Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

BDI sier bare noen om situasjonen i Þyeblikket, den sier ikke noe om hva markedet tror vil vÊre situasjonen om f.eks en mÄned. Det er sterk korrelasjon mellom BDI og GOGL, men pÄ kort sikt, sÄ kan de divergere ganske mye.

pÄ tiden Ä kjÞpe fro tilbake :wink:

1 Like

Nei GOGL har skip rett i spot markedet.

20 dagers glidende og 60 dagers glidende peiker og rett opp. sÄ her er det finting pÄ gang. Vel jeg gÄr ikke pÄ :smiley: denne skal jeg ha uttelling for :wink:

EDIT: Derja
 der fikk vi en blipp opp i USA 4.17
 NĂ„ mĂ„ det da lĂžsne litt :slight_smile: Å sĂ„ kom igjen
 PUUUSSHHH
 Skal vi ikke ta et aldri sĂ„ lite minirally opp til 4.70 for eksempel :wink: Men det er ikke noe Ă„ si pĂ„ volumene pĂ„ Oslo BĂžrs fra etter 14:00 og utover. Siste halvtime skjer det alltid mye :smiley:

Kommer litt nÄ  :stuck_out_tongue:

SÄ det var en pÄ HO som sier at det ikke har noe Ä si hva ratene er nÄ da de er pÄ oppdrag, fordi de fikk da spotprisen ved avtaleninngÄelsen. Hva spot er nÄr de skal ut pÄ ny vil vÊre gjeldende. Det spiller forÞvrig lite rolle nÄr ratene fortsetter oppover. FÄr hÄpe de holder seg der - at de ikke tar en LMO :wink:

1 Like

Det som er greia
 Det fundamentale er veldig sterkt. Tar tid Ä bygge bÄter (2 Är ?)
Dette bÞr holde seg
 Jeg er bare overrasket over at det kom sÄ fort. SpÄdde BDI pÄ 1000 ved inngang av August
 NÄ er vi godt pÄ vei til 1100 og det er fortsatt Juli.

Sluttauksjonen i dag tror jeg smeller
 For USA peiker godt oppover
 Tror det skjer noe nÄ :slight_smile:

Kurs US vs Norge = 34,20 pr nÄ

Huba Huba
 me like :D
 Samme volum nÄ i USA som hele gÄr til sammens

Slutta 33.90 i Norge
 Dagens hþyeste og 1 % opp i dag igjen :smiley:

Men USA er allerede hÞyere. Jeg hÄper det blir gangstertakter i USA og at vi kan Äpne pÄ 35 pÄ Mandag morgen ;). Da er det helg. Have fun !!

3 Likes

33,90 greit det, holder /fortsetter US ut dagen, sÄ vet vi hva som skjer mandag! :slight_smile: ferie en dag

1 Like

Tja ser jo bÄde dobbel bunnog dobbel topp.

Mulig om man trekker fra to topper skrÄtt nedover og to bunner skrÄtt oppover sÄ fÄr man en vimpel?

2 Likes

Vimpel ca slik, rĂžd linje ca 2/3 deler inn.

Men altsÄ om ratene fortsetter opp med 5-10% om dagen sÄ kan man glemme vimpelen og heise flagget til topps med en gang :wink:

Jeg er ikke sÄ god pÄ vimpler, er det slik at sÄ lenge bunnene vokser mest (brattest stigning) sÄ er det bra?

1 Like

Tror vimpelen gikk gitt
 4.24 USD i USA nĂ„ (var oppe 4.32 USD for litt siden). Vi er nĂŠrmere 5% opp der nÄ  Det blir fest pĂ„ mandag. Grattis til de som holdt pĂ„ aksjene. Endelig begynner GOGL kursmessig og Ă„ korrigere nĂ„ :wink:

1 Like

OI
 Svarte

+6% sÄ langt :smiley:

3 Likes

Just now: 4,36 - tilsvarer NOK 35,60 - blir trivelig til uka skjĂžnner jeg. Tenk om dette er startstreken? EDIT Rettelse 4,40 -> NOK36 :slight_smile:

2 Likes

Sitter ogsÄ i Avance, gledelig Ä se at deres nye bÄt ble ferdig i dag : Avance Hull 1075 sirocco og den gÄr rett ut i spot og med rater pÄ 135000 om dagen renner bokstavelig talt pengene inn.
Avance betaler ut 100% av overskuddet sitt til aksjonÊrene, forventet utbytte 2015 ett sted mellom 40-50kr. Dnb har kursmÄl pÄ 182kr. og forventet utbytte 2015 pÄ 51 kr!, har snitt pÄ ca, 117 pÄ mine :-). Fikk med Q4 utbytte pÄ 7,80kr ogsÄ. Lpg er ogsÄ spennende. Har ogsÄ en post i Aurora, kursmÄl Dnb 82 kr.

1 Like

Grattis folks. 350000 omsatte aksjer allerede
 Over 8% opp
 Gleder meg til Mandag allerede :smiley:

1 Like

Tenk hvis den iallefall holder seg over 4,25 pÄ dagens dollar kurs (8,17) og OSE smeller etter mandag og banker forbi forrige topp som var noen uker siden pÄ 34,40,- pÄ volum i overkant av 1.3mill aksjer. Da kan vi kjapt se 45kroner igjen

3 Likes

Mye i det Paddy sier her. Bare dra frem chartet til GOGL. Aksjen kan ligge i dvale lenge, men nÄr den fÞrst bryter opp sÄ hopper den sÄ voldsomt
 og nedturene oppover er ikke mange eller dype. Virker som man bare kan kjÞpe og beholde aksjen til den har gÄtt 10 kroner minst.

430 000 aksjer omsatt allerede. Denne ender nok hĂžyt.

1 Like

Vi fÄr se hvor lenge dette varer