Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja har fått brev i posten om en ny emisjon, synes det er litt rart med tanke på at jeg aldri har eid aksjen. De viser bilder fra fabrikken i Kina og mye annen info om selskapet. Lurte bare på om noen visste noe spesielt om aksjen/selskapet. :slight_smile: F.eks. hva den er verdt i dag/ticker

1 Like

Sammebrev i posten idag vedr Nidelv.

Jeg fikk også brev fra Nidelv, må være noe de har hentet ut fra Aksjeforum eller XI.

Minstetegning 25000,- for 25000 aksjer, tilsvarende aksjeverdi 0,11 kroner. Humbug hele veien!

1 Like

Samme her…

Er ute på reis, og far ringte hjemmefra og lurte på om jeg hadde vært så dum å kjøpe aksjer i Nidelv. Det ligger et brev og venter på meg også.

1 Like

WTF? Jeg fikk brev i posten fra dem i fjor. Gikk rett i peisen.

Nidelv er de båt folka?

2 Likes

Noe lang sak, men anbefales på det sterkeste for de som finner Big Data interessant. Her settes fokuset på politisk kommunikasjon.

Nesten litt skummelt :hushed:
https://nrkbeta.no/2017/02/04/dataene-som-snudde-verden-pa-hodet/

3 Likes

Da er dagens kjøp lagt inn.

3 Likes

Sjefen i Kolonial.no, Norges største dagligvare på nett, snakker på et webcast nå.

http://obforum.no/webinar-karl-munthe-kaas-kolonial/

Anbefales :slight_smile:

SB1M har solgt jevnt og trutt i hele dag i Bergen. Har lest litt og sett på litt tall og tenker å skaffe meg en lyttepost her.

Om min far ikke har kastet det allerede, skal det rett i bosset når jeg kommer hjem. Brevet kom i posten i går. De kjørte vel en emisjon i fjor også, kan være du fikk brev i den anledningen?

Bergen er faktisk det caset jeg har mest tro på på lang sikt på børsen akkurat nå. Jeg prøver å lete etter hva jeg har oversett. Skattefordelen jeg fant ut om i går slo meg midt i fleisen. Tenk om de kan skrive av alt? Da snakker vi 54 mill. Pr.d.d. er det “bare” 19 mnok de får skrive av.

Ja, fikk brev i fjor fra Nidelv ja. Så veldig useriøst ut :slight_smile:

1 Like

Tror jeg har fått brev fra de 3-4 ganger. Det som kom nå har jeg ikke følt behov for å åpne en gang…

1 Like

De har visst begynt å ringe folk også. Desperate much?

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=17852134

Idag har eg bytta ut jobb og trading, med en dag i skogen og vedhogst, mye bedre det.
Så kan eg jo selge ved når aksjene går dårlig :money_mouth_face:

7 Likes

Hvor finner du det med skattefordelen? Hvis det stemmer kan vel det legges til egenkapitalen, slik at den øker med 54 millioner eller tar jeg feil her?

Bergen har nå MCap på i overkant av 200 millioner og P/E på 2,6.

Kommer en reparasjonsemisjon i Q1 2017, kurs er satt til NOK 1,20. Det er dog bare 4,5 millioner aksjer, så jeg tviler på at denne får stor betydning på kursen (kanskje en kort dipp).

Liker det nylig inngåtte samarbeidet med AAK Energy Services. Liker at order backlog har økt.

Noe jeg ser på som en kommende trigger er en mulig tildeling av kontrakt fra sjøforsvaret på vedlikehold av fregatter i Q2 2017 (fra Q4 2016 rapport).

Edit: Kjøpte meg en post i dag. Snitt 2,62.

Det stod i en offisiell Q&A fra selskapet, skal finne det når jeg kommer hjem (er på mobil nå :slight_smile: ).

De får ikke brukt hele skattefordelen såvidt jeg forstod, det var foreløpig bare 19mnok av de 54 de kunne bruke, men jeg tror de jobber med å få kunne bruke alt. Det vil i tilfelle bare øke oppsiden. Jeg bruker selv en konservativ p/e på 10 her. Klarer ikke prise selskapet lavere enn 10 kr med den kontraktsmengden de har i år, og hvis man hiver på nye kontrakter… ja, det er stor oppside. Jeg lurer på om de ikke blir kjøpt opp hvis mcap forblir så lav.

Opp 10% i dag, flere som har fått øynene opp for dette caset. Tenker vi snart ser 3 kr her :slight_smile:

1 Like

Noen av dere som følger Philly Shipyard her? Kvartalsrapport på fredag med rykter om brukbart utbytte. Sliter med å finne ferske analyser o.l. på selskapet, kun historikk om solide utbytter tidligere.

Jøss, blir Rec som blir dagens turbo aksje da