Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Henter penger - på 9 kroner. Dårlig gjort å gi 10% rabatt

The board of directors’ of Seamless Distribution AB (publ) (“Seamless”) has, pursuant to an authorisation from the annual general meeting 2015, resolved on a directed issue of shares of approximately SEK 31.8 million to private and institutional investors who have been identified by Evli Bank Plc.

The subscription price was set to SEK 9.00 based on a book building process to private and institutional investors accomplished in December 2015 by Evli Bank Plc. The subscription price corresponds to a discount of approximately 9.5 per cent compared to closing price on 7 December 2015 and a discount of approximately 10.3 per cent compared to the volume weighted average price for last 30 trading days. The issue will raise SEK 31,789,998 for Seamless and a total of 3,532,222 shares have been issued. Payment for the shares shall be made in cash not later than 11 December 2015, or such later date as the board of directors resolves. The issue will entail a dilution for the current shareholders of Seamless of approximately 7.8 per cent, after full dilution.

1 Like

Dessverre har vi falt under SMA50 og 200, og vi kan sikkert få en midlertidig dipp ned og muligens teste støtte rundt 7.5. Men jeg tror at mye ligger til rette for en veldig kraftig kursstigning i løpet av de neste ukene eller månedene. Det er veldig positivt når SMA300 kommer helt ned og ikke lenger danner en motstand over SMA50. Har litt sånn pre Funcom rally følelse i denne aksjen her nå, som kanskje kan gå 2-3 ganger på kort tid.

2 Likes

Røk du på en stoploss her, eller fulgte du ikke ditt eget råd? Antar du flyttet/droppet stoploss. Hva gjorde at du flyttet stoplossen din?

Synes egentlig aksje ser relativt billig ut nå på 8,80. Emisjonen var tross alt på 9kr. I motsetning til f.eks NattoPharma, så synes jeg det ser ut som Seamless er på rett vei. Skjønner godt at de trengte mer kapital her for å være sikker på at de kommer i land med SEQR.

@Holmes sitter du tilfeldigvis på omsetningstallene for SEQR. Du har jo over postet EBIT for SEQR, men den sier ikke noe om de er i ferd med å redusere underskuddet sammenlignet med omsetningen, som for meg ville vært et tegn på at de var på rett vei.

Jeg er også nysgjerrig på hva som forårsaket fallet fra 50kr.

Grei, men ikke super utvikling på google trends: https://www.google.com/trends/explore#q=seqr
De absolutte tallene ser ikke så bra ut dog. (Fant ikke noen gode å sammeligne med som har så lite volum). Retter SEQR seg mot sluttkunder, eller er det mellommenn?

1 Like

Tar dette spørsmålet først. Jeg er ikke så interessert i intradagsbevegelser, og når du ser på closing så er vi fortsatt over 8.7

Får vi avslutning under 8.7, må jeg ta en avgjørelse på hvor langt ned til støtte på 7.5 kursen er som ville blitt neste kjøp hvis jeg skulle følge bare det tekniske.

1 Like

Omsetningen i seqr er fortsatt veldig lav, så det jeg mener har en verdi der er at de har løst grensesnitt mot banker nå i ganske mange land (og løst det juridiske/regulatoriske i samme land) og den teknologien de har rundt betalingssystemet. Dessuten har de en god markedsandel i Sverige og Belgia, og med den nye avtalen som ble meldt er det trolig at de får til noe lignende i Nederland. En annen ting som er spennende å følge med på er overføring mellom land, spesielt dersom de kan få inn Seqr i Asia eller Afrika. Og på lang sikt mener jeg de er i en god posisjon for å kunne kapitalisere på bitcoin, men dette er ikke noe de jobber med på nåværende tidspunkt.

Det var priset inn veldig optimistisk vekst for seqr som ikke ble realisert.

Butikker og privatpersoner.

2 Likes

Desto mer jeg leser om seamless, det mer liker jeg konseptet og hva de driver på med. Synes det ser ut som de får inn store kunder og har grunnlag for å vokse videre.

1 Like

Hvordan ser du på likviditeten? Selv etter emisjon har de jo bare penger til et par kvartaler til hvis de ikke får med underskuddet, hvis jeg ikke har regnet feil.

Ja, disse pengene er ment å rekke fram til oppdeling av selskapet i H1 2016 der ny eier i SEQR vil skyte inn et større beløp. Den som kjøper Seamless aksjen nå vil få 100% samme eierskap i Switch og Distribution delen, men kan bli en del utvanning i SEQR, men de vil da få hentet inn såpass mye penger slik at satsingene internasjonalt kan pågå i flere år uten å hente inn ny kapital.

