Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

2,25% - 70% lånegrad over 15 år - gjeldsfri om under 10 :slight_smile:

1 Like

1,95% i Dnb, 85% belåningsgrad over 25 år.

Verdistigningen i Oslo er så vill at vi faktisk går solid i pluss av å bo her når rentene er så lave. Selvsagt gitt at vi klarer å time det og selge før markedet eventuelt faller sammen.

2 Likes

DNB ER EN MØKKA BANK !
fikk bare 1.7mil jeg og dama.
sjekka andre banker fikk vi 3.2mil…

3 Likes

mange som ikke har noe til overs for statsbanken DNB…

1 Like

Det er jo et svært subjektivt synspunkt.

Hver bank vurderer ting på ulik måte, og jeg har også opplevd ulikt svar ut i fra hvem jeg har snakket med i de ulike bankene.

Nøkkelen ligger i å shoppe betingelser. Få flere tilbud og la dem konkurrere i å få deg som kunde. Det var slik jeg i sin tid endte med å ta lån i DNB, men jeg hadde ikke kviet meg for å bytte bank om jeg fikk bedre betingelser et annet sted.

2 Likes

Interessant tråd, jeg har boligkreditt og ikke stort lån, ligger vel på rundt 25% av boligens verdi.
Jeg bruker BNBank, har hatt lån der de siste 10-15 årene. Har 2,65%, har bedt om beste betingelser, spennende å se hva de kommer opp med.

1 Like

Det forutsetter jo at du flytter til en plass som ikke har hatt samme prisstigning :wink:

Stiger din kåk, stiger jo alle andre kåker også, og en plass må du bo.

1 Like

Vi skal ut av byen før kidsa skal begynne på skolen, så en god brorpart av verdistigningen går forhåpentligvis rett i lomma :slight_smile:

2 Likes

Det er relativt dyrt i Asker og Drammen også for tiden… Det er også høyere kvadratmeter pris på Tøyen og Nordstrand enn i Stavanger nå… Er ikke bare i Oslo “sentrum” og Frogner det er dyrt…

1 Like

Men har hørt at det er billig på Moss ennå, hvis dere tåler lang reisetid eller kan bytte jobb :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Bor og jobber i Groruddalen, og planen er å trekke nordover til Hakadal, der er prisnivået slik at vi har råd til et hus for samme pris som vi får for leiligheten her.

Groruddalen er ikke kjent for å være det flotteste stedet i Oslo, men gubban for en vekst det har vært her etterhvert som resten av Oslo har blitt for dyrt for hernan hvermann!

Jeg har ikke planer om å kaste bort 3 timer av livet mitt hver dag på kø, så Moss er nok uaktuelt gitt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Eg skal begynne å tråle etter reker, 399kr kiloen for ferske reker skulle dama ha.

6 Likes

Sjekk Hadeland. 30 min til Oslo S, Gardermoen og Lillestrøm fra Harestua :wink:

1 Like

Var det ikke sånn Røkke starta karriæren sin ? eller var det annen fisk?

Kom en bærumsgutt på døra her for noen måneder siden i en fiskebil, solgte digre reker så måtte jo kjøpte litt, 5kg 1500spenn. Verdt det når man sitter på verandaen med en pils i par og tjue grader :blush:

5 Likes

Det er bare en kjapp trade i funcom det så er rekene betalt :wink:

4 Likes

Ganske ny i forbindelse med aksjer. Hva står rt for? Sikkert et dumt spørsmål, men om en ikke spør får en ikke svar😅

Real time, altså aksjekurs “live”, kursen her og nå.

2 Likes

Duogdu; har du fortsatt aksjer i EMGS? Har du noen tanker om kvartalsrapporten som kommer 18 aug? :slight_smile:

Jeg solgte EMGS for lenge siden, rundt 25 øre, husker ikke helt.
Er den over 20 nå?