Joda men sosialnytt er en fake side. som bare poster oppspinn.
Første gang jeg har sett en forklaring på dette. Men når de omtaler en rapport uten å linke til rapporten så får jeg ikke sjekket grunnlaget for denne forklaringen. Og jeg ville sett ingeniørforeninger som stod bak konklusjonen. All den tid ingeniørene har vært de som har sådd mest tvil rundt om disse konstruksjonene kunne rase pga brann rundt de temperaturene som måtte ha vært her.
Derfor jeg la med begge linkene, link nr 2 er fra etaten som stod bak rapporten. Har ikke lett etter selve rapporten men du finner den nok om du leter.
Fant den. Leser den senere i uka.
Kul film om å sykle på verdens høyeste veier, over 4600 meter på det høyeste.
… hoppet litt framover, så kunne nok fint vært en kortere film, men skikkelig stemning.
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik bolt? Ser ut som det står «APL A2-70» på den. Bolten er til en sykkel for å feste bagasjebrettet.
Betegnelsen sier noe om materiale, så du må nok ta mål av bolten.
Jeg har god erfaring med å spørre etter diverse sykkelsmåtteri hos verkstedet til Xxl (tilbyr meg å betale, men de gir litt faen i skruer).
Ellers er Biltema sikkert greit.
…tror ikke biltema selger med forsenket boltehode
Husker samme dilemma da jeg skulle ha bolter til motorsykkelen min.
Må se den, takk:+1:
Hei!
Har solgt en eiendom, og har midlertidig noen kroner som skal brukes til betaling av ny eiendom neste år, og lurer på gode tips til plassering frem til da.
De skal ikke inn i aksjer eller fond, men jeg ønsker best mulig, sikker/risikofri, avkastning på pengene. Beløp er drøyt 5 mill.
Hva er beste rente som er mulig å oppnå om dagen? Takker for tips som løfter rente/avkastning litt opp fra ingenting!
-Wannatri
Innskudd i bank – Finansportalen
For heelt risikofritt innskudd → bankenes sikringsfond dekker kun 2 millioner per bank per person.
Edit: under 12 måneder og ved salg av eiendom er du dekket uansett:
Midlertidig høye innskudd
Innskuddsgarantien dekker i noen tilfeller bankinnskudd over 2 millioner kroner, dersom innskuddet er mottatt i løpet av de siste 12 månedene og følger av en særlig livshendelse. Eksempler på særlige livshendelser er:
- Innskudd fra salg av bolig eller fritidseiendom
- Penger som er mottatt i forbindelse med inngåelse av ekteskap/partnerskap eller
ved skilsmisse/oppløsning av partnerskap - Penger som er mottatt i forbindelse med avslutning av arbeidsforhold
- Penger som er mottatt som følge av arv
- Forsikringsutbetalinger, eksempelvis utbetaling av ulykkesforsikring eller
livsforsikring
Du finner en mer detaljert oversikt over særlige livshendelser her.
Det er ingen beløpsgrense for midlertidig høye innskudd. For at den utvidede dekningen skal gjelde må pengene være mottatt på konto i løpet av de siste 12 månedene.
Hvor ligger disse sikringsfond-pengene plassert egentlig?
Men det er også forventet at den Norske stat dekker overskytende om fondet går tomt for penger.
Tips til vikken aksje man kan kaste seg over i dag?
Bear obx 100x
Hmm… hvorfor?
Beklager, et forsøk på humor. Om, det er ikke helt sikkert enda, men om boligmarkedet i Kina faller de neste ukene er det nok ikke en aksje på børsen som kommer godt ut av det. Så om man vil spekulere kortsiktig er det relativt stor nedsiderisiko til situasjonen blir avklart og derfor ser bear-produkter mer lovende ut enn det meste annet for meg kortsiktig. Men ingen vet hva som vil skje nå, alt er opp til myndighetene i Kina.