Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skuffende utvikling i Apcl, irriteter meg stadig at eg ikke bare glemmer det tulleseslkapet, men hver gang den gjør ett byks oppover, så tror eg at den endelig skal få ett ordentlig løft.
Får se etterhvert hva eg gjør her, men tror det kan snart handle om å legge aksjen bak seg, til fordel for andre.

I NM tok eg gevinst på Qec, skulle visst ha gjort det med dei ekte gryna også

1 Like

Qec : ny emisjon, og pareto som igår kom med høynet kursmål, er self tilrettelegger, sammen med swe.
Er jo helt utrolig at det kan gjøres, det stinker mitt svidt i kantene, men la gå, sånn er det vertfall, så får vi forholde oss til at Oslo børs spilles uten spille regler :wink:

Uansett, eg mener å ha nevnt dette i tidligere innlegg ang Qec, som en risiko, og begrunnet dette med at emisjonen som ble satt i 2016, ikke ble fulltegnet.

Eg har noen aksjer i Qec

Blir prisen på emisjonen satt imorgen da? Kan ikke se at det står noe i børsmelding, utenom " Will be priced in the context of the marked".

Sitter også med litt qec.

Calgary, Alberta – Questerre Energy Corporation
(“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) is pleased to
announce that its private placement of up to 30.8 million
Common Shares (the “Private Placement”) has been
substantially over-subscribed at a price of 5 NOK or C$0.79
per Common Share. Gross proceeds are estimated at 154
million NOK or approximately C$24 million.

Er vel ca snittet mitt det, så ikke bekymret

Ok. Takk for tilbakemelding!

Umiddelbart delte jeg dine tanker rundt emisjonen, men når det har sunket litt, ser jeg egentlig på det som positivt. Resultatene kan nå komme raskere enn uten emisjonen.

Solgte meg ut før emisjonsmelding kom, i håp om å gjøre noen raske kroner i Bergen. Går alt som det skal, åpner Bergen friskt i morgen og da henter jeg QEC igjen i 9.30-dippen.

1 Like

Er enig med deg,bare måten det gjøres på som irriterte litt.
Også fornuftig å hente peng når det ser lyst ut, mot å vente til det Evt endrer seg

Litt selvonani… Dette driver jeg med om dagen da :slight_smile:

7 Likes

Er det du? Husker jeg ble SYKT imponert første gang jeg leste om selskapet! :smiley:

1 Like

Jeg er en av dem ja. De du leser om i artikkelen er 2 som hadde ideen - Jeg kom inn i begynnelsen av 2014 for å være med å skalere opp selskapet.

5 Likes

Haha, husker jeg handlet aksjen på 40 kr for maaaange år siden. Solid selskap men kjedelig aksje hvis man ikke er ultralong.

Rått rett og slett, masse gratulerer med enisjonen. :slight_smile:

1 Like

Thanks… Og som en kommentar til artikkelen. Vi hententet 100 mill, og da er det en “no brainer” at selskapet er verdsatt til “bittelitt” mer enn en kvart mrd :wink:

4 Likes

Hehe hentet 100 millioner og verdsatt til 101 millioner hadde ikke blitt så mye til grunderne.

3 Likes

Noen andre som er plaget med tilbud om lån etter å ha registeret seg på Xtrainvestor ?

Nei, ikke fått noe spam.

Hedging 101: eieren av durex kjøper barnematprodusent

Og litt mellommenneskelig:

4 Likes

Jeg lo godt av denne.

Publisert 24. okt. 2012
18-year-old Boyan Slat combines environmentalism, entrepreneurism and technology to tackle global issues of sustainability. After diving in Greece, and coming across more plastic bags than fish, he wondered; “why can’t we clean this up?”

While still being on secondary school, he then decided to dedicate half a year of research to understand plastic pollution and the problems associated with cleaning it up.
This ultimately led to his passive clean-up concept, which he presented at TEDxDelft 2012.
Working to prove the feasibility of his concept, Boyan Slat currently gives lead to a team of approximately 50 people, and temporarily quit his Aerospace Engineering study to completely focus his efforts on The Ocean Cleanup.

The progress of The Ocean Cleanup can be followed through www.theoceancleanup.com, www.facebook.com/TheOceanCleanup, as well as www.twitter.com/TheOceanCleanup.

2 Likes

Hahaha… Helt rett! :wink:

1 Like