Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ja og ja, men bolig gevinstene må du skatte 22% av (men forskjellige regler som gjør at du kan skyve disse fremover så lenge du kjøper en ny bolig for pengene).

1 Like

Lurer på hva som faktisk lønner seg over tid. Jeg har ingen planer om å ta ut penger fra ASK de nærmeste årene, så renters rente effekten vs til og med noe så lavt som 0,375% rente kommer jo til å bli en god del.

Det kommer nok an på hvilken årlig gevinst du får i markedet

Satte det opp i Excel, og selv med så “lav” avkastning som 10% i året, så kommer man veldig godt ut av det med den svenske modellen. :stuck_out_tongue:

1 Like

I fjor var i hvert fall veldig bra for meg, tjente flere millioner på børs og har ikke finregnet, men blir i hvert fall under 20 tusen i skatt (på aksjene).

Faktisk, så kan man vel egentlig bare si at man kommer bedre ut av det i Sverige. Selv med 5% skatt i Sverige, så er det lavere skatt :stuck_out_tongue:

Oh well, jeg slipper i hvert fall å bo i Sverige :wink:

1 Like

Det viktigste er nok å finne et sted man trives, så løser nok resten seg greit

2 Likes

Jepp, var vel mest spøk fra min side. :stuck_out_tongue:

Trives godt der jeg bor nå, badingen skjer i ferskvann, det er fine fjell å gå på ski 25 minutter kjøring hjemmefra og fjelltopper på 13-1400m 45 minutter kjøring hjemmefra. Ellers er det masse skau og litt by. Også er Oslo passe langt unna (1 time) :stuck_out_tongue:

4 Likes

:rofl:

Gratulerer til HORE og JULEGRISEN på porteføljetoppen i dag

Screenshot 2021-05-05 at 10.12.55

1 Like

…kanskje “litt” feil å plassere denne på “småprat”-tråden :sweat_smile:

1 Like

Hadde jeg vunnet den der tror jeg det hadde blitt 50.000 unser sølv. just because ;D

3 Likes

Kunnet kjøpt Nekkar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Totalt usmakeligt å se hvordan VG dekker løslatelsen av kristiansen?..skulle tro det er snakk om en Rockestjerne!

1 Like

Sånne folk fortjener vel å bli en del av evolusjonen, som homo erectus osv? Altså langt fra smart nok til å ha livets rett/overleve? :rofl::rofl:

2 Likes

Nå finnes det veldig mye Homo Erectus gener i den asiatiske befolkningen, mens vi her i europa har svært lite av det men heller mer av neandertaler gener. kanskje det er en sammenheng?

image

Denisovanere i asiatiske gener i dag, ikke h. erectus :grin:

1 Like