Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Haha mye moro på “aktietorget”, men han har jo egentlig rett, alle sutrete aksjonærer enten er det for mange meldinger eller for få.

Noen som har oppdatert til Android 7.0 på s7?

Må være den første softwareoppdateringen noensinne som faktisk øker batteritiden.

Jeg har, og nå funker ikke ting som det skal…kantskjerm er ustabil, gyro virker ikke, landskap modus virker ikke, casting virker ikke…

Den sprenger nok i løpet av kvelden også :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hadde det vært en mulighet å investere penger i IRL kanalen på Twitch.tv så ville jeg gjort det. Absolutt noe som er på vei opp det der. Om det er Twitch som til slutt får en del av kaka er noe usikkert, men IRL streams er noe som absolutt er på vei opp!

Dette er en av de beste bøkene jeg har lest, anbefalt hvis du er interessert i entreprenørskap og startups. En skikkelig page-turner av en bok:

5 Likes

Kjedelig situasjon å havne i :

http://e24.no/lov-og-rett/laan/svein-og-tone-saksoeker-nordea-for-millioner/23949115

Mangen som gjorde det bra på
Valutalån, men det finnes dessverre eksempel på det motsatte også.
Sikkert ikke alle som har forstått risikoen med dette

De burde vel ha begynt å skjønne tegningen underveis ettersom lånet ble større og større i norske kroner? På et tidspunkt må de jo ha skjønt risikoen og burde ha tatt tapet, men i stedet fortsatte de gamblingen. Hadde de tatt tapet på vei utfor stupet hadde jeg bedre forstått søksmålet.

Nå skal det sies at banken også har et visst ansvar her for sin egen kundes eget beste. Det høres jo ut som de fikk 100% lånefinansiert ferieboligen med et valutalån? Som er ganske spesielt med de risikoer et slikt lån gir? På mange måter hadde det vært rett og rimelig hvis banken satt igjen med ferieboligen og ekteparet ble kvitt gjelden.

Generelt sett synes jeg banker slipper altfor billig unna når de gir ut lån som det ikke er skikkelig sikring for. De burde sittet igjen med en større del av risikoen, så det faktisk var verdt for dem å gjøre en skikkelig risikovurdering, ikke bare drive råsalg.

3 Likes

Jeg tok opp et valutalån til refinansiering av leilighet, hadde ikke mye penger etter samlivsbrudd og slikt tull(glad for det i ettertid da :+1::slightly_smiling_face:)
Men jeg er nok over gjennomsnittet utfordrende og krevende kunde som vet å sette meg inn i rettighetene mine.
Når jeg skulle ta opp valutalån, som var i JPY, så leste jeg selvsagt dokumentene før jeg skrev under. Der var det en pasus som sa at hvis forholdet mot NOK svekket seg mer enn 10% så kunne banken kreve denne delen innfridd.
Som sagt levde jeg ikke fett på den tida, så dette skremte meg, tok dette opp med banken, men da ble godeste Lauvsnes ullen og utydelig å dette var ikke noe å bry seg om…
Nå vet ikke jeg hva Nordea har gjort i denne sammenhengen, men slik unnfallenhet er skremmende, synes jeg.

Det som dette paret har gjort kan sammenlignes med å ta lån til over pipa for å kjøpe høyrisikoaksje uten å benytte stoploss…

I mitt tilfelle var det jeg som tok initiativ og jeg tjente rundt 100k kr på en halv mill kr, i tillegg til sparte renteutgifter.
Akkurat det kompenserte jeg vel med et fastrentelån…det tjente jeg ikke på :grinning:

4 Likes

Jeg vil egentlig aktivt ikke være kunde hos DNB, men true story så er det de som tilbydde de beste betingelsene.

God helg​:upside_down_face::call_me_hand:

7 Likes

God helg! Numådokkersetilårøddebordet! :joy:

1 Like

Bare pisswasser der, ungutter på førstereis eller?

1 Like

god stemning der, den jagermeistren der blir farlig på slutten av kvelden :wink:

2 Likes

EN sjelden gang kommer dinosauren Hegnar med noe fornuftig ser jeg, se innlegget på Hegnar om SV og private barnehager. Likevel er det nok tryggest å få gubben tilbake i hornet på veggen, og ta han ned for festlige lag etc :joy:

Trenger man bordbrikker på et glassbord?

1 Like

Man trenger vel strengt tatt ikke det, men fører jo til mindre søl og mindre gnikking med vaskefilla. Dessuten er det jo god stil!

1 Like

Svigermor ville definitivt sagt ja, eg for min del ser frem til glassbordet her i huset knuser, da skal det aldri igjen inn ett nytt glassbord

5 Likes

Enig. Er ganske lett å få glassbord reint, men ulempen er, om du liker å holde ting reint, at du ser skitten så lett og dermed vasker/pusser hele tiden. Litt samme greia som svart steinplate på køkkenet eller svart bil. Fint/kult, men man pusser seg i hjel :slight_smile:

1 Like