Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Transaksjoner, men dette er ganske spekulativt fortsatt. Men den infrastrukturen de er i ferd med å etablere er imponerende

De har noe de kaller transaksjonsveksel som generer ganske god ebit i bunnen så brenner de dette og mye mer på konsumentproduktet seqr

Så at de skrøt av at en bruker kunne sende penger til en annen bruker uten gebyrer, men antar da at det er gebyr for betaling mellom sluttbruker og firma. Visa og Mastercard tar jo latterlig høye gebyrer (1-4%), så jeg ser helt klart at det kan være et marked for dette. Samtidig er det jo mange konkurrerende løsninger. Ser at en NFC betalingsmåte laget av norske banker ble lagt ned nylig.

Vanvittig potensiale på et produkt som dette, men et utrolig tøft marked å komme seg inn på.

2 Likes

Helt klart høy risiko. Det som jeg liker er at mange konkurrentene er nasjonale, men disse satser internasjonalt og dette kan de utnytte nå med at du nam bruke dette når du reiser og internasjonale overføringer

1 Like

Ikke helt den utvikningen jeg hadde håpet på, fint om det er støtte nok på 9 til å gi oss en ny bunn der

Så først nå at samarbeidet er med norske meawallet

1 Like

Det jeg liker med seamless er at de har løst grensesnitt mot banker og betalingssystemer i flere land mot en uavhengig infrastruktur for å gjøre raske, sikre og billige transaksjoner. Dette er allerede interessant for å redusere avgifter og behandlingstid knyttet til bankene og betalingsoperatørenes gammeldagse systemer. De har også en utrolig sikker og enkel måte å betale på nettet på og jeg håper denne funksjonaliteten utvikles ytterligere.

Jeg ser også en joker i at seamless kan bli en viktig spiller dersom bitcoin-revolusjonen slår til. Dette fordi de har bygget opp grensesnitt mot tradisjonelle banker og betalingssystemer. Begge delene vil bli veldig viktige, i hvert fall i begynnelsen (før vi evt kan få lønn og betale direkte i bitcoin det kan jo ta en stund selv i et veldig optimistisk scenario). Jeg har fått beskjed om at dette er noe de ikke ser på nå, men jeg tror det ikke er noe i veien for at de kan ta opp denne tråden senere, eller at en annen aktør kjøper opp selskapet for å sikre seg infrastruktur og teknologi.

Har en ganske liten posisjon her siden risikoen tross alt er stor, men selv en relativt liten sum kan bli en del dersom en eller begge disse scenarioene slår til.

En positivt ting er også at transaksjonsvekselen har hatt en veldig god utvikling og som jeg mener kan forsvare hele markedsverdien, spesielt dersom denne trenden fortsetter:

EBIT Transaksjonsveksel

15Q2: 10.2 MSEK
15Q1: 8.2 MSEK
14Q4: 6.9 MSEK
14Q3: -0.8 MSEK
14Q2: 2.4 MSEK
14Q1: 1.2 MSEK

Her har det også vært noen gode nyheter og meldinger om nye avtaler:

The order is worth USD 2.4 million and is the latest in a series of orders that the Transaction Switch division has received during the third quarter in the rapidly growing African market. In total, Seamless has now received orders valued at USD 5.3 million in Africa.

3 Likes

Mye action nå, virker som seamless skal deles opp i to deler

Her er meldinga:

Seamless intends to bring in investors to SEQR

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20151103.Cision.20151102:BIT:8571:0

sitat

We are evaluating alternatives to fund the growth of SEQR to reduce the
burden on our public shareholders, and to highlight the hidden value of
SEQR, by bringing in the right long term partners for SEQR," said Peter
Fredell, CEO of Seamless.

1 Like

Burde være positivt for aksjonærene siden de to delene kan verdsettes høyere hver for seg. Selskapet er også gjeldfritt

Spennende å se hvem som kjøper seg inn i seqr, håper det ikke er en tradisjonell bank

1 Like

Nå er hele selskapet verdsatt til 423 MSEK. Jeg har lekt meg med tanken om at bare transaksjonsv. er verdt dette, og at man får SEQR gratis

Siste fire kvartaler:
423 / (10.2+8.2+6.9-0.9) = 17.3 EV/EBIT

Siste to kvartaler
423 / ((10.2+8.2) * 2) = 11.5 EV/EBIT

Dette er en helt grei vurdering mener jeg. De har meldt om flere store ordre og det er naturlig å tro at de vil fortsette å vokse.

