Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generell Shippingprat 🚢

Til tross, GOGL snur og stiger nesten 3,4% ETTER at det ble kjent at capesize faller 5,4%…

2 Likes

Galskap

3 Likes

Tok 5000 fro, en liten prøvepost. 20,1 virker lavt

1 Like

GOGL faller mye og er først nå på veg mot å bli oversolgt!

Mye teknisk som peker ned.

skulle ikke SB også kjøpes på høyere kurser enn i dag?

Hvorfor gidder du Onns?

Jeg annonserte vel også at jeg solgte mitt siste på 32.2 eller der om kring (husker ikke eksakt). I etterkant har jeg også påpekt de negative tonene i det tekniske bildet.

Bare gambling? - Ratene steg mye over flere uker, det kunne fint tyde på at noe i markedet var i ferd med å snu.

1 Like

Onns jeg tror ikke du er dum, du bare spiller det. Du har kanskje “Glemt” att ratene var i området 17-19000 da aksjen ble anbefalt, hva er de nå, i overkant av 10000. Hva skjer med kursen da… Forresten hvordan er det generelle børsmiljøet om dagen…

Onns,
Gordon gjorde rett i å anbefale GOGL når han gjorde, fordi da var ratene høye og tendensen opp. De som kjøpte når han først sa kjøp kunne fint ha tjent 15 prosent på ett par uker.

Når vi spør om du kan anbefale noe så har du aldri baller til å si noe som helst. Men du er tross alt etterpåklokskapens far… :wink:

Ps: min anbefaling: DNO. De kommer til å gå mye gitt at kgr begynner tilbakebetaling som meldt i september. Hvis så, er den opp 50 før jul.

1 Like

Faktisk når som helst utenom fra mai og til nå.

1 Like

Ingen her som er bitre Onns.

1 Like

Hehe… Du er slik jeg ser det godt I gang med å dra en FUNCOM-syklus selv på StarBreeze… SItte på opp… Men dessverre øke og så sitte på ned igjen. Har jeg forstått deg riktig?

For oss som kjøpte FUNCOM basert på potensialet I LMO… Så tror jeg de aller fleste sitter igjen med vanvittig til meget hyggelig gevinst. Fordi en oppgang fra 1.5 til 7 er det veldig veldig vanskelig å ikke tjene seriøst med penger på. Litt som med StarBreeze… Men det forutsetter altså at du er bare med på deler av returfallet… :slight_smile:

1 Like

Du anbefalte jo fortsatt Funcom på 4-5-6-7kr, men ut fra hva du sier her, så solgte tydligvis du på 7kr? Smart!

1 Like

Ikke så mye som behøver å sendes rundt skjønner jeg.

For første gang på over en måned er Baltic Dry-indeksen nede på 900-tallet.

2 Likes

Jeg handlet mye og gjorde mange trades. Men de to store tradene hvor jeg risket betydelig:

  1. JuleHypet 2013 Over 1 mill aksjer fra 1.5… Var med opp innom 7 og solgte disse på 6.10ish. Du kan jo selv regne ut hva det blir.

  2. Så kjøpte jeg på 3 og 4 og ble med til opp over 6 tallet. Risikoen var mindre nå.Jeg solgte ikke alt heller på 6 da så det ble en sånn passé trade.

  3. Jeg kjøpte det remmer og tøy kunne holde på Økokrim Razzia dagen… Fikk inngang rundt 4 og solgte fra 5.5 og popover til 6.30


Jeg lærte mye om caset og var sikker på vi skulle videre. De fleste modeler bekreftet det og. Så jeg kjøpte også etter disse på alt mellom 4 og 6, snit ble sånn øvre 4 tall. Men disse gikk ikke spess bra og til sist så fikk jeg en smekk ned til 3 tallet før jeg matte lette meg. Endelig utgang hadde jeg rundt 2.5. Tidpunktet da jeg delte min exit var en stund etter jeg faktisk gjorde det pga hets på forumene…

Men jeg tror enhver kan se at man skal jobbe hardt for å ikke ende I pluss med trades som det jeg hadde I starten på FUNCOM caset. Så det blir nokså idiotisk når enkelte her påstår at de er Messias fordi de har ropt “Jeg hater FUNCOM” i alle dager. Om jeg skulle lyttet til disse så hadde jeg gått glipp av XXXXXXX mange penger. Blir litt som med StarBreeze, jeg har ikke sett at det er noe i bunnlinja som har støttet oppgangen i StarBreeze og har anbefalt folk å holde seg unna. Like fullt har aksjen gått opp på hype. Altså her har det jo vært penger å tjene til tross for at nesten ingen verdier har vært skapt regnskapsmessig. Og med det så flyr jeg heller ikke rundt og påberoper meg å levere gode StarBreeze prognoser… (Selv om jeg har truffet de siste 7-8 mnd da. Tror enhver som solgte der oppe på grunn av meg må være happy med rådet hvertfall.). Man kan tjene penger på enhver oppgang og nedgang. Og feiler man å prognosere det uansett fundamental tuftet eller bare hype så er det like fullt fail.

Interessant å se hva du skriver om Funcom kjøp/salg. Jepp, helt klart mulig å tjene penger på den hypen. Synd for alle som har kjøpt etter rundt februar 2014 med tanke på LMO launch er kraftig i minus.

For 7-8 måneder siden, i januar/februar, sto Starbreeze i 6-8kr før splitt, la oss si 7,50. Etter splitt, så blir det 5kr. I dag så står Starbreeze i 12kr. Jepp, de som fulgte det rådet har gått glipp av 140% avkastning. Ikke akkurat et glimrende råd?

Du har kun gitt råd om salg i Starbreeze, en aksje som har gått flere hundre prosent opp de siste to årene. At du også har noen anbefalinger om salg over dagens kurs burde bare ventes. En klokke som står stille viser også riktig tid to ganger i døgnet.

Så lenge en kjøpte seg opp i Starbreeze før 18. mai 2015 til 18kr (12 etter splitt), så er man i pluss pr dags dato. Etter det er det mer usikkert. Personlig er jeg nesten helt ute av Starbreeze, solgte på begge sider av ATH. Hvorfor solgte jeg? Vel, ut fra hva jeg har regnet på av utfallsrom for Starbreeze, så synes jeg 15-25kr så sannsynlig ut før splitt, nå er vi midt i dette, så ikke verdt å sitte i en aksje som er mer eller mindre riktig priset nå, og definitivt ikke på 18-20kr etter splitt som var ATH.

Forskjellen på å kjøpe seg opp i Starbreeze og Funcom var at ett av selskapene hadde et vellykket produkt/strategi og bygget på dette, mens det andre hadde ikke hatt et vellykket produkt på markedet siden tidlig på 2000-tallet med TLJ. Personlig holdt jeg meg unna Starbreeze før Payday 2 launchen fordi jeg syntes jeg så et nytt Funcom. Jeg re-evaluerte 10 mnd etter launch, når jeg så at Payday 2 var mye mer enn en døgnflue, med et vanvittig Steam-salg sommeren 2014. Det er denne suksessen som fortsatt gjør Starbreeze interessant, men håper på en dipp for at det skal bli interessant.

1 Like

GOGL 23,20

har fallt nesten 30% på kort tid nå! (siden jeg solgte)

2 Likes

John Fredriksen intervju.

http://gcaptain.com/shipping-magnate-fredriksen-very-worried-about-china/#.Vdt4DTYVhuk

1 Like

Ikke glem shipping da. Svært hyggelig i FRO i dag.
Glimter til i GOGL også. Norskbulls ligger på vippen mot kjøp igjen.

1 Like