Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

– Fire kjennetegn gjør deg til en vinner i krisen: Trygg jobb, egen bolig, lån i banken og penger i aksjer, sier han

Check :heavy_check_mark:

2 Likes

Synes du bør si deg fornøyd med 1 av 4 checks jeg @holmes #ikkeverst

2 Likes

Fin dad joke :rofl:

1 Like

Magisk.

3 Likes

Hei.

Vi har jobbet litt med å lage en norsk investor discord (inspirert av WallStreetBets) den siste tiden.

Idéen her er å samle interessant info fra Twitter, YouTube, Twitch og andre nyhetskilder, slik at en ikke går glipp av noe.

Kommer etterhvert til å lage et ping-/notifikasjonssystem hvor en kan velge hva slags informasjon man vil få pop-up melding om, f.eks når Nocturne legger ut nye videoer/tweets, viktige nyheter osv.

Oppfordrer de som joiner til å komme med tips til gode/seriøse YouTube- og Twitter kanaler, så skal jeg prøve å få lagt de til.

Videre så er det mulig å snakke sammen i discorden, men anbefaler at en bruker TI som hovedforum og discord som en nyhetskilde.

Om dere har lyst til å bli med så kan dere joine her (del gjerne linken med venner): https://discord.gg/7aqY2v3VUu

PÅ LØRDAG SMELLER DET IGJEN! :dizzy_face: :boom: :boxing_glove:

Direktesendt.

Velkommen til Studio Invest torsdag 18. mars kl. 19.00.

Det har ikke vært vulkanutbrudd på Reykjanes siden Snorre Sturlassons tid omkring år 1240.

VG

1 Like

image
:face_with_monocle: :thinking: :face_with_raised_eyebrow: :expressionless: :smirk: :slightly_smiling_face: :grinning: :smiley: :grin: :rofl: :face_with_hand_over_mouth: :shushing_face:

2 Likes

Tildels enig, mange kommer til å brenne seg, men slutter med rådet at man skal ha minst 10 aksjer og alle skal tjene penger. Spørsmålet er vel da om man ikke like gjerne skal kjøpe et indeksfond i så fall. Eller 80% indeksfond og to aksjer man følger nøye.

5 Likes
  1. mai entrer to legender nok en gang inn i ringen :bell: :boxing_glove:
3 Likes

Ikke vanskelig å bli rik om en har tid.
Klarer en å plukke 20 % årlig og kan avsette 1000 kroner hver måned i 30 år, så har en over 15 mill.
Kan de stå i ytterligere 10 år så har en 97 mill, står de enda ett år så…
Rentesrente er interessant. Langsiktighet er veien til rikdom.

2 Likes

…PM den dagen du finner et fond som klarer 20% pr. år du heller :sweat_smile:

4 Likes

Buffet sitt? :joy:

Jeg må bare klare 100% i et par år til nå, så blir det bra? Value investing. :see_no_evil:

1 Like

Slik at flere kan se det så legger jeg ved link her. Ikke om de neste 30-40 årene men fra de 10 siste årene.
Snitt 21,96%.
Var det noe mer du lurte på?:rofl:

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/DI-NOTEC.OSE/overview

1 Like

I dag svingte det godt, heldigvis var jeg vektet slik at jeg endte godt i pluss :sunglasses:

De to casene jeg har snakket mest opp dro lasset. :sunglasses:

4 Likes

Mine to største Next og Seamless / SDS gjorde det også greit :raised_hands:

2 Likes