Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg synes det er veldig bra at Stillfront fører kostnadene på den måten, det gjør i mine øyne det mye lettere å lese regnskapet. Så lenge investeringene ikke plutselig hopper, så gir det et godt bilde framover. De har jo kontinuerlige inntekter fra investeringene sine også, så for meg er det ganske logisk. Man må bare, som du sier, ha det i tankene.

Jepp, det er spørsmålet, jeg satte pris på google trends linken du sendte. Den var jo ikke all verdens positiv. Såvidt jeg husker, så har den korrelert ganske bra med antall spillere osv tidligere?

1 Like

Ja, similarweb er bedre, men trends er OK å se på for å følge med på ukesbasis.

1 Like

Takk! Det skal bli interessant å følge framover.

Rent teknisk, så er det kraftig støtte på 54,75 - 55,00, men hvis den støtten blir brutt, så kan det se stygt ut. På kort sikt, så har det vært et flat-bottom-triangle også, som er bearish.

1 Like

Ja, det er ikke bra teknisk om støtten her ikke holder. 50 kroner der aksjen snudde første gangen er også en viktig støtte. Jeg synes det var positivt at storeier som sitter i styret kjøpte en del etter rapporten, dessuten har du kjøpsanbefaling fra Pareto med målkurs 82. Det er nå tredje største posisjon i aksjeporteføljen min og utgjør 14.2% så jeg tror så klart på selskapet og at det er en god inngang her.

1 Like

Jeg synes selskapet ser veldig interessant ut selv, men synes samtidig det ikke ser ut til å være noen hast i å komme seg inn. Er det noen triggere i nær framtid som du ser det?

Oppkjøp av spillselskap er en mulig kurstrigger, dessuten regner jeg med at flere enn meg følger med på Bytro labs og dersom det bedrer seg kan det hjelpe på kursen. Nå tror ikke jeg at Q3 rapporten blir så veldig bra heller så man kan eventuelt vente til den er lagt fram og fokus etter det blir på Q4 som da kan vise bedre tall hvis det går som guidet. En av grunnene til verdsettelsen er lav (i mine øyne) er at veldig få følger med på selskapet og regner på dette mer nøye enn å se på eps. EPS var ned qoq, lenge å vente på unravel 2, analyse slutt.

4 Likes

Min analyse av spillselskaper er at man burde kjøpe dem når det ikke skjer noe interessant. Det kan se litt kjedelig ut et kvartal eller to, og så kommer meldingene om nytt spill, oppkjøp, forleggervirksomhet osv. Så burde kjøpe nå hvis jeg skal følge min egen strategi.

7 Likes

Prøver og ser om jeg får svar her.

Jeg har en venninne i Australia som har åpnet en broker account. Hun er på jakt etter en god “Forex signal service”. Jeg sa jeg skulle spørre litt rundt siden jeg ikke handler forex selv.

Kan dere anbefale henne noe?

Det er jo akkurat det jeg mener Christian :slight_smile: Jeg visste vi var mer enige enn en kunne få inntrykk av. Du skal kjøpe nå. Jeg tror jeg kommer til å få en sinnsyk tur på børsen resten av 2016. En sinnsykt bra en!

2 Likes

Jeg sendte henne denne linken:

https://www.quora.com/Who-are-the-best-Forex-trading-signal-providers

Det kan være lurt å snitte inn seg i sånne død perioder

1 Like

Deutsche Bank sliter for tiden, og kursen er den laveste på 30 år. Deres største kreditor (USA) krever hele $14 milliarder i erstatning etter bankens handlinger i forbindelse med boligboblen og den påfølgende finanskrisen i 2008.

Banken, som er en av verdens største banker, har nå en verdi på mindre enn 10% av sitt høyeste nivå.

Og det kan komme flere overraskelser:
“Mens amerikanske banker som JP Morgan Chase & Co. og Citigroup Inc. har kommet til enighet med amerikanske myndigheter, har de europeiske bankene fortsatt ikke gjort opp for seg, skriver Bloomberg.”

