Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Woah, tidligere gikk det å skumme gjennom helgeaktiviteten på tekinvestor på en time eller to, nå ser det ut til det går med en dag eller to.

6 Likes

Mer hvis du må følge med på chat og insider trådene :slight_smile:

7 Likes

Skal ikke ha mange slike historier før det kommer strengere regler.

5 Likes

Fyfaen “vil du heller ikke låne dobbelt så mye”? Håper forbruksbankene taper de pengene, selv om det er begge partene sin feil.

1 Like

Det kommer gjeldsregister ila året, så da blir det vel vanskeligere å få til det der :slight_smile:

Edit: De tar sikte på å få det på plass ila høsten… så da skjer det kanskje ikke før 2025.

Det haster med å få på plass det gjeldsregistereret, før enda flere havner i uføre.
Forbruksbankene driver så agresib marknadsføring og press, at eg håper flere må ta store tap som følge av grådighet

1 Like

@Evilfreud ja bare vent til de får høre hva @nocturne bruker sin kreditt på!!

2 Likes

Ikke glem @hakon som casher inn i axa!

1 Like

Helt enig! De kunne godt hatt et forbud mot reklame for forbrukslån og kredittkort. Så kunne man heller oppsøkt bransjen ved behov. Bransjen burde også hatt større ansvar når de gir ut for mye lån, så et gjeldsregister hadde nok vært en god ting. Da er det de som blir sittende igjen som svarteper når de gir ut forbrukslån til folk som absolutt ikke har råd til det.

1 Like

Lol. Hadde de bare visst :smile:

Det som forundrer meg er at han slapp gjennom hos 24 kreditorer som alle nok har tatt en kredittsjekk. Ikke pokker om du får låne 500k når du er trydgemottaker på 25k i mnd. Her er det noe som ikke stemmer? :unamused:

Veldig enig med deg.
Det er sikkert mangen som vil mene at det er folk som tar opp lånene som er problemet, noe det gjerne også er, men største problemet er at dei som gjør det har ett problem som ikke kan styres.
Ett avhengighets kompleks, på lik linje som folk som sliter med alkohol, narkomane og andre ting.
Spillegalskap er en sykdom, og eg garanterer at alle her kjenner folk som sliter med det, men vi vet det kanskje ikke.
Eg kjenner flere, både i familien, og også utenfor, som har ett problem, og dermed er ett svært lett bytte, for låneheiene.
Tenk at lån nr 24 kunne blitt innvilget, tenkt p ha en forbruksgjeld på 2,6 millioner, det er helt uhørt at det kan være mulig, eg kjennner eg blir forbannet over det.

2 Likes

Det finnes desverre mange slike skjebner, jeg personlig kjenner 2-3 stk…

1 Like

1 Like

Veldig heldig med været i dag! Ikke et vindpust

10 Likes

Med reparasjonsemisjon

Bank Norwegian vil hente en halv milliard
5 minutter siden · Marius Lorentzen
Forbrukslånsbanken Bank Norwegian vil hente en halv milliard kroner i frisk kapital i en rettet emisjon. Det kommer frem i en børsmelding fra eierselskapet Norwegian Finans Holding, som er notert på Oslo Børs.
Banken har hyret inn Arctic Securities for å bistå i emisjonen der man skal utstede nye aksjer i et tilbud «rettet mot utvalgte norske investorer, og utvalgte investorer i andre» land.
Banken viser til kapitalkrav fra myndighetene som årsak til at man nå må hente penger. Til tross for en sterk låne- og kundevekst, har kjernekapitalen (målt etter den såkalte Tier 1-regelen) i fjerde kvartal 2016 falt fra 14 til 13,7 prosent. I tillegg forventer banken at Finanstilsynet vil komme med økte kjernekapitalkrav i pillar to-runden av Tier 1-kravene.
– Derav vil banken økte kapitalmålene fremover, står det i børsmeldingen, og banken legger til at man har som mål å nå en kjernekapital på 16 prosent ved utgangen av juni.
I tillegg til frisk kapital, skal myndighetenes skjerpede krav til banknæringen nås gjennom videre vekst og utsettelse av utbytteutbetaling frem til 2018, avhengig av resultatene.
Selve emisjonen i seg selv venter banken at vil øke kapitaldekningen med 2,3 prosentpoeng.
Banken skriver videre at man avviker fra den ordinære emisjonsprosessen der alle aksjonærene har fortrinnsrett fordi man mener den modellen man nå har satt opp er i henhold til regelverket. Det skal nemlig også gjennomføres en reparasjonsemisjon.
Tegningsperioden for den rettede emisjonen løper fra 16:30 mandag og frem til tirsdag morgen kl. 08::00.

Mandag 13. februar:

Kid og RenoNorden legger frem resultater for fjerde kvartal 2016.

Tirsdag 14. februar:

Napatech, AF Gruppen, Awilco Drilling, Entra, Gaming Innovation Group, Indre Sogn Sparebank, Landkreditt Boligkreditt, Lillestrøm Sparebank, Sparebank 1 Hallingdal Valdres, Sparebank 1 Ringerike Hadeland, Avance Gas Holding, Norway Royal Salmon, Norwegian Finans Holding, Q-Free, Storm Real Estate, ABG Sunndal Collier Holding og Arcus legger frem kvartalstall.

Onsdag 15. februar:

Aqua Bio Technology, Awilco LNG, Belships, Borgestad, EAM Solar, Fred. Olsen Energy, Gentian Diagnostics, Hofseth BioCare, Kværner, Landkreditt Bank, Sandnes Sparebank, Sparebank 1 BV, Sparebank 1 Nord-Norge, Sparebanken Sør, Sparebanken Sør Boligkreditt, Marine Harvest, Navamedic, Nel, NextGenTel Holding, Norwegian Energy Company, NRC Group, Photocure, Pioneer Property Group, Selvaag Bolig, SalMar, Tide, Tine, TTS Group, Agder Energi og XXL legger frem kvartalsrapport.
Tine legger frem årsrapport

Torsdag 16. februar:

Akastor, Grieg Seafood, InterOil Exploration, Kitron, North Energy, Norwegian Air Shuttle, Ocean Yield, Odfjell, Olav Thon Eiendomsselskap, Petroleum Geo-Services, Polaris Media, Reach Subsea, Rec Silicon, Statkraft, StrongPoint, Targovax, Totens Sparebank, Totens Sparebank Boligkreditt, Weifa og Ekornes slipper tall for fjerde kvartal 2016.
Kitron og Petroleum Geo-Services holder kapitalmarkedsdag.

Fredag 17. februar:

Bouvet, Aqualis, Europris, Gyldendal, Induct, Itera, Medistim, Philly Shipyard, Posten Norge, RomReal, Selbu Sparebank og DOF slipper kvartalstall.

1 Like

Hva er det som skjer da? Er ikke jeg som fargelegger slik altså hehe :slight_smile:

Snart medistim kvartalsrapport, jeg har et håp om exit et sted mellom 80 og 84 på denne:

2 Likes

Hva skjedde med denne Paddy80? Har mottat melding om ny emisjon, nå til kurs 1,00 med minstetegning 25,000 som tilsvarer 25,000 aksjer. Nidelv International ASA

Vet ikke, står på siden deres samme som jeg nevnte, men står de skulle flytte produksjonen til Kina,
kanskje de ikke trenger samme menge kapital da produksjonskostandene er så lave der :wink:

Edit: gjaldt i fjor: Tegningsperiode F.O.M 29.01.2016 - T.O.M 06.02.2016