Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Siem offshore

Håpet på at den skulle under 3 kr egentlig, men også hyggelig om 3 kroner var bunn for denne gang, virker som det er litt kjøpsvilje rundt disse nivåene👍 høyere volum enn SOFF idag🙂

200.000 aksjer til salgs rundt 2,9 i dag ved åpning, så det er bra salgstrykk i aksje fortsatt. Jeg avventer litt.

Ja, var visst det gitt :sweat_smile: Avventer selv med å øke, merkelig at en slik post plutselig dukket opp.

der tømtes posten kjapt

1 Like

Der ble den slukt ja

Kan det ha vore siste rest frå oblg eigarar?

Ja, kan være, men en skjult post på 2,999

Tviler. Rart at det er kun 2k som er synleg då. Men kan vere

150k post 27 øre under sluttkurs i åpningen. Noen trenger cash i stedet for aksjer i allefall :slight_smile:

Kjøpersiden ser nå litt sprek ut også i dag. Så blir spennende åssen det utvikler seg i dag.

Ja, 100 k på 2,9235, så obligasjonseiere har mulighet til å få tømt seg litt idag :+1:

God omsetning til nå iallefall

Er nokon som bruker dagen til å plukke ser det iallefall ut til

1 Like

Noen som også var ivrige på salgsknappen idag, gitt :sweat_smile:

Noen som vet hvem obligasjonseierne i SIOFF er?

Nå var kursen endelig der hvor jeg mener den kan være attraktiv og et godt kjøp så får vi se.
Tror ikke den skal mye lenger ned nå før den snur oppover igjen.
Salgspresset må nærme seg slutten.

Synes kanskje at avslutningen på dagens handel bar bud om at man er ved et turning point kursmessig.
I auksjonen flekket noen med ca. 50k på 2,99, de kjøpte ikke, men tyder på at flere nå følger med og er på banen.
Nå har aksjen mer eller mindre falt sammenhengende siden restruktureringen var på plass og ny aksjekurs på 5 kroner var på plass og er ned over 2 kroner. dette var forsåvidt ventet da flere obligasjonseiere selvsagt har nyttet muligheten for å redusere noe.
Selskapet leverte faktisk høyere inntekter for q2 enn de gjorde i q2 2020.
De leverte over USD 11 mill i resultat.

Selskapet er i god forfatning og tror hvertfall selv at her kan det være en del å gå på oppover.
De har som Solstad en allsidig og anvendelig flåte og flere av deres CSV’er er av meget høy kvalitet, spesielt Barracuda, Day, Spearfish og Stingray alle med fornavn Siem selvsagt.

La det være klart, Solstad er min største investering, men jeg har fått fornyet tro på flere av de andre også spesielt sett i lys av dere q2 reultater.

2 Likes

Trodde de hadde endt i break-even i Q2 dersom man så bort ifra restruktureringsposten på 92 MUSD, men jaggu endte de med 11 MUSD i pluss på bunnlinja :smiley:. Dette gir jo en P/E på under 2 basert på dagens MCAP på 690 mill. Og så sender markedet denne ned 25% :expressionless: ?

1 Like

Er nok bondholders som selg i denne. Synes nå at denne er den billegaste av supply då dei faktisk tjener penger i dagnes marked.

1 Like

Kan det også være noe short i denne?

Isåfall er den under 0,5%

Opptil 1,194 mill aksjer da. Kan det være flere short-posisjoner som til sammen overgår 0,5% uten at det meldes?