Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Fattige nordmenn har dessverre ikke lenger råd til å feriere i Sverige i følge denne artikkelen

[quote]Det totala antalet gästnätter i Sverige uppgick till 5,9 miljoner i juni. Det är en minskning med 3 procent jämfört med samma period året innan. Det är framförallt besökare från norden, med Sverige borträknat, som har minskat sina besök i Sverige. Norrmännen, som annars brukar vara en av Sveriges flitigaste besökare, har minskat sina övernattningar med totalt 22 procent.

– Minskningen har skett främst inom camping och privat förmedlade boenden som stugor och lägenheter. Nedgången har förmodligen med Norges ekonomiska situation att göra, säger Erika Rosander, koordinator för besöksnäringsfrågor på Tillväxtverket.[/quote]

1 Like

Hehe, prisen har jo gått opp med 25%!

2 Likes

En annen aksje eg er usikker på eg har nevnt noe om, er North.
Kun en junior post, vet lite om hva som skjer, ikke satt meg noe sørlig inn i selskapet med unntak av å ha lest litt presseomtale.
Kjøpet er basert på en rekke innsidekjøp, veldig lite handel i aksjen.

1 Like

En liten heads-up:

Crowdsoft Technology AB

1 Like

Tok en liten daytrade på Crowdsoft og tjente en tusenlapp på 1 time. Litt moro må man ha det :smiley:

6 Likes

Krydder må man ha Larsen, å virker som du er glad i det :wink:
https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/06/07/crowdsoft-svd-borsplus-avrader-starkt-fran-att-teckna-crowdsoft-och-videoburst.html

3 Likes

Flott! Inn på 0.210 og ut på 0.232

Jeg er fornøyd og ser ikke mer på denne aksjen :wink:

2 Likes

Jaja, om fem minutter smeller det?

Ref. Nonfarm payrolls

1 Like

255 000 nye jobber. betydelig høyere enn konsensus på 180k

2 Likes

Wow! Alt er rigga…
:wink:
Uff…

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NOVO-B.CPH

Overreaksjon?

Dette har vært en av mine bedre uker på børsen siden jeg begynte med aksjesparing, drevet av NANO og Axactor. Så det blir en god IPA i kveld. :slight_smile:

1 Like

Hva kommer fallet av?

Har ikke satt meg så mye inn i Novo, men de har levert et resultat på 1,7 mrd lavere enn det som var ventet.

2 Likes

Ble litt kaos oppi hodet mitt igårkveld, og en del usikkerhet dukket opp.
Valgte derfor å gå meg en lang fjelltur idag istedenfor å ta dårlige avgjørelser basert på en plutselig bad feeling , så får eg heller bruke helgen på å finne igjen godfølelsen i det gjeldene caset.

God helg

8 Likes

Så, siden dette er i småprat.-tråden: hvilket fjell gikk du tur i?

Det har blitt lite fangst av fjell på meg i år, har bare vært på Mælefjell, Høgevarde, Himingen og Jonsknuten. Har ikke engang vært på Bletoppen!

3 Likes

Hei gutter, og jenter?.. jeg har et veldig bra og stort aksje tips til dere:

:sunglasses: Buy & Forget :sunglasses:

2 Likes

Siste dag i pappaperm! Vemodig, men samtidig ser jeg fram til å jobbe igjen.

Planla å smyge meg ut for å fiske i dag som avslutning, men jaggu huka konemor tak i meg og satte meg til å merke klær til barnehagen :sweat_smile:

Satser på at fisken biter i senere i dag også!

6 Likes

Akkurat samme her, bare at jeg skulle skrape veien. Og ikke vil jeg tilbake på jobb :stuck_out_tongue:

3 Likes

Redd bjørnene mine kommer til å få juling i dag…

:frowning:

1 Like