Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hehe tok det fra hukommelsen. Forsåvidt en bra bok på temaet alle bør lese er sapiens

1 Like

Sapiens er rå, for den prøver å forklare så mye. En eksplisitt bok av nyere dato om temaet er Neanderthal av Erik Thunstad. Nerdete, men spennende.

1 Like

Sapiens er vel faktisk skolebok og pensum i endel stater i USA, men gir enkelt innblikk om temaet. Skal hive neanderthal på leselisten!

Da legger vi ut (i raseri :wink: etter en begredelig 1.omgang i landskampen) fra Strømstad hvert øyelokk å er i Tønsberg om få strakser. 3600 Supercat Nor-Tech

2 Likes

har gjordt en del " :man_facepalming:" opp igjennom årene selv…han her fortjener en Royal :trophy:

" Lektorstudent Ola Kroken (23) deler børserfaringer på Twitter under navnet Trendtraderen. – Jeg har gått en håndfull turer hvor jeg har spydd av egen vemmelse for tradingen, sier han…"
image

image

1 Like

Whatsapp er eid av facebook, så den styrer man unna .

2 Likes

– Hvorfor finnes disse bildene da?
– Også vi finner avvik når vi er ute. Før vi ble klar over dette materialet, hadde vi fanget opp over halvparten av disse gårdene. Etter at vi ble klar over det, har vi vært inne på alle de andre gårdene. Der fant vi ikke avvik. Vi har gjort tiltak på de gårdene der vi har funnet noe, og to av produsentene har avsluttet sin drift.

Her har forsåvidt Nortura fortsatt en jobb å gjøre, men de er i hvert fall ikke helt på bærtur.

for de av dere som lurer,så ble det uavgjordt :sweat_smile:

Et valg ble gjort her :thinking::joy:

3 Likes

Endelig en positiv artikkel om Euronext Growth i FA:

Det har vært mange artikler i det siste i FA, E24 og DN med advarsler til @Smaaspareren

1 Like

Noen oppgående her som har peiling på hva som er feil med mobilen min når apper begynner å faile? Forums-apper må lukkes konstant for den ikke greier å innhente info, streaming-apper som viaplay, nrk, hbo og tv2-sumo greier ikke å spille av (greier heller ikke spille av på facebook). Det kommer bare feilmelding om at det har skjedd en feil (denne feilmeldingen varierer fra app til app, men felles for alle er at det ikke går an å spille av). Eneste måten jeg greier å “fikse” det på er å restarte mobilen. Da går kanskje en dag eller to til jeg må gjøre det samme igjen.

Kjøpte mobil (honor 10) og laptop (Lenovo yoga 920) ganske samtidig, og begge har begynt å slite nå etter 2,5 år. Fremstår nesten som at de ikke er planlagt å vare lengre, og at dette er begynnelsen på slutten for begge.

Kan prøve å tilbakestille til fabrikkinnstilling. AKA, som når den var ny. For så å sette alt opp på nytt på mobilen.
Skal fjerne alt av hurlumhei som kan forårsake konflikter etter utallige oppdateringer av både OS og apper over 2,5 års tid.

NB: Husk å ta backup av ting på mobil du vil ta vare på. Da en slik tilbakestilling vil slette absolutt alt data du har lagret på mobil.

3 Likes

Har du en oppdatert graf på denne? :grin:

Hvis alt annet svikter hadde jeg reklamert, og ikke tatt et nei for et nei!

1 Like
3 Likes

Nå blir det nok sving på sakene!

2 Likes

@pdx :+1:

13 Likes

Ikke hver dag jeg slåss om forsideplass med J-Lo :joy:

15 Likes

Veldig bra presentasjon. Du må jo få FA til å dekke dette…men da forsvinner vel fordelen vi har hatt…:grin::grin::grin::grin:

1 Like