Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Når man er så “dum” å forelske seg i en aksje, som alle advarer mot, må jeg innrømme at når først valget var tatt, fant @Onns seg en meget bra dame.

3 Likes

Synes dette ser interessant ut:

https://twitter.com/ericlassuri/status/609445305189302274

Det som holder aksjekursen nede nå er vel uavklart finansering.

2 Likes

Denne kom i går.release i UK

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150625.Cision.20150624:BIT:5878:0

denne var ny:
Storbritannien kommer också vara det första landet för SEQR med
laddningsbart konto för att hantera betalningarna. Användarna kommer
direkt i appen kunna föra över pengar från sitt bankkonto, och kan i
realtid följa sitt saldo och ladda kontot med nya pengar vid behov.

Har ingen aksjer her lenger.

1 Like

Da har de fått hentet inn noen kroner i hvert fall. Jeg har heller ingen Seamless aksjer lenger.

Seamless gör riktad emission

Seamless har, med stöd av det bemyndigande som styrelsen erhöll vid senaste årsstämma, beslutat att genomföra en riktad emission av konvertibler.

Erbjudandet blev fulltecknat och Seamless har emitterat 58 konvertibler till privata och institutionella investerare vilka har identifierats av Evli Bank.

Det konvertibla lånet uppgår till nominellt högst 29 miljoner kronor, och löper med en årlig ränta om 7 procent. Konvertiblerna har tecknats till 100 procent av nominellt värde och konverteringskursen har baserats på Seamless aktiens volymviktade genomsnittskurs den 13 juli 2015 och konverteringskursen har fastställts till 8:55 kronor.

Syftet med att avvika från aktieägarnas företrädesrätt var huvudsakligen att bolaget vill stå på stabil finansiell grund gällande arbetande kapital och att en riktad emission av en konvertibel har vid detta tillfälle bedömts vara det för bolaget mest gynnsamma sättet att erhålla sådan finansiering, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Emissionen av konvertibler medför vid full konvertering en utspädning för Seamless nuvarande aktieägare om cirka 7,49 procent efter full utspädning.

1 Like

Hva skjer nå? Forventningsrally mot rapporten?

Ny analyse:

https://www.introduce.se/foretag/seamless/analys/2015/7/seamless---transaktionsvaxel-lyfter-q2/

1 Like

Kanskje vi kan få en come back her etter hvert?

Ikke umulig, denne var jo oppe i 12 et øyeblikk og jeg som gikk på stop loss på 8… Jeg fryktet dumpingsemisjon her, men det ble det ikke noe av.

1 Like

Irriterende, denne var nede på 8 og jeg fulgte ikke med…

1 Like

Er det noen som vet hva som skal til for at Seamless skal tilbake opp? Vekst i SEQR, utvidelser til andre markeder eller lansering av nye tjenester?

1 Like

De har fått til overføring rett fra konto nå og ikke autogiro. Det er positivt!

Problemet er nok at omsetningen fra SEQR er veldig stusselig, men teknologien og infrastrukturen er bra. Det at transaksjonsdelen vokser og gjør det bra tar bort den største nedsiderisikoen - denne har helt klart en verdi.

Grunnen til at jeg ikke har noe her nå er at jeg har et veldig negativt syn på markedet fremover, og SEQR satsningen er jo tross alt veldig høy risiko.

1 Like

Synes dette er veldig positivt, det blir vel I første omgang mellom EUR, SEK, GBP og USD. Når kommer bitcoin?

Börs Seamless mobila betallösning Seqr inkluderar nu även en tjänst för internationella överföringar av pengar, så kallad remittance, som kan göras mellan Seqr-användare.
Tjänsten, som initialt erbjuds helt utan avgifter, lanseras i alla länder där Seqr är etablerat som betallösning.

Enligt Seamless omsatte marknaden för så kallade remittance-tjänster cirka 600 miljarder dollar i fjol. Kostnaden för remittance-tjänster globalt är i genomsnitt 8 procent, uppger bolaget.

“Seqr:s lösning gör det möjligt för en person att helt avgiftsfritt skicka pengar till en person med Seqr-konto i ett annat land och att mottagaren får överföringen i sin lokala valuta. Utöver internationella överföringar mellan användare blir det nu även möjligt för den som har Seqratt göra köp i andra länder där lösningen är etablerad”, skriver Seamless.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/10/20/seamless-lanserar-internationell-betalning.html

1 Like

Har på følelsen at seamless kan bli en av vinnerne dersom vi får en bitcoin revolusjon…håper de har en plan.

Frister å kjøpe litt her med tanke på dette potensialet. Tenk om seamless plutselig skal verdsettes som en bitcoin start-up

Det som er interessant er at de har tilstedeværelse i flere land, er uavhengige av bankene, har infrastruktur rundt betaling (butikk og nett) og overføringer.

Sendte en Mail om dette og det var ikke noe de så på ennå, de mener volatiliteten er for høy

1 Like

Tok en liten liten sjanse post her i går

Liker de siste meldingene, nå virker det som det ikke er nødvendig for butikken å ha et eget SEQR system

"Betalning via NFC (near field communication) kan från och med första kvartalet 2016 automatiskt göras i Nasdaq Stockholm-noterade Seamless mobila betallösning SEQR. Det spelar därmed ingen roll om handlare tecknat avtal för att stödja SEQR så länge butiken har en kortterminal som stödjer NFC. Antalet kortterminaler som stödjer NFC tekniken bedöms globalt uppgå till 24 miljoner stycken vid årets slut. "

https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/10/22/seamless-seqr-kan-anvandas-via-nfc-utan-avtal-med-handlare.html

2 Likes

Får vi en ny bunn her på 10 sek synes jeg det lover godt for videre utvikling

Virker som de vil gi ut egne bankkort? Eller digitale bankkort Dvs at det nye systemet går utenom visa, master osv spennende synes jeg

@FredellPeter: 20151021. Datumet då hela kortmarknaden ändrade arkitektur. Som först i världen emitterar vi kort kopplat till vem som helst bankkonto.#SEQR

1 Like

Hva er det de tjener penger på?