Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Spennende.
Ikke usansynlig at jeg kjøper lakseaksjer igjen.
Ser på de jeg har vært inne i dette året har hatt en fin utvikling.

1 Like

Noen som følger QEC?

Gjorde det lenge, men etterhvert som tiden gikk uten at noe skjedde, mistet eg tilmodigheten å gadd ikke følge det lenger.
Har flere ganger omtalt aksjen som spennende, uten at eg har tjent noe særlig på den

Skal inn med 120-180000 i en ny aksje, ikke høyrisk aksjer. Liker egentlig best å ligge long, har tradet mye tidligere uten veldig stor suksess, easy come easy go.
Kitron er ett eksempel på selskaper som jeg ser etter, har skrubbet bunnen i lenger tid men hadde begynt å få sving på sakene når jeg gikk inn.
De kunne jo ha falt tilbake til gamle synder men gjorde heldigvis for min del ikke det.
Er fremdeles pottesur på meg selv for ikke å ha kommet meg inn i Storebrand tidsnok…
Kongsberg automotiv begynner å få en solid ordrelogg?
Seriøse forslag motas med takk
Mvh. Halling

2 Likes

Synes Hafslund er et lignende eksempel, lav verdsettelse og stabil inntjening, men forbehold om at jeg ikke har satt meg så godt inn i caset

1 Like

NRD selger Funcom å kjøper Hugo ?

Les deg gjerne opp på Veidekke, utbytte aksje og ett selskap som virkelig er i vinden. går som det griner.
Nå har jo kursen gått mye også, så det kan jo være grunn til p være forsiktig

4 Likes

Kanskje Orkla

Fader, skal helst ha fylt 50 for å eie disse

8 Likes

Hva med biotech-versjonen av KIT:PHO. Kjedelig aksje, men sakte økende inntekter og partner-avtaler kan komme en gang i fremtiden (eller ikke). Eier også 10% av PCIB en aksje som er opp 100% i det siste. Kanskje ikke hele summen pga risiko, men noe? Hansson har også kjøpt seg opp i denne og er nest største aksjonær.

2 Likes

Det er kanskje en grunn til å holde seg vekke fra aksjen ? :wink:

2 Likes

Kanskje det, men Hansson er i slekt med tidligere CEO i PHO. Kanskje de har snakket sammen…

3 Likes

Laks eller Orkla, henholdsvis MHG Salmar eller Bakka, utbytte med stigende trend over flere år

2 Likes

@Nocturne, siden du spurte om MACD, så kunne det vært interessant å høre fra flere hva de synes om den indikatoren og hvordan den kan brukes, jeg er litt ambivalent enda.

Sjekket ut Link som er en annen aksje jeg vurder inngang igjen i nå, siden den dupper litt ifm repemisjon:

Når man ser på hvordan macd oppførte seg i august, så synes jeg ihvertfall det blir veldig sterkt å kalle en negativ crossover for et “dødskryss” som du gjorde i nanotråden, det ble jo bare en sideveis bevegelse inntil veksten tok til igjen.

Det er det formasjonen heter i TA. Vanligvis brukt på krysset av sma50 vs sma200. Navnet er nok ikke spesielt bra, ettersom signalet er mye svakere enn navnet tilsier.

2 Likes

Aha, trodde death cross spesifikt betydde sma50 under sma200 faktisk. :slight_smile:

Det er når et kortere aritmetisk snitt krysser ned gjennom et lengere snitt (typisk 50 gjennom 200, men kan også være andre perioder som 100 gjennom 300 etc).

Man pleier ikke bruke uttrykket death cross om macd da dette er basert på ema (exponential moving average) og typisk kortere perioder. Det fanger altså opp mindre svingninger.

Begge signalene har en høy feilprosent, men det kan likevel være verdt å følge da utslaget er gjerne mye større når det blir rett. Dvs du taper litt ofte, men får da gjerne en stor gevinst (eller unngår stort tap) når det slår til.

4 Likes

Det er noen penger gitt.

Er dette et nytt fremtidig børseventyr?

“Han lever på 100 000 kroner i året for å kunne realisere målet om eit nordnorsk gruveimperium. Miljørørsla og Sametinget kjempar imot, men for Øystein Rushfeldt gjeld det å komme inn i fjellet før pengane tar slutt.”

Takker for flere tips, går i tenkeboksen…