Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Noen som har peiling på hvordan man kan investere på tokyo børsen. Finner ikke noen meglere som tilbyr dette. Tenkte kanskje sette noe i Nintendo før ny konsollslipp .

1 Like

Hva med å kjøpe Nintendo aksjer på børsen i Frankfurt eller den i Sveits? :slight_smile:

Åja, så at det var noe nintendo der og, men var ikke sikker på om det var det samme. Men det er det samme om jeg kjøper der eller på tokyo?

Jeg har aldri handlet utenfor Norge, så har egentlig ikke peiling.
Det er nok samme selskap, men det virker som at de er forskjellig priset fra land til land, så jeg tror ikke det er helt hipp som happ hvilket land du går for.

Ok, hadde jo vært digg å slippe å handle på tokyo børs mtp. Ekstra kostnader, men lurer på om Frankfurt sveits(nintendo) vil ha samme svingninger som tokyo(nintendo). Sånn ca likt hvertfall, for da går jeg nok for en av de.

1,5 halv time før åpning, kan eg allerede nå komme med sensistiv info om Kronn’s portefølje :

Han skal kjøpe mer Apcl idag :clap:

5 Likes

Kronn, Denne til RGTbjørn er strålende, han har truffet godt tidligere:
Kikket litt mere inn i det tekniske å utvikling pr. 1 februar. MA 50 er i ferd med å krysse MA 200 fra undersiden. Golden cross. chartet er jo nydelig slik det ser ut nå. Ser egentlig eksplosivt ut. Overfører vi TA mot fundamentale kan en reise nordover bli minneverdi innen rimelig kort tid.

Vil ha en topp som overgår forge:

1 Like

Kronn, er det du som ligger på 3,38 ? :slight_smile:

Som sagt som gjort, tatt litt mer Apcl idag, så nå kan den fyres av :dizzy:

1 Like

Hvor er motstand? /ditt mål? Vurderer å ta en pott pga deg :slight_smile:

Edit: Mente jeg leste det tidligere idag, scrollet opp, takk sjef.

Den kan vente littegrann til, har en APCL traderpott som er på midlertidig lån til Funcom som gjerne skal tilbake får det tar fyr! :slight_smile:

Høy risiko denne, kan på mangen måter minne om ett " Afrikabrev"

1 Like

Er det noe datoer eller kommer meldingene når som helst? Er egentlig bare ute etter 15-20%

Det bør komme en melding i løpet av februar, enten om farmdown eller ny farmout. Og så er det boring i Mai/juni som nok medfører statusmeldinger ang kontrakter,område, pris etc som nok kan gi 15-20% på meget kort tid. Den synker på meget lavt volum og når den har steget er det på høyt volum…

2 Likes

Nå er det en gylden kjøpsanledning…

Kjøpte meg inn rett før dippen #Timing :sparkles:

@Hakon eller andre som kan svare. Kjøpte ny bil i går, hvit. I dag skulle jeg legge på voks, når jeg vasket bilen så jeg en “rustflekk”, slike som det blir endel av i løpet av vinteren. Sprøyta på stoff og fjernet den. Når jeg begynte å polere, så er jo det jo “flekker” mange steder.
Skal en ikke forvente bedre klargjøring av ny bil?

En annen ting er foliering av vinduer: er det akseptabelt at det er knappenålstore blører i folien? Jeg er pirkete…

Setter pris på svar, sender en epost til forhandleren i morgen.

De såklate rustflekkene er flyverust. Stammer fra bl.a piggdekk, brøyteskjær osv osv. Disse fjernes med dedikerte metallpartikkelfjernere. Dessverre så er klargjøring på mange steder lik null. Jeg hadde ikke akseptert blærer i folien. Tyder på dårlig arbeid. Det er ikke sikkert klargjører har midlene og kunnskapen han trenger for å gjøre en god jobb.

1 Like

Takk for svar @Hakon :slight_smile:
Disse metallpartiklene, betyr det mye om en venter med å fjerne de? Irriterende når en akkurat har lagt på voks…
Er det kanskje tryggest å gjøre det selv fremfor å la forhandler ta det?