Jeg solgt noe (ikke alt) på fredag siden jeg prøver å være konsekvent med strategien min - selv om det gjør vondt å selge noe man tror på. Min plan er å kjøpe tilbake den delen jeg solgte dersom vi kommer ned mot støtte på 7.5 (med stop loss noe under dette) eller om vi får en dagsavslutning over SMA 50 (nå 9.70) eller ukesavslutning over SMA55 (nå 9.46). Så kan man bruke samme glidende snitt på uke og dag for å sette SL.

2 Likes

Seqr skal lanseres i jysk Finland

Overføring av penger mellom Sverige og Finland burde være et ganske stort marked, så det kan få ringvirkninger.

Men solgte meg jo ned med det meste, og håper den faller ned mot 7.5

1 Like

Den er jo på god vei ned. Synes aksjen ser interessant ut og vurderer sterkt å kjøpe den hvis den rebounder. Risikoen her er jo selvsagt at hvis de ikke får inn en større investor på SEQR-siden, så har de bare cash til drift for 1-2 kvartaler til.

1 Like

Stenger kursen over 8.6 er det interessant å kjøpe i følge swedish bulls

https://www.swedishbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=SEAM.ST

1 Like

Nå har swedish bulls oppdatert til kjøp på 8.2 closing

1 Like

Nå tror jeg det snur her, fikk kjøpt tilbake på 7-tallet

Investmentselskapet Kinnevik ned under 10%. Det virker ikke som de har solgt noe, trolig et resultat av emisjonen som gjør at de nå ligger under 10% eierandel.

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/32/29/CE/release.html

SEQR appen i de mest populære landene på iPhone innen kategorien finans


Link her

Spennende å se om vi får se en bedring i Nederland der planen er å rulle ut dette i 107 Dirk butikker og 85 DekaMarkt i Q1.

Og i Finland der dette skal installeres i Jysk-butikkene. Men der ligger appen allerede ganske høyt relativt mot de andre landene. Jeg liker at de er såpass populære i Finland og Sverige, siden jeg tror det kan være populært å overføre penger mellom disse landene (mange Finner som bor i Sverige).

“In year 2008 there were over 675 000 people in Sweden who were either born in Finland or have at least one parent or grandparent who was born in Finland” i følge wikipedia

1 Like

Hadde de hatt orden på finansieringen hadde jeg helt klart investert her. Jeg synes produktet de tilbyr smaker veldig av framtiden.

Det hadde passet meg bra hvis de fikk orden på finansieringen rett etter at jeg får solgt meg ut/ned av TIL med 50% avkastning. :wink:

2 Likes

Hvorfor venter du ikke til finansieringen er tatt hånd om @holmes?

1 Like

Det er jo ikke en vanlig finansiering. Planen er å dele opp selskapet i Distribution/Switch og SEQR (og i SEQR delen er planen å få inn en stor eier som vil skyte inn kapital). Jeg mener at en market cap på 375 MSEK uten gjeld ikke reflekterer verdiene i selskapet som burde tydeliggjøres når dette deles opp.

Transaction switch som blir en del ser jeg heller ikke negativt på. EBIT her de siste fire kvartalene har vært: 3.6+10.2+8.2+6.9= 28.9MSEK - og de er inne i en positiv trend. Med EV/EBIT på 15 så blir jo det 433 MSEK…og fortsetter den gode trenden der så kan jo det i seg selv bli en fin investering, kanskje med utbytte etterhvert.

Dessuten når CEO sitter på nesten 10% av selskapet og trolig ikke har midler til å gå inn med store summer så er det sannsynlig at de vil finne en løsning uten alt for stor utvanning av aksjonærene.

Når det gjelder det tekniske:
På nedsiden har vi testet 7.5 støtte der kursen har snudd opp flere ganger før. På oppsiden: Tidligere ved hvert forsøk på brudd opp har kursen stanget opp mot SMA200 eller SMA300 og deretter snudd ned - nå har disse motstandene kommet ned såpass at jeg tror at neste topp vil bryte begge to, og da er det plutselig fritt leide oppover :smile:

1 Like

Fra desember

13+ Hottest FinTech Startups From Nordic Countries

1 Like

Nå er jeg med på leken med en liten pott. Det er en no brainer at måten vi betaler på skal til å endres.

1 Like