Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg vet hva jeg ville kjøpt :wink:

Axactor, kommende stjerne!

3 Likes

Jeg venter på de som @Holmes nevner ovenfor, men også en del andre og de viktigste er:
19/8 HUGO
23/8 PHO
24/8 NANO
25/8 PDX
30/8 PCIB

3 Likes

Aiai, sett i ettertid så skulle man jo aldri solgt års på 85 tror eg det var eg solgte Dei siste på…etterpåklokskapens tanker er i ferd med å slite cellene mine helt ut

Stillfront har vært diskutert her inne tidligere. Sitter det noen her på denne fremdeles? Har vært stille fra SF en god stund nå.

1 Like

31 august Gomx - hvis ikke du selger før :slight_smile:

1 Like

Har litt. Dette er en interessant aksje å følge med på fremover. En litt svak utvikling fra Bytro labs vil gi en lunken rapport tror jeg, men med nytt spill kan det bli bedre mot slutten av året. De har fortsatt en stor kasse og gikk tross alt i pluss forrige kvartal. Et spillselskap som vokser og går med overskudd bør verdsettes høyere i dagens børsklima, men nå fokuserer markedet på et litt svakt kvartal og lite interesse og hype rundt selskapet. Øker gjerne på en eventuell dipp etter rapporten.

3 Likes

Jeg solgte meg ut for litt siden for å finansiere Hugoemisjonen. Tanken med å eie Stillfront var en gamble på at de kom til å annonsere et nytt spillprosjekt, gjøre oppkjøp eller lignende, men enn så lenge har det vært stille fra den fronten :stuck_out_tongue:

1 Like

De har gjort oppkjøp, men markedet reagerte knapt på det. Den er ikke sexy nok til spill-aksje å være og det tynger den litt.

2 Likes

Du har jo helt rett. Det har søren meg gått forbi meg i stillhet, på samme måte som resten av markedet.

1 Like

Interessant artikkel:

Kommentar: Blodig oppgjør på teknologifronten
Spillereglene i internettøkonomien har endret seg. Norske teknologiselskaper må være på vakt.

Lurer litt på hva kursen hadde vært i SF hvis de hadde vært like “sexy” som FC. Har foreløpig bare en lyttepost i SF men har planer om å kjøpe mer når jeg har fått satt meg skikkelig inn i aksjen ( eller eventuelt etter Q2 presentasjonen).

Har de sagt noe om hva simutronics jobber med nå ? Det er vel kanskje de som kan gjøre selskapet litt mer interessant.

1 Like

I Norge har vi bare funcom som kan handles på børsen, SF konkurrerer i Sverige med PDX og STAR for å nevne de to viktigste og da blir man fort den tapende part om oppmerksomheten.

simutronics:
Simutronics is currently developing its own IP in the mobile strategy game area,
to be announced. Simutronics currently has 20 employees and reached over 2 MUSD
in revenues during 2015. David Whatley will remain the CEO of Simutronics and
continue to lead the talented team.

Stillfront has furthermore invested USD 500,000 in Simutronics to accelerate the
development of its current mobile strategy games. The investment is structured
as a loan on market terms.

Jeg begynner å bli litt lei i SF, begynner så smått å tenke på salg, men sitter kun på en liten lyttepost, så det spiller ikke så stor rolle økonomisk. Men jeg sitter etter hvert med mange lytteposter rundt omkring…

kilde:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160621.GlobeNewswire.2021971

3 Likes

Netto i prosafe. Ble trangt i døra når TH kommenterte den kraftige oppgangen de siste ukene + at han anbefalte å ta gevinst. Snudde fra 1.45 og avsluttet dagen på 1.15.

Litt usikker på om dette er helt bra…

Eg anser meg selv som rimelig risikosøkende, men prosafe er langt utenfor min komfortsone.
Litt sykt det som har vert der siste tiden, men et Gratulerer gjerne Dei som har gjort gode trader unnerveis

1 Like

Kanskje en liten bombe, men Hugo emisjonen er finansiert på vegne av interoil.

Jøss, markedet tok det positivt at eg har redusert i iox

2 Likes

Robin Reed (GIG) skal i studio.

3 Likes

Flere merkelige emisjoner i år, der aksjen ikke har vert ned på emosjonskurs, eller kort tid etter skitt hardt i Været.
Bl.a eksemplene finner vi Funcom, prs, bwo, tildels Huge m.fl.
Noen som har noen god forklaring på hvorfor vi ser så stor spread på emosjonskurs og senere aksjekurser?
Er det en en del emisjoner som egentlig burde kunne Være gjennomført på høyere kurser ?

HOST

3 Likes