Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Engler må da få pøke de også :joy:

2 Likes

Vått på feil side av taket​:cry::sleepy:, vertfall ikke fuktig på takstolene, så litt håp er det vel enda

ouch den er kjip

2 Likes

Bare litt fuktig, bra grunnlag for å male over - og så selge huset and gtfo!

2 Likes

Hei hvordan gikk det med klagene deres på Årsavgiften på aksjer hos DnB på grunnlag av beholdning?
Fikk 375 kr i dag fra Sparebank 1!
Blir en hissig TLF i morra.

1 Like

Hva har skjedd Kronn, er tømrer så litt nysjerrig.

Ett par taksteiner på avveie, på plasss igjen nå, så da skal det vel tørke oppigjen.
Ingen fukt i takstoler, så håper det går greit

@Halling hva trur du utfra bildet da, noe stress eller er det bare å la det tørke opp å være fornøyd med det ?

1 Like

Er det garasje?

Ikke fått svar. Purret i dag

Nei, er huset, har ikke råd til garasje eg :grinning:

Ut i fra det bildet viser er det platene som har fått juling. det gjør ikke noe. De skal jo normalt bare ta imot kondens vann. Det vil de sannsynligvis også klare selv etter dette. La det tørke og send meg ett nytt bilde etterpå. Skulle likt å se ett bilde av overflaten av plata.
Vet du hva slags plater det er. Er det rannit ?

1 Like

Uffdå… går sikkert bra hvis det ikke har blitt ner enn dette…
Er greit å ha tett tak…

1 Like

Ja tror også det skal gå greit, uten at eg har noen kvalifikasjoner til å bedømme det, bare veldig fornøyd med at det ikke er trekt fuktighet inn i bærende konstruksjon.
Det som har skjedd, er at det for en tid tilbake var kraftig vind, da har sannsynligvis 2-3 takstein komt ut av posisjon, og dermed blitt en åpning som det har kommer regnvatn nedi, først nå når det er blitt lysere ute om dagen, la eg merke til dette igår, da eg kom fra jobb, hadde det vert på baksiden av huset hadde det vert mye letter å se, og da også kunnet blitt lagt på plas med en gang.
Nå er steinene på plass igjen, så da er det ikke lenger mulig for vannet å trenge inn, så da går det nok bra når det før tørket.
Tok dessverre ikke bilde fra oversiden, men skal følge med tett fra undersiden, antar det vil gå litt tid før det tørker opp, sender ett bilde når det går litt tid igjen.
Lest å googlet litt, ser det kan være fare for sopp og mugl, noe mening om det ?

1 Like

Skal svare deg bedre i kveld. Sopp og mugg oppstår gjerne ved lang tids fukt og ved gjentagende fukt eller når noe ikke har mulighet til å tørke opp eller tørker veldig seint opp. Eks. inne i en tykk vegg med isolasjon dampsperre inne og vindtetting ute. Tror du slipper unna her.

2 Likes

Takker og bukker for gode svar, og ikke minst svarene eg ville ha :+1:

1 Like

Skal bli artig å følge med her i dag!

1 Like

Sikkert en del som vil bli overrasket idag da

Får sjokk hver gang strømregningen kommer eg :

Fikk strømregning på hytta nå, kraft for 771kr og nettleige på 1640kr,
Virker jo helt urimelig, hadde vert lettere å akseptert om det ikke sto spesifisert nettleige på fakturaen, å heller bakket alt inn i kraft prisen, da hadde vertfall ikke galskapen vert synlig :+1:
Akkurat som søppelavgiften, hvorfor skal fritidsbolig måtte belastes med to avgifter, har da ikke dobbelt så mye søppel selv man har to “boliger”, greit nok at fellescontaineren koster noen kr i året å tømme, men vertfall containeren der eg har hytte, er god butikk for eieren.
Kjenner eg er litt gretten idag :cry:

1 Like

:wink:

2 Likes

@Kronn
Sjekk at det er tilstrekkelig lufting på loftet. Hvis så, tørker det ut når du får hellene på plass.

2 Likes