CEO har sagt om SEQR

“30 och 100 miljoner dollar är rimligt att ta in”

“Seamless aktieägare ska fortfarande äga en substantiell andel 40 och 66 procent”

“Vi för diskussioner som rör sig på en acceptabel nivå med flera intressenter”

Det betyr worst case at aksjonærene får en andel av SEQR som er verdt

0.4*30/0.6 = 20 MUSD = 173 MSEK (hvorav 103 MSEK er cash i de eksisterende aksjonærenes andel).

Best case

0.66*100/0.33 = 200 MUSD = 1730 MSEK (hvorav 570 MSEK er cash i de eksisterende aksjonærenes andel)

Best case virker jo kanskje litt usannsynlig med tanke på market cap nå :slight_smile:

Nå som dette skal deles burde verdiene reflekteres i aksjekursen, men den har falt tilbake etter at melding kom etter først å få et intradagsrally på +10%.

Blir spennende å følge med videre her synes jeg, selv om dette også er en mindre posisjon i porteføljen.

Fra Remiums analyse:

3 Likes

“Problemet” med Seamless er at dette er for mange en tradingaksje. Hver eneste gang det har vært en større opptur pga. gode meldinger eller markedet gjetter på snarlige gode meldinger faller den tilbake igjen ganske raskt. Det betyr at har man kjøpt på en lokal topp her, er du raskt i kraftig minus.

Spennende aksje, eier ingen her nå, men vurderer inngang fortløpende.

2 Likes

Ser at switchen brøt den gode EBIT trenden, men likevel skal dette være en grei pris for bare denne

Siste fire kvartaler:406 / (3.6+10.2+8.2+6.9) = 14.1 EV/EBIT

I tillegg har du distributions og seqr, som også skal ha en verdi. Beholder min lille posisjon her inntil videre

Nærmer oss et såkalt golden cross der 50 dager (svart) krysser 200 glidende snitt (rød). Nå er det ganske labert volum så positivt om dette skjer med økende volum. 300 dager (grønn) danner en motstand på oppsiden.

Edit: Oppdaterte denne litt. Synes det ser ganske spennende ut.

1 Like

SEQR expedites peer-to-peer payments in the US – Concludes partnership agreement with Dwolla
FRI, NOV 27, 2015 07:50 CET

Seamless, listed on Nasdaq Stockholm, has concluded an agreement with Dwolla, a US company offering a new and innovative payment platform. The agreement will enable money transfers between private individuals, also known as peer-to-peer, across the US via the digital payment solution SEQR. It is expected that the launch of peer-to-peer in the North American market, supported by Dwolla, will take place in the first quarter of 2016.

1 Like

Ser ut som dette golden cross signalet slår til (SMA50 gjennom SMA200)

1 Like

Det er så mange tekniske indikatorer, jeg synes ikke momentum og MACD er noe å rope hurra for:

Oppe i 10.3 nå er det på vei ned igjen. Trading-aksje…

Helt klart, mye handler jo om tidshorisont, jeg liker å prøve å fange de store svingningene, dvs ikke day trading.

Jeg mener at det nå er en viss sjanse for at vi står foran en større oppgang, men det er ikke 100% sikkert så klart. Dvs at man bør ha en stop loss rundt støtte 8.7-9 kroner, men oppsiden er såpass stor at det er verdt risikoen for å måtte ta tapet synes jeg.

1 Like

Veldig lovende utvikling her synes jeg, har økt litt den siste tiden.

Disse begynner å se bedre ut nå

1 Like

DIRK, part of Detailresult Groep NV, which is one of the Netherlands largest retail corporations, introduces Seamless’ (OMX: SEAM) digital payment solution SEQR. The roll out has started with the launch of four DIRK supermarkets located in Leiden. Roll to all DIRK (107) and DekaMarkt (85) stores is expected to take place during Q1 2016.

2 Likes