Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sino Agro Food (SIAF-ME)

Kina aksje…

Spennende selskap som kommer med kvartalsrapport neste uke. Beveget seg raskt fra 10kr til 16. Noen her inne som har plassert seg i denne i forkant av Q3?

1 Like

Jeg har 8000 aksjer. Litt jalla selskap, verdensmestere i dårlig presentasjon på nettet, men om tallene stemmer er det gull. Derfor jeg har en pott :slight_smile:

Absolutt spennende selskap!

1 Like

her vi sitter nå,har vi muligheten til å fase ut arbeidslivet og bli økonomisk uavhengig!

gi dette frem til 2025,så skal vi nok se effekten av denne satsingen de snakker om idag…

:wink:

1 Like

mer lesestoff angående nytt partnerskap.

1 Like

fant enda litt mer å lese.

https://insiderfinancial.com/sino-agro-food-inc-otcmktssiaf-is-too-cheap-to-ignore/172584/

1 Like

Mye “bra” i denne meldingen :

"The Company’s revenues generated from sale of goods decreased by approximately $55 million, or 55%, from approximately $100 million for the quarter period ended September 30, 2016 to approximately $45 million for the same period ended September 30, 2017.

The Company’s revenues generated from project development decreased by approximately $20 million, or 87%, from $23 million for the quarter period ended September 30, 2016 to $3 million for the same period ended September 30, 2017.

The overall poor performance primarily had been due to the impact of large volumes of imported beef unsettling the local beef industry, which led to poor performance in the following segments: concentrated live-stock feed and deboning of imported beef, and, also contributing, limited service revenue derived from consulting and services this quarter resulting from Tri-way’s commitment to forego capital expenditures until sufficient debt and/or equity financing becomes available to carryout farm development."

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438390

Hva tenker folk om SIAF? Er det noe hold i regnskapet? som på papiret ser veldig bra ut!
Blir det noe utbytte eller lignende her?

Noen som er inne i selskapet som har mer informasjon? ser folk skriver at de har dårlige presentasjoner osv, men er det noen som har vert i kontakt med selskapet og ser at ting er “legit”? @VargVemund

Jeg har litt aksjer, ikke den største posisjonen akkurat men mer enn en lyttepost for meg.

Dessverre har jeg forsøkt å kontakte selskapet men får ingen svar. Så litt vanskelig å si hvor legit det er. For meg er det totalt useriøst når et selskap ikke svarer på seriøse henvendelser fra aksjonærer.

At selskapet har en dårlig presentasjon kan bety flere ting, blant annet at de rett og slett ikke gidder å betale penger til profesjonelle for å gjøre dem mer presentable, at de har en ansatt litt oppi åra som tar seg av dette osv. Uansett betyr det at de ikke har aksjekurs som høyeste prioritet (etter min mening).

Jeg skulle gjerne visst mer selv, men jeg satser uansett litt på at ting ordner seg etterhvert.

de har nå sålangt sagt at de har en progress på finansieringen,-men det synes at de tar seg god tid,kanskje pga at det blir børsnotering i Hong Kong rundt 2020?

neida,SIAF ligger nå trygt i portefølgen.

ser frem til 2025 jeg :wink:

1 Like

fisken må ikke fryse… :sweat_smile:

http://www.sinoagrofood.com/content/new-boiler_AF4

Om noen enda eier denne.

greit å se denne filmen

Omhandler ikke dette selskapet, men generelt hvordan MANGE kina selskaper er juks og fanteri.

Ikke bare jeg som synes ting stinka her.

SINO AGRO FOOD: Arne Fredly har vært sterkt kritisk til regnskapene til Merkur-noterte Sino Agro og ber om nye undersøkelser etter at selskapet bokførte tap på USD 14,4 millioner i 2017-regnskapet, kun tre måneder etter at selskapet i sin Q3-rapport skrev følgende om faren for tap: «Provision for doubtful accounts as of September 30, 2017 and December 31, 2016, are $0». Beløpet er større enn hele markedsverdien av selskapet. Videre skal Sino Agro ha ført ubrukt kredittfasilitet som et anleggsmiddel. (FA) De som har fulgt med på Xtrainvestor vil ha lest at det gjennom flere år blant skribenter har vært gitt uttrykk for sterk tvil til ulike forhold ved selskapets regnskapsføring og corporate governance.

Fra dagens BørsXtra. Håper ikke for mange ble med på galskapen til larsen her

1 Like

Selskapet ser jo ut til å være ren svindel, det er faktisk verre enn jeg trodde.

Det følger en trend, ser du FIlmen jeg linka til ser du at det er MANGE sånne eksempler.

Det er derfor flere og flere begynner å bli seriøst bekymret for Alibaba og Tencent og hvor mye juks de driver med.

Tencent har jo kjøpt seg opp i flere legitime vestlige selskaper :stuck_out_tongue:

Det har de, men det er moderselskapet jeg er skeptisk til.

Hadde det ikke vært for at det morgan kane tullballet finnes hadde dette vært den mest sjanseløse aksjen på oslo børs med god margin.

Edit: Nå lo jeg faktisk drithøyt på kontoret når jeg sjekka hvem som startet denne tråden. :smiley:

Fra juli 2017 når kursen var 15-20 kr, ikke 4kr som nå:

Ikke noe gratis lunsj denne gangen heller :stuck_out_tongue:

kan bare si"Stay away", dette er helt åpenbart scam.
Burde aldri vært notert på Merkur, utrolig Oslo Børs lar de holde på så lenge.

2 Likes