Ja og ja, men bolig gevinstene må du skatte 22% av (men forskjellige regler som gjør at du kan skyve disse fremover så lenge du kjøper en ny bolig for pengene).
Lurer på hva som faktisk lønner seg over tid. Jeg har ingen planer om å ta ut penger fra ASK de nærmeste årene, så renters rente effekten vs til og med noe så lavt som 0,375% rente kommer jo til å bli en god del.
Det kommer nok an på hvilken årlig gevinst du får i markedet
Satte det opp i Excel, og selv med så “lav” avkastning som 10% i året, så kommer man veldig godt ut av det med den svenske modellen.
I fjor var i hvert fall veldig bra for meg, tjente flere millioner på børs og har ikke finregnet, men blir i hvert fall under 20 tusen i skatt (på aksjene).
Faktisk, så kan man vel egentlig bare si at man kommer bedre ut av det i Sverige. Selv med 5% skatt i Sverige, så er det lavere skatt
Oh well, jeg slipper i hvert fall å bo i Sverige
Det viktigste er nok å finne et sted man trives, så løser nok resten seg greit
Jepp, var vel mest spøk fra min side.
Trives godt der jeg bor nå, badingen skjer i ferskvann, det er fine fjell å gå på ski 25 minutter kjøring hjemmefra og fjelltopper på 13-1400m 45 minutter kjøring hjemmefra. Ellers er det masse skau og litt by. Også er Oslo passe langt unna (1 time)
Gratulerer til HORE og JULEGRISEN på porteføljetoppen i dag
…kanskje “litt” feil å plassere denne på “småprat”-tråden
Hadde jeg vunnet den der tror jeg det hadde blitt 50.000 unser sølv. just because ;D
Kunnet kjøpt Nekkar
Totalt usmakeligt å se hvordan VG dekker løslatelsen av kristiansen?..skulle tro det er snakk om en Rockestjerne!
Sånne folk fortjener vel å bli en del av evolusjonen, som homo erectus osv? Altså langt fra smart nok til å ha livets rett/overleve?
Nå finnes det veldig mye Homo Erectus gener i den asiatiske befolkningen, mens vi her i europa har svært lite av det men heller mer av neandertaler gener. kanskje det er en sammenheng?
Denisovanere i asiatiske gener i dag, ikke h. erectus