Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jo, jeg kan se ordredybden, men jeg kan ikke lese/forstå den 100% :slight_smile:

Ok, men som det nevnes ovenfor så er det lett å manipulere dybden, så ville uansett ikke lagt veldig mye i det.
Men det kan naturligvis brukes til en indikator på hvordan det ser ut.
Så ligger det som oftest også skjulte ordrer, så riktig blir det sjeldent

2 Likes

Ok godt å vite. Hvordan fungerer skjulte ordre? Hvem er det som manipulerer dybden? Store firmaer?

Noen som vet hva som er fristen for å benytte Dof TR?
Andre som benytter TR?

Var ikke også tegningsperioden over Igår?
Mener der var lik dato for handel av retter og det å tegne seg ?
Bare på tlf så orker ikke lese gjennom, men info finnes lett tilgjengelig I melding.

PS : Å eg som solgte nsg Før det hele startet da

Nei, nå er det fjelltur

1 Like

Det kan jo alle Gjøre, men det kreves litt kapital.
I aksjer med lite handel kan selv vi små spirrevipper Gjøre det, kanskje noen som skal laste mye, legger ut mye på salg for å få selger siden til å se tung ut, og motsatt med salg

2 Likes

Pokker! Takk skal du ha :slight_smile:

Når blir de emisjonsaksjene i dof notert?

Dumt spørsmål… Men hvordan regner jeg ut snittet på et kjøp?

Kostpris + kurtasje delt på antall aksjer

1 Like

Jepp, men man kan like gjerne regne med 2x kurtasje først som sist, ettersom det er kurtasje på salg også. Det blir da tydeligere hvorfor man ikke skal trade med lave beløp som f.eks. 5000kr hvis man har minstekurtasje på f.eks. 79kr. Da må aksjen gå 3,6% ((5000+79+79/5000)*100) for at man skal gå i null!

5 Likes

Her er det lov å stille “dumme” spørsmål uten å bli latterligjort. Det som er dumt er å ikke spørre :slight_smile:

4 Likes

Takk for svar! :slight_smile:

Hadde veldig lyst, men klarte å styre meg…

:flushed:

I dag lot jeg aksjer være aksjer for å fiske meg ørretmiddag, men måtte jaggu på butikken og kjøpe fiskegrateng gitt!

11 Likes

Ha ha ha det var dagens! :slight_smile:
Jeg håper den smaker :slight_smile:

1 Like

Hva slags boligrente har folk her? Har 2,05% selv og sendte akkurat en prutemelding til banken. Storebrand har jo et BLU40-tilbud med 1,85% rente. Har fått søsteren min, kjæresten min og en kompis på jobben til å prute, og de har spart ganske mange tusen kroner på en vennlig melding til banken.

1 Like

2,15 nå, tenkte å kjøre en pruterunde siden storebrand kjører 1,85% tilbud.

25år, under 60% belåning

2 Likes

2.25% her. Jeg er gjeldfri men er garantist/medlånetaker.

Ser at belåningsgrad er 72%. Den var opprinnelig 100 for et år siden. Finner ikke noen bedre betingelser enn det vi har i dag

Jeg har 1,95. Har hatt samme bank (SPV) i mange år. Fikk god rente uten å “prute”.
Kommer godt med etter huskjøp i Oslo :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 Like