Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

rettsaken begynner i dag :slight_smile:

1 Like

Ingen handel enda…dersom det nå ikke ble forlik, så må det jo bety at en av partene tror på en bedre løsning en advokaten på andre siden av bordet er villig til å skrive under på…

Jo, det vet jeg, men jeg anser ikke sjansen for melding om forlik noe større i dag forde :slight_smile:

Er vel ofte naturlig å inngå forlik før rettsak, og ikke underveis ?

Mulig, jeg er ingen ekspert der.
Trodde det var vel så naturlig å vente til argumenter og detaljer var belyst, ellers tror jeg den hadde kommet for en god stund siden.

Var nok mange som håpte på forlik siden man ikke er garantert noen seier i rettsaken.

1 Like

Det er jeg enig, og skulle gjerne sett det selv (i stede for å kjøre saken), men mitt personlige håp om forlik FØR rettssaken forsavnt for “en ukes tid” siden :slight_smile:

1 Like

Noen som har oversikt over hvilke strømselskaper som er på børs? Siden det spås dobling av strømpris, private kabler ut osv så tror jeg at det er et marked jeg vil inn i

Fortum og Hafslund, men det vil også være positivt for de som bygger ut og drifter vindkraftverk som eolus vind

1 Like

Hvilke verktøy er best nå da vi mistet det vi hadde her gjennom yahoo eller hva det var for å tegne i grafer osv mtp teknisk analyse. Jeg er ikke god på TA, kan bare det mest elementære, og ønsker å lære mer.

1 Like

Her for eksempel:

https://trendtech.no/ttcharts/?t=OSEBX

For å lære mer anbefaler jeg boka til investtech.

Merk forøvrig at forskningen knyttet til teknisk analyse er ganske sprikende. Det er ikke enighet om det faktisk virker eller ikke, så man må nesten ta at valg om hvorvidt man tror på det eller ikke.

1 Like

Kjøpte North rundt 1,30 og solgte på 2, var godt fornøyd.
Nå ser det ut som om den skal til himmels

1 Like

Ser forøvrig at eg snart noen doffer

Hva skal du gjøre med doffene?

Selge dei litt dyrere enn enn eg kanskje kjøper dem for ? :wink:

6 Likes

Noen som er inne i Russiske våpenaksjer? Ble litt trigget av denne reportasjen

Aksjer i russland er vel heller risikabelt :wink:

1 Like

Er veldig enig i dette. Si i fra om du finner noen bra prospekter. Jeg tenker i samme baner og tror strømprisene vil øke mye fremover. Er ute etter en langsiktig plassering og er villig til å være tolmodig før kjøp. Jeg har også fått vurdert boligen min for solcellepaneler på taket, men desverre er mitt tak vendt øst/vest og ikke mot sør så det er ikke optimalt.

1 Like

Jeg like eolus vind som har hatt mye “motvind”, men vil se tegn til bedring før jeg eventuelt prøver en liten post igjen. De bygger ut og drifter vindkraftverk i Norge og Sverige, med høyere strømpris vil aktiviteten ta seg opp.

Ellers tipset jeg om Hafslund da kursen var en del lavere i utbyttetråden, kjedelig utbytte case, men har hatt en fin stabil trend de siste par årene.

2 Likes

Vi er vel ikke ukjent med risiko her inne vel? :slight_smile: