig nettverkseffekt her, det er viktig at de vokser og får nok brukere til at snøballen ruller videre av seg selv.

3 Likes

Denne featuren er jo ganske fet, i dag er det jo dritdyrt å overføre penger mellom land.

Dersom Vipps var et selvstendig selskap… Hva ville de vært priset til, mon tro?

1 Like

Jeg liker også den “kjedelige” transaksjonsdelen som vokser og nå nylig fikk sin første avtale i USA, et helt nytt marked som åpner seg. Det er veldig positivt hvis denne kan fortsette å vokse og etterhvert finansiere seqr helt (frem til det blir lønnsomt). Finansiering er vel delvis det som har holdt kursen nede.

1 Like

La meg rette: “Dersom Vipps var et selvstendig selskap og produktet var lansert internasjonalt… Hva ville de vært priset til, mon tro?”

Seamless må vel være det selskapet jeg har mest troen på kan dra en 10x eller 100x, men det kan også ende opp med at SEQR aldri slår igjennom. Du må få noen til å bruke produktet ditt også, ikke bare ha den beste teknologien. Worst-case så har man den “kjedelige” transaksjonsdelen igjen. :slight_smile:

2 Likes

Foreløpig veldig lite, siden de tjener lite penger og bruker EKSTREMT mye på markedsføring og utvikling.

Men når ebay splittet ut paypal så var jo verdien av paypal ca like mye som hele ebay.

3 Likes

Vil tro at DNB burde gjøre dette : )

Ja litt som i PHO der det er stor oppside pga. eventuelle partneravtaler og ellers har de “kjedelige” økende nåværende inntekter, så har SEAM:
Utrolig spennende SEQR (som var årsaken til at jeg ble interessert) og “kjedelig” transaksjonsdel med økende inntekter.
Begge selskapene kunne splittet den kjedelige delen og den innovative i egne selskap.

2 Likes

Det er hvert fall en interessant tanke. DNB og Vipps har vært gode på markedsføring.

På nåværende tidspunkt, er jeg ikke enig.

Vipps må lansere en bedre løsning for butikksbetaling for å få lønnsomhet (det er vanskelig å ta betalt for vennebetaling). Jeg blir overrasket om den piloten som de har gående nå blir populær. Det virker veldig tungvint å måtte oppgi telefonnummeret ved hvert kjøp.

1 Like

Helt enig. Men det kommer nok.

1 Like

Hvis de lisensierer teknologien til meawallet / seamless så kan de lansere nfc betaling på android ganske enkelt

3 Likes

Nordea slår seg sammen med Danske Bank om Mobile Pay, og inviterer samtidig andre banker inn i samarbeidet. Dette kan virkelig være med på å sette fart på markedet, men hvor stor trussel er dette for SEQR i Norden?

http://www.nordea.com/no/presse-og-nyheter/nyheter-og-pressemeldinger/press-releases/2016/10-13-08h09-nordea-og-danske-bank-i-nytt-mobilepay-samarbeid.html

2 Likes