3 Likes

Interessant å gå inn med en lottopott etter eventuell betaling har funnet sted

Mulig det er diskutert her før, men mye å evt. lete gjennom. Hva tenker folk om Songa sin fremtid? Er det en gylden kjøpsmulighet om dagen eller et selskap man bør holde seg unna? Fattet litt interesse for selskapet nå i nyere tid, så tenkte å lese meg litt opp i det, men hører gjerne fra folk som evt. har erfaringer eller kunnskap om selskapet fra før :slight_smile:

Snuser litt på Songa selv :slight_smile: Les deg opp du og gi meg noen tips. :wink:
Jeg selv i hvert fall tenker på en inngang når emi aksjene kommer ut i markedet. Setter meg mer inn i caset da, når det nærmer seg.

3 Likes

Den er litt tricky.
Aksjen er populær pga Cat D riggene og de lange kontraktene med Statoil. Ratene på riggene er gode i dagens marked, men var heller dårlige på det tidspunktet de ble inngått.

Finansieringen er på plass, men det kommer fortsatt mye mer aksjer ut i markedet (husker ikke antall. Vi snakker milliarder ), ser at bankene har begynt å benytte mulighetene sine til å konvertere gjeld til aksjer. Så her vil det komme mer aksjer ut i markedet, og før eller siden så kommer en omvendt splitt.

Når det gjelder riggene, så må de før eller siden kaste kortene når det gjelder Trym. Det er en skraphaug…
Delta og Dee er også gamle, men de leverer bra. Disse to er også ganske stabile ifht vær og bølgenivå. Så så lenge Statoil har et stort nok boreprogram, så vil nok disse bli brukt. (Har ikke fulgt så nøye med i det siste, men nå er jo boreprogrammet problemet for disse 2)
Cat D er hyllet som nordsjøens arbeidshest og greier, men den har sine utfordringer. Evne til å gå på DP når det er litt hardt vær blir stilt spørsmålstegn ved av flere, men den blir fortsatt omtalt som DP rigg.

Ser mulighetene i Songa, men jeg velger å vente litt til.

1 Like

Rent spekulativt tenker jeg å kjøpe meg inn tidlig når de nye aksjene kommer (rundt 20. november). Kursen blir gjerne presset kraftig ned i forkant av den dagen de nye aksjene skal bli registrert, for å så få et umiddelbart løft når de er registrert. Her er det mange som venter på de nye aksjene.

Eneste bekymringen er at det er gjeld som skal konverteres til aksjer. Normalt sett registreres nye aksjer som følge av en emisjon, med langsiktige eiere. Så det er sannsynlig at de som sitter på aksjene må kvitte seg med de relativt fort. Men det blir en vurdering å ta når det nærmer seg.

1 Like

Lest litt nå og takk for innspill av dere andre her :slight_smile: slik jeg ser det, er det mest logiske som nevnt ovenfor å vente nov/des og være litt på vakt. Mange aksjer som skal ut i markedet og jeg har tro på at vi vil kunne se kurser rundt 0,15 når den tid kommer. Så får man bruke tiden fremt til det å sette seg mer inn i selskapet som selskap (kontrakter, rigger, gjeld ++). Slik jeg ser det nå, blir det nok en post i Songa i fremtiden. Igjen, takk for innspill!

2 Likes

Hvor mye har folk startet med for å handle aksjer? Og hvor mye har dere bygget dere opp / evnt puttet i mer cash? Fast månedsbeløp?

Jeg er meget fersk, og har ikke mye å bruke, tjener ok, men sparer til bolig, og leier nå. Derfor så får jeg ikke puttet i all verdens, jeg har puttet i ca 60 tusen, som jeg synes er en grei start og hvis jeg skulle tapt de så er det ingen krise. Jeg har satset for det meste i funcom :stuck_out_tongue: Planen var kanskje å håpe det kunne kickstarte litt senere i fremtiden på mer langsiktige og tryggere valg. Ellers har jeg Hugo som er nest størst, også NOM, men den er så liten at om den skulle steget mye så hadde jeg fortsatt ikke egentlig tjent så mye…

Og jeg er veldig glad for at jeg fant dette forumet ganske kjapt når jeg startet :slight_smile: Takker for alle gode innspill og alle kommentarer folk har, fordetom jeg ikke bidrar så mye enda, og holder meg litt i bakgrunnen :slight_smile:

4 Likes