Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skle litt ut det her.
Naturligvis er det beste å eie selskaper som tar vare på verdiene og tar de riktige valgene (selv om få - om noen - alltid klarer det), og jeg har full forståelse for misstillit til ledelsen om de tar feil for mye/ofte.
Jeg har bare mere tiltro til at det var riktig ift. strategiske veivalg for selskapet som helhet enn hva jeg oppfatter du har, selv om vi nå ser at Battlerite har gjort det bra. Som du sier, går det jo bedre uten “hjelp” fra Funcom :slight_smile:

2 Likes

Hvis CE blir en stor suksess og de nå har funnet en bedre “oppskrift” på å utvikle spillene betyr det jeg tar opp lite, men det er også grunnen til at jeg venter med å vurdere aksjekjøp til etter EA lansering av CE så får jeg gjøre en ny vurdering.

2 Likes

Personlig tror jeg du bommer på hvor “bred” enighet det skal ha vært rundt dette her inne.
Mange som ikke “orker” å ta diskusjonen med krasse, bastante og kverulante skribenter, men betyr ikke at man er enig.

3 Likes

Jada, men det spiller vel ingen rolle …

ja, og jeg oppfattet ikke enighet om det motsatte her (selv om noen bastante ville ha det sånn)

Var vel egentlig ingen tvil om at animasjoner,char creation og combat var langt unna det nivået folk forventet. Char creation fikk en oppgradering etter launch men er jo fremdeles langt fra hva man kunne forvente basert på hva de gjorde i AoC. Combat fikk noen små visuelle forbedringer + de la til “active dodge’” . Tror ikke vi hadde sett de enorme endringene om de hadde solgt i bøtter og spann heller…

4 Likes

Med ukjent IP er det veldig vanskelig å slå skikkelig igjennom med MMO. Synd, jeg synes til tross for TSW sine feil at det er et kjempebra spill jeg har brukt mye tid på. Det er unikt på godt og vondt.F.eks. Investigation missions er knallharde tenke-oppdrag som det etter hvert har blitt mange av i spillet. Hvor du må søke aktivt på internett (ikke jukse) for en løsning for å komme videre. Spillet hadde nok passet bedre som et single-player spill. Men for meg er TSW funcom sitt magnum opus selv om det aldri solgte til forventningene (og halverte tilgjengelig kapital i en periode).

2 Likes

Jeg har også spilt TSW en god del og håper at de lager single player spill basert på investigation missions :slight_smile:

3 Likes

Itillegg ødela de MMOopplevelsen med å innføre solo instancer og en god del av de måtte man gjennom hvis man ville gjøre story questet. Veldig plagsomt når man spiller sammen med noen som hater soloinstancer…

Ja dette har de prøvd å endre på senere, men spillet ble en hybrid mellom MMO og Adventure som falt mellom to stoler. MMO-biten har aldri plaget meg noe særlig, jeg valgte en passe upopulær server og ser sjelden andre bortsett fra i Agartha og ved noen brønner. Så man kan spille det som single-player lenge og heller ikke grinde, men rundt Tokyos andre sone tror jeg det blir stopp hvis man ikke har grindet en del.

Jeg ventet med dungeons og pvp til jeg var ferdig med den opprinnelige utgivelsen av TSW. Dungeons til TSW har fått veldig mye skryt av de som spiller en del MMORPGs. Lite mobs (jeg visste ikke hva en mob var da jeg begynte med TSW) og spennende kamper, så MMORPG-delen fungerer egentlig fint den også.
Problemet tror jeg er disse to stolene spillet falt mellom og i mindre grad char creation, animasjoner og kamp-system.

1 Like

Hadde ikke det vært et rått spill. Et rent Dungeons spill, ?

Jeg spiller nesten kun det, Resten av Tsw blir for komplisert for min del

Litt humor:
jeg satt på nettbrettet og skulle skrive på chat:
“En ser nå hvilken enorm innflytelse streamere har i dag. Trenger knapt en publisher lengre.”

Autocorrect kom og ødela de setningene: “streamere” ble til “strengere”. “publisher” gikk også skeis.

Så prøvde jeg å skrive “streamere” på nytt og det gikk ikke bra.

Til slutt prøvde jeg å skrive “stream ere” og det ble enda verre og når jeg skulle skrive “helvetes autocorrect” kom ikke budskapet helt frem da heller…

17 Likes

Hehe, ler så eg dauer ! :joy:

2 Likes

Avm :scream: Hva skjer

2 Likes

Ho hooooo… den var brutal :fearful:

1 Like