Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Det vil være mange konkurrenter, der Apple Pay og Google Pay kanskje vil være de største, men markedet for mobil betaling er også forventet å bli veldig stort, og seqr trenger ikke ta så veldig stor del før det ser bra ut.

3 Likes

Samtidig, det blir jo gjerne noen få store. Hvis du er for liten så mister du kunder til de større. Tipper det blir på landsbasis.

Ja det er en nettverkseffekt som spiller inn, så viktig for seqr å vokse nå fremfor kortsiktig lønnsomhet. Jeg personlig tror ikke bankene vil vinne dette, i hvert fall ikke basert på de løsningene som er presentert hittil. Ja innen vennebetaling (og finn/loppemarked osv) kan de dominere, men ikke butikksbetaling og det er der man etterhvert kan få lønnsomhet.

Jeg ser på Google Pay og Apple Pay som større trusler for seamless, men samtidig mener jeg seqr er en bedre løsning siden det også har et element av Peer-to-Peer betaling og flere grensesnitt mot bankene enn bare visa/MasterCard

1 Like

Hva har skjedd med Seamless siden sommeren? Før sommeren hadde man opp til 7 børsmeldinger/nyheter per måned. Siden slutten av august har vi hatt kun 1 melding…

Den virker liksom helt utbombet og uttørket på nyheter…

Noen som følger denne og vet om det er noe som kan skape nyheter på gang snart?

1 Like

Det viktigste nå blir vel å se hvordan cash burn ligger i rapporten, og hvordan SEQR utvikler seg spesielt med android nedlastinger i europa.

Prøver å følge med litt på app annie. Det var høyere antall reviews enn vanlig forrige uke (ath på android), men ser ikke noe spesielt høyt ut så langt denne uken.

1 Like

Begynt å reklamere litt - Dagens Industri

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14720465_1218173068248122_5386161625831244781_n.jpg?oh=9d8a4c9d32e36b1ed3d6f9009dce7bd5&oe=589B8833

2 Likes

Har begynt å kjøpe igjen her på 7.25, lav kurs nå.

Ouch. Ned 15% på Seamless nå :no_mouth:

2 Likes

Ja, hva er bunnen tro? Hva tenker du om q3 17.nov Holmes? De har jo nylig hentet cash så dette bør vel ikke være noe problem med det første. Spent på hvor den vil gå i 2017 og hva som kommer ut av Mea Wallet.

1 Like

Q3 er litt vanskelig å spå, de vil kanskje få noe økte kostnader med Meawallet, og NFC betalingene vil ikke slå inn enda. Men på den annen side har trenden vært god de siste kvartalene med lavere underskudd og cash burn.

Remium gjør analyser på selskapet og kan være verdt å følge med på de analysene:

Positivt hvis utviklingen ligger noenlunde i linje med de estimatene

Når man ser på disse grafene med kraftig vekst så kan man også spørre seg om den “kjedelige” delen egentlig er så kjedelig.

1 Like

Snitter ned

Jeg har gjort det samme i dag.

1 Like

Bare transaksjonsdelen kan forsvare dagens kurs (16M ebit i H1, tror vi på samme utvikling h2 16215 = 480 MSEK), så på dagens kurs mener jeg at du får SEQR “gratis”.

2 Likes

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14650610_1219145944817501_2725856748098432878_n.jpg?oh=501804344949de74e19eb38850ff02b5&oe=589BA605

2 Likes

Gikk ut. Avventer til desember.

Virker som det skjer litt på eiersiden her (liste fra 2016-09-30, sammenlignet med 2016-06-30)

Kinnevik og Goldman Sachs (nominee?) har byttet plass, så klart litt negativt at Kinnevik har solgt seg ned, men samtidig spennende at annen stor eier øker. Vet veldig lite om denne. Flere andre internasjonale banker / nominee kontoer har økt Credit Suisse AG Zurich og Evli Bank Plc er nye på listen med eierandel på henholdsvis 4.6% og 2.6%.

2 Likes

Seamless får virkelig juling for tida til tross for innside-kjøp av CEO. Merkelig.

2 Likes

Styremedlem kjøpte også litt for en stund siden, men storeier Kinnevik hadde solgt ned litt ved siste liste, mulig det legger press på kursen, hvem vet. Har egentlig nok aksjer nå så får vi se om den faller virkelig langt ned (uten god grunn) så får jeg vurdere mer.

Det er et veldig spennende punkt for selskapet da aktiviteten er ventet å øke fremover med NFC betalingsløsning, men kanskje folk er utålmodige og forventer full aktivitet fra dag 1, men det er ikke sånn det fungerer det er nok en slags soft launch så de kan fikse eventuelle problemer som oppstår underveis.

1 Like

Jeg økte i dag på 6.65kr så får vi se hvor lurt det var…

1 Like

Er det noe sted på websiden deres man kan se innsidehandlene? Jeg lurte på til hvilken kurs handlene var blitt gjort.

Aksjen må vel sies å være ekstremt volatil med en gigantisk trading-range. Aksjen endte i dag på ATL, så rent teknisk, så ser det vel neppe veldig bra ut. Samtidig, en bratt nedgang som vi har sett her betyr gjerne en like bratt (om midlertidig) oppgang, gjerne opp mot 8kr.