ehm…begynner vi å avdekke norges første seriemorder?(sett vekk ifra Arnfinn Nesset og ABB)
Dette slo meg faktisk hin dagen! Noen får faktisk ansvar for millioner og får således luselønn for et sånt ansvar!
Har og komt frem til at store forretningsførere som BOB og OBOS er noen store griske selskap som håver inn på “felleskostnader” som de igjen gjemmer summer bak ord som “forretningsførsel”… hvorfor kan ikke disse summene bli lagt oppå når det faktisk blir noe “forretningsførsel?”… Og forkjøpsrett er jo egentlig bare en sikker måte for dem å håve inn 20-25 millioner i året, og la svette folk som vinner hektiske burdrunder bare bli frastjålet objektet rett foran snuten…
Så! Da var frustrasjonen sluppet løs… hvem blir med å starte ett borettslag? 🤌:moneybag:
ABB er en massemorder, ikke seriemorder.
Ble oppringt av Prize Capital Markets. Fyren spør om jeg er opptatt og jeg svarer “Nei” . Han svarer da “Nei vel , da får jeg heller kontakte deg en annen gang” .
…Når forventningen ble for høy?
Det normale er nok at folk ikke har tid til å snakke med de ( eller eventuelt så ringer han bare folk for å plage de når de er opptatt ) . Kan jo også legge til at han la på før jeg rakk å si noe.
Finnes det noko som kan kjøpes på aksjesparekonto som etterligner et renteprodukt (Høgrente/rentefond/obligasjonsfond)? Problemstillinga er ask der heile beholdninga er avkastning. Det kan ikkje tas ut noko uten at det utløyser skatt. Finnes det en måte å få litt risikofri avkastning på ask hvis deler av ask skal stå i cash ei periode?
send en mail til meglerhuset du bruker og spør dem om dette.
Nei, er min oppfatning.
Minimum 80% aksjeandel må fondet ha så vidt jeg husker. Dvs enkelte kombinasjonsfond har 80-20 aksje/rente som kan handles på Ask.
Så da blir det null avkastning på kontantdelen inntil du finner aksjer eller aksjefond du vil kjøpe.
Ingenting sjokkerer når du vet hvordan penger og politikk fungerer. Samfunnet forfaller raskere desto flere tiltak myndighetene setter i gang. Dette er bare en smertelig påminnelse om en nært forestående økonomisk kollaps i regi av sentralbanker og politikere.
Kan godt hende du har rett, men jeg tror at uten sentralbankenes, og myndigheters støttetiltak, tiltak under corona: hadde vi hatt en mer eller mindre global krig, eller generell sosial uro i de fleste land.
Kan hende det blir verre når boblen sprekker, men jeg tror faktisk det er blitt et nødvendig onde, så lenge politikere bestemte seg for å stenge ned hele verden.
Det er mange gråsoner mellom QE infinity og null tiltak da. Sentralbankene har gjort for mye, og for lenge…det betyr ikke at de ikke skulle gjort noe.
Jeg besøkte New York bare noen uker etter 11. september 2001, byen var dekket av aske og det hang bilder av alle brannfolka som hadde omkommet utenfor brannstasjonene. Det gjorde inntrykk. Rart at det har gått 20 år allerede.
Dette var en sterk fortelling om en som hadde møte i toppetasjen av det ene tårnet men som overlevde.
Onkelen min hadde faktisk møte i et av tårnene den dagen, men de ringte han på morgenen og sa at møtet ble utsatt i noen timer. Han så tårnene falle fra hotellet sitt.
Jeg var også der rett etterpå. Var inne i kirka som brannmenne brukte som pauserom. Det var sterkt!
Du vet, den steinkirka som stod midt mellom WT 1 og 2 og WT 7 som alle falt som korthus. Merkelig at en stålkonstruksjoner som ikke blir truffet av noe fly raste som et korthus, mens den gamle kirka kun hadde steinsprutskader. Virker umulig.
Du vet sosialnytt er sånn fakenews x1000 side?
Ikke helt korrekt, det brant ganske bra i WT7 i flere timer fordi det kom rimelig mye flydeler i brann flygende inn i bygget.
det finnes nok «x1000» slike fortelling hvor mange av di er sanne. Poenget er det samme.