Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sikri holding

De har ambisjoner om å bli største leverandør av darabasesystemer til offentlig sektor i Norden.

Ansatte har hamstret aksjer til 39kr med tre års lockup.

Virker interessant.

2 Likes

Vurderer litt selv.

Det er vel en av de fem-seks store selskaper som leverer arkivsystem i noark5 standard, som brukes av det offentlige.
https://www.arkivverket.no/forvaltning-og-utvikling/noark-standarden/noark-5/godkjente-noark-5-losninger

Sikri ble dannet da evry og tieto slo seg sammen, fordi de ikke kunne ha to store saksystemer. Tieto har fra før eArkiv 360

Divestment of the case management and archiving business of EVRY has been a precondition for the merger between EVRY and Tieto by the Norwegian Competition Authority.

https://www.tietoevry.com/en/newsroom/all-news-and-releases/press-releases/2019/11/evry-has-sold-its-unit-for-case-management-and-archiving-services-to-karbon-invest-as/

Personlig mening og synsing:
Utfordringen blir vel flytt ut til skyen og lagring der. Mange systemer i dag krever klienter, så er nok viktig å være tidlig ute med klientløs saksystem for offentlig sektor.
Eller så får vi håpe at internasjonal satsning går bra. Her har jeg ikke oversikt over konkurrentene.

2 Likes

Jeg har noen tanker her som jeg tenker kan være greit å dele.

EVRY + Tieto hadde ca 90-95% av markedet for Sak og Arkiv derfor måtte de skille ut det som idag er Sikri. Spørsmål 1 er hvorfor valgte de å beholde eArkiv og ikke det de solgte til Sikri?

Når Evry eide produktet Sikri idag har så var salget støttet opp med hele selgerkorpset til EVRY, Sikri har ikke på langt nær like mange selgere, kanskje 1/50 eller færre.

Alle sikri sine kunder er også kunder av TietoEVRY, hvor mye trykk kommer TietoEVry bruke for å vinne dem over på eArkiv360.

Jeg føler denne noteringen er litt target of oppertunity fordi pengene flommer.

2 Likes

Opp 30% siden den ble tilgjengelig på merkur.

1 Like

…dette er for et marked for personer eller bedrifter som ellers ikke klarer å holde orden på dokumentene i arkivet sitt?

:sweat_smile:

1 Like

Noen tanker etter Q3, er de i rute i henhold til ambisjoner?