Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Du sitter med bear OBX?

Ja, blandt annet… :flushed:

Får se litt hvordan det går utover dagen. Trodde ikke siste dagers oppgang skulle vare men fikk litt bena slått under meg av positive jobbtall fra uniten…

Ja de tallene overrasket nok mange.
jeg solgte meg ut av mine amerikanske fond i forkant av tallene, gikk nok glipp av noen kroner der.

1 Like

Songa Offshore opp 83% på en måned.
Tror markedet er litt for optimistisk her, Trym må trolig skrotes, Dee er uten kontrakt utpå høsten, Delta har tidsbegrenset kontrakt og vi må vente på kvartalstall for å se om kontraktene på Cat-D i sum er lønnsomme nok for selskapet.

1 Like

Skjønner ikke mye av dagens bevegelser … flaks for meg at ikke børsen er mer i pluss

2 Likes

Kommende rapporter

  • 17/08 (Onsdag) Natto
  • 25/08 (Torsdag) Next og Starbreeze
  • 26/08 (Fredag) Stillfront og Funcom
9 Likes

Hva har dere spesielt tro på framover?
Er forbrukslån fortsatt brennhett?

Tar i mot tips til nye og spennende case.

Må ikke glemme:

  • 19/08 (Fredag) Hugo Games

:wink:

Jeg har hvertfall troen på det. Har Monobank og planlegger å sitte lenge. Dette bank greiene er noe annet enn teknologi, virker mer sikkert og stabilt.

1 Like

Du vet hvorfor det kalles “finans”-krise, right? :slight_smile:

2 Likes

Jeg skulle til å si det samme. Samtidig, det må ganske lange nedgangstider til før de sliter, de får jo ekstra business i dårlige tider.

Ja, men husk at DNB gikk fra rundt 90 til 15 under finanskrisen 08/09, og da var Norge et av de landene som ble minst påvirket :slight_smile:

1 Like

Tror ikke det er en stretch å si at det er mindre risiko i forbrukslån enn det er innen teknologi. Mono er breakeven etter bare 2,5 kvartaler og er ikke avhengig av at et nytt produkt skal være interessant i et nytt marked.

Fun fact: Deutsche Banks aksjekurs er lavere nå enn under finanskrisen

5 Likes

Er det så rart da, sånn som de trader? I Starbreeze pleier de å kjøpe dyrt og selge billig… Det har de holdt på med i et år nå.

Det er vel bare en kunde?

1 Like

http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/calendar/1471039200000/1473717600000/all/all

2 Likes

Ja, mye å følge med på for den som ønsker. Jeg forsøker å følge de over og to selskaper som har presentert q2 allerede, episurf og seamless.

1 Like

iHHelg:
Kjøp Funcom da vel? Går vel bare en vei den nå.

1 Like

Har 165k askjer, så tenkte jeg skulle få inn en annen i porteføljen… :slight_smile:

2 Likes