Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Denne var jeg inne i en tur da jeg hadde en litt annen strategi i fjor. Fortsatt mye action ser jeg :slight_smile:

1 Like

NOM ansetter en kar, og kursen spretter i været

Undrer meg på om Hansson sover godt med Inc aksjene sine

2 Likes

Tore Lie / Otium AS har nok vært en dyr kunde for Sandnes Sparebank :wink:

EDIT: Står foresten mer på dn :

  1. februar la Sandnes Sparebank frem resultatet for 2015. Det viste at den mellomstore lokalbanken tilsynelatende var på rett vei med 41 millioner kroner i resultat etter skatt. Men kort etter fikk styreleder Harald Espedal sjokkbeskjeden. Regnskapet var feil.
  2. april meldte banken om nedskrivninger knyttet til to kunder på tilsammen 154 millioner kroner. Samtidig ville banken hente inn 350 millioner kroner i frisk kapital. Sandnes Sparebank falt 22 prosent på Børsen etter at nyheten ble kjent.

De tok jo 2 store tap forrige kvartal som var otium relatert.

Kjøpte litt i RnB igjen også, liker det tekniske oppsettet og lanserer et nytt netthandelskonsept som virker interessant med kjente merker. Har vært litt inne og ute her tidligere, men synes det ser mer spennende ut igjen nå. Består av Polarn O Pyret, NK i Stockholm og Göteborg og kjeden “Brothers”. En mindre posisjon i porteføljen.

Selskapet tjener penger og betaler utbytte.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/08/25/rnb-lanserar-nytt-e-handelskoncept-blir-eget-affarsomrade.html

Songa kong pris på 16 øre, stemmer ikke det ?

For de som liker korte trades, så er Archer ofte en fin aksje. På nivå nå bruker den reagere opp igjen. Prøvde litt på 4,12, for litt action, ligger skjulte salg på 4.12

4 Likes

Usikker på om jeg er like tøff som deg… Archer kjenner ingen bunn

Med usikkerhet så er det heavy metal aksje, med stigende oljepriser er den fin som snus. Prøver på en 10% trade, ikke noe mer. Olja kunne godt beveget seg over 50 nå…

Lest på XI:

" Har et morsomt innspill: Når alt er klart i SDRL,
det vil si konverteringskurser og emisjonskurser satt og det innkalles
til ekstraordinær generalforsamling og aksjen synes å ha bunnet ut, da
kan long SDRL være et interessant shortinndekningscase. Utlånte aksjer
må leveres tilbake for at utlånerne skal få stemme på
generalforsamlingen, og det kan bli et nytt PRS-rally. Spørsmålet er om
det er nok aksjer som kalles tilbake i forhold til aksjer som skal
selges av skuffede aksjonærer"

Må si at jeg har litt tro på et slikt case. Har jo historisk vært mye shorting i SDRL

1 Like

Han har jeg møtt i jobbsammenheng. Eide på et tidspunkt deler av Røldal Skisenter. Et område hvor jeg er den soleklart mestselgende megleren.

1 Like

Bare å starte noe nytt… :smile:

4 Likes

Tror avm komme til å legge frem ett sterkt resultat idag, mest spennende blir likevel hva som blir sagt om fremtiden

Eier ingen aksjer

Følger med med et halvt øye, kunne tenke meg en aksje som gir eksponering mot gull.
Er dog redd for finansieringen til AVM

Skandiabanken- 50% avkastning på under 6 måneder o en relativt lavrisiko aksje må kunne sies å være akseptabelt!?!

:slight_smile:

5 Likes

Solgte Archer i dag på 4,25 etter inngang på 4,12 i går, no harm done. Hadde jeg imidlertid lagt salget mitt på 4,7 :stuck_out_tongue_closed_eyes: Bruker å treffe bra på inngang, vanskelig å time utgang på slike trades!

Edit: Sjekk tradene i Archer, er det kanskje bare å legge kjøp på ca 4.25 og legge de for salg på 4.60? :wink:

1 Like

Hørte foresten en lengre intervju med Per Sævik i dag, NRK, der han mener verftene rundt om må tilpasse seg andre retninger etterhvert som offshore går nedover, og men det bør rettes mer mot nymoderne ferjer.
Dette er sagt i forbindelse med at Havila idag får ett endelig nei elle ja til å overta en større eierprosent i Fjord1.
Havila eier også en del i Hyard.

kanskje sier Havila her at fjord1 etterhvert skal bygge ferjer ?
Hyard har bygget nye supplybåter opptjening tidene, blir der ferjer som blir det nye ?

Kanskje ta litt Hyard

3 Likes

Omsetningen på Oslo børs stopper omtrent helt opp!?

1 Like