Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Siem offshore

Emisjon på 0,10 nå er kursen 0,06 og de har 900mill på bok, mcap på 1,2. skal denne opp litt kanskje?

1 Like

Sikkert, men fortsatt en del gjeld, og konverteringen var vel en del lavere enn emisjonen ?

Eg tok en dårlig trade her idag :man_shrugging::flushed:

Restrukturering var på 0.10 nok, men jeg ser at mcap er 11 mrd med de nye aksjene. Spørsmålet er vel om den skal opp til 0,10?

Spleis i aksjen på onsdag 100:1.

Gjelden var visstnok priset til under 30 % av pålydende slik at reel kostpris på de konverterte aksjene er under 3 øre

Ok, skjønner :+1:

Noen som har denne? Nærmer seg markedsverdi før restruktureringen. Tok et lodd på 3,1 kr idag. Fint q2-resultat, også sett bort ifra restruktureringsposten på 92 MUSD. Fair priset og kraftig oversolgt👍

Siems flåte på 28 skip består av 8 AHTSer, 6 PSVer, 4 CSVer, 2 WIVs(Well-intervention Vessels) og 8 andre fartøy av ymse slag(se side 5 i Q2-rapporten).

Med en restrukturert balanse, gode AHTS-rater hittil i Q3, i hvert fall i spoten, og økt anbudsktivitet så har jeg tro på at SIOFF kan levere et finfint resultat for Q3 og fremover :slightly_smiling_face:

1 Like

Begynner å få sansen for SIOFF, et undervurdert selskap i en forhatt bransje.

Under er 2 artikler med forskjellige synspunkter. Inntjeningen var selvfølgelig ikke så god som Q2-rapporten skulle ha det til pga en restruktureringspost på 92 MUSD, men sett bort ifra den så gikk de i break-even og guidingen for Q3 er positiv, fra Q2-rapporten:

"At the same time, the short-term expectation is that Q3 will improve compared to 2020. The level of activity for the coming winter season is still unclear, but there are more market requirements for the next year than we have experienced in previous years, especially for the OSCV segment
for operations in Brazil and West Africa. "

Rent teknisk ser det ut til at 3 kr også sammenfaller med den nedadgående støttelinjen, så man kan jo alltids håpe på en rekyl, samtidig så står jeg klar med midler om den faller under 3 kroner :slightly_smiling_face:

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100421&tck=SIOFF&product=2

Er vel på linje med SOFF denne også. Restrukturert og en har vel forhåpninger om at Q3 skal bli bra i år. Så kjøper heller SIOFF enn HAVI og EIOF.

Stemmer det :slightly_smiling_face: SOFF er lavere priset P/B, men SIOFF har foreløpig bedre marginer med en EBITDA-margin på 40% mot SOFF sine 25%, så tror absolutt på en hyggelig Q3-rapport.
Soff har usikkerheten med JF og NM, mens usikkerheten SIOFF ligger i en evt. restdump fra obligasjonseiere, kostprisen for deres aksjer var vel i underkant av 3 kroner? Men tror neppe på noe særlig nedside fra disse nivåene :slightly_smiling_face:

1 Like

Er nå både kjøpere og selgere her på dagens kurser. Så tok en liten posisjon og fyller på om vi skulle gå nedover til 2,5-2,75…

3 sept.
Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.
2 sept.
Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.
1 sept.
Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.
31 aug.
Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.
30 aug.
Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.

1 Like

Min plan også, alltid lurt med tørt krutt, spesielt når det kommer til slike illikvide aksjer :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg håper også på noen snarlige kontrakstmeldinger for CSVene/OSCVene slik at de får seg noe jobb i Q4, hvis ikke blir det ikke så hyggelig Q4-lesning :grimacing:

1 Like

Opp 6% nå på tynt volum :grin:

Haha, jeg som kødda :sweat_smile:, var vel under 500 aksjer til 3,2 kr, så kunne ikke dy meg :joy:

:slight_smile:

HAVI er jo fin i dag og +14%

Ja, tradere som Teigland m.fl. som leker seg, men synes fundamentalt at SIOFF og SOFF er de beste betta innen offshore, HAVI har vel den eldste flåten også, om jeg husker rett.

Gikk SIOFF i matching hault? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja, haha, skal lite til i slike illikvide aksjer, noen som absolutt skal tømme aksjer på 3 kr :pensive:.

Close HOD gitt :sweat_smile: :joy:, var det deg, @TMV, som sørget for det?

Nei, må nok minst være 3 kjøpere i denne aksjen Andyboi :grin:

Men vi får se om den starter på 3,2 i morgen eller om den er tilbake på 3.0

1 Like