Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@boven

Mulig “dødskryss” er feil ift. MACD, og som det påpekes bør signalet kanskje tolkes etter at retning er bekreftet, ikke NÅR krysset oppstår (jf. ditt eksempel).

Vi får se om vi lærer noe mer om hvor mye en skal legge vekt på det. :slight_smile:

Skandiabanken teknisk interessant, falt en del fra topp og antyder støtte på 58. Q3 rapport er 9. november.

Han er ikke nest størst, men største aksjonær med 15,71% av selskapet. Veldig spennende med linken mellom HS og Vidar H. og at han har kjøpt så mye i et illikvid selskap som PHO. Selv har han uttalt at selskapet er latterlig billig, det kan vi jo være enige om. Cevira avtale før jul tror jeg på.

1 Like

Ang Hansson, så er eg meget spent på hva han skal med SCI, han synses tydeligvis at SCI er latterlig billig, men det er han foreløpig også eneste som gjør.
Det finnes flere eksempel på at pappagutter har gjort tvilsomme avgjørelser med formuene, Ref f.eks Mohn

@boven

Sjekk hva som skjedde med Skandiabanken når det ble “dødskryss” i MACD… :wink:

2 Likes

Han har nå kjøpt seg ytterligere opp. 15.85% nå. Selv om det aldri skulle komme partner-avtaler bør dette være en safe investering på litt sikt, siden inntektene bare øker og når medisin med flexi-scope kommer på markedet vil inntektene sannsynligvis mangedobbles. Og den store aksje-posten i PCIB er en joker av de sjeldne.

1 Like

Ja absolutt, stor oppside og liten nedside selv uten partneravtaler, kun basert på hexvix/cysview. Ikke minst når man utvider til surveillance markedet. Så har man bonusen dersom det kommer avtaler for Cevira/Visionac.

Håper bare virkelig det løsner med Cysview salget i USA nå etter guidelines mm. Har vært en tidkrevende prosess å få igang salget der borte. Tror at det løsner skikkelig de 2-3 neste kvartalene

PCIB posten er også en morsom opsjon ja

Hva med en egen tråd om Photocure? Virker som en del er inne i aksjen.

Ting tar tid i biotech-aksjer og i PHO ekstra lang tid, Er det noe den harde kjerne på hegnar undervurderte så er det tiden det tar å få et produkt på markedet til salget tar av.

2 Likes

Hmm, fisker litt Avm for panten etter helgen

1 Like

Har begynt å bunnfiske litt Havyard før q3 rapporten. Tror på en lignende hendelse som ved Q2.

Synst hyard er veldig spennende, men er litt skeptisk på lite kontrakter og da spesielt i det korte bilde

Nå har kursen sunket på en liten utsettelse av et skip, og det i det store bildet tror jeg ikke det er så betydningsfullt. Det siste kvartalet har de fått 2 nye kontrakter, og ordrebildet for 2016 ser bra ut. Det er fra andre halvdel av 2017 de bekymrer seg:

“Main concern is reduced order book and activity from second part of 2017, especially related to Havyard Ship Technology (shipyard)”.

Tror vi kan forvente gode tall for Q3 sett i forhold til tallene fra i fjor.

Leste Avm mld en gang til, og solgte igjen, med gevinst som sikrer kaffi pengene ut uka

@holmes , kommentar til dagens mld ?

1 Like

Selvsagt ikke positivt. Avm er svært høy risiko og derfor utgjør dette en liten del av porteføljen ca 3% (eller 2.5 nå etter dagens fall). Jeg tenker at Avm enten vil gjøre 10 ganger eller gå konkurs, derfor kommer jeg ikke til å snitte ned, men heller ikke selge. Forventet høy volatilitet.

2 Likes

Leste nyheten nå selv også. Nesten så jeg vurderer å sette en bong

1 Like

Kjøpte meg inn igjen litt over 8, stokker litt om på aksjene dersom den faller under 7. Blir spennende hvor langt ned folk er villige til å selge, med tap? :slight_smile:

Så du at Hyard MMC skulle ansette 4 nye og at Fjord1 vant 7 anbudsruter med plikt om å redusere utslipp?

1 Like

Eg tar hatten av for dei som trader med suksess i AGA

3 Likes

Det ligger teknisk støtte ved 7.30, så tror jeg fikk en bra inngang på 7.4 nå (bare en liten trading post).
Det høres for øvrig bra ut!

Perfekt :wink: Noen som leker med kursen nå.

2 Likes