Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hadde håpet Qec skulle få seg en rekyl, virker seig.
Burde jo etterhvert nærme seg noen triggere, ville jo tro at selskapene hadde planen klar til at oljeloven ble vedtatt.

Hegnar kjøper ABC startsiden.

Trodde ikke den siden fantes lengre, hva faen bruker man den til egentlig?

2 Likes

Gamlingene går via ABC startsiden for å google, Hegnar er nok der skal du se :wink:

5 Likes

Mest søkte ord på ABC Startsiden.no ;

Dirty Grannys Nearby

7 Likes

Qec :cry::sleepy: skulle jo lastet den igår, men trodde den skulle oppover igjen, la gå, får slenge den nederst i skuffa da

Synes den ser litt skummel ut

1 Like

Noen som vet hvordan jeg går frem for å samle pensjonssparing på ett sted for å minimerer kostnadene? Bytter jobb mandag og har tidligere spart 5 og 8 år på forrige jobber

1 Like

Du går til den banken eller hvor du vil samle polisene dine og så finner du fram til “pensjon” og “flytt til oss”. Da får du en bruksanvisning som du følger :slight_smile:

F.eks. - https://www.storebrand.no/privat/pensjon/pensjonskapitalbevis

3 Likes

Fyll ut flytteskjema som når du bytter bank. Eller send mail og be de slå sammen fripoliser

1 Like

Flytt alt til Silver, har hørt at de gjør en god jobb med å samle og minimere… :joy:

Grattis Gigere, rt 4,82 @Kronn

2 Likes

Er ikke pålogget så følger ikke med, volum ?

Baggern er i DN.

2 Likes

GIG: rt 4,97 og 13,12 mill omsatt

1 Like

Har fri idag og imorra. Så vil lese meg opp på noen selskap, tips til noen kjedelige langsiktige maskiner som bare reinvisterer cashflow. Ala Orkla, men ikke så kjedelig :smiley: + helst litt lav P/E

Hva med Kitron?

1 Like

Kitron har faktisk P/E på rundt 18 nå tenker jeg, men grei vekst da. :slight_smile:

2 Likes

Har postet noen case jeg ser på i utbyttemaskin tråden. Hvis man vil bygge opp en slik portefølje tenker jeg at det er lurt å spre seg utover flere aksjer det skal uansett være jevn og fin stigning basert på lønnsom drift, og da er det kjedelig å havne midt oppi en volkswagen skandale eller en aksje som har nådd formiddagsformen allerede og er klar for middagshvil.

Har selv satset på følgende selskaper i voksenporteføljen, men planen er å legge til flere selskaper etterhvert som jeg setter inn mer penger.

6 Likes

kommer etter deg når potensialet i funcom er tatt ut. Hvorfor har du ikke med amsc? @holmes

2 Likes

Hej! Är det någon här som kanske har North Energy aktier?