Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Blitt sånn hjem og hobby-forum eller? Skjerpings! :joy:

6 Likes

Mine tre er nok de mest eksotiske der på bordet👌

@thqu, aner ikke hva du snakker om :upside_down_face:
@Aksjesnila, kalles småprat for en grunn :wink:

3 Likes

Vi bryr oss hverandre, søker råd og deler erfaringer, akkurat som en syklubb :+1::joy:

6 Likes

Er det noen her som kjenner til selskaper som jobber med å utvikle såkalte roboter? Da mener jeg altså algoritmer og digitale analytikere og saksbehandlere (tilnærmet kunstig intelligens med spesifikke formål) som spesielt finanssektoren har blitt så flinke til å bruke.

Ser for meg at det kan være et fremtidsrettet bet.

1 Like

@pdx er det problemer med chatten? Den er forsvunnet helt fra min mobil. Eller kanskje jeg er utestengt pga tøvprat? :joy:

Beklager det @Oilimp. Den aller nyeste versjonen av chatten virker på flere mobiler (som din), men gir de bugsene som har vært de siste dagene (at den slutter å virke på PC blant annet). Jeg har måttet rulle tilbake til en eldre versjon av chatten som ikke funker på alle mobiler men som til gjengjeld virker på PC.

Ved en feiltagelse har den nyeste versjonen av chatten blitt brukt på forumet de siste dagene (som da faktisk virker på mobilen din). Nå som jeg rullet tilbake til den gamle versjonen ble den borte på din mobil, men virker igjen på PC. Håper jeg får løst dette etter hvert. Bruker du Chrome-nettleseren? De innebygde nettleserne på android virker ikke alltid chatten så bra i.

2 Likes

Om noen er ute å reiser på kontinentet bør
En brewdog bar besøkes :smiley:

4 Likes

Skal prøve chrome da @pdx . Litt dumt å trenge laptopen for å ha tilgang. Men alt ordner seg over tid :slight_smile::+1:

1 Like

Hvor mange akjser har deres portfølje? Hva er vitenskapelig holy grail? 5?

Fins det noen bra linker som forklarer veldig bra på hvordan spre din portfølje?

1 Like

Likte denne: http://news.morningstar.com/classroom2/course.asp?docId=145385&page=4

Viktigste er vel at du kan mest mulig om de du er i.

Har mange aksjer, men i få selskap nå. Blir å reinvestere noe av Nano-gevinsten i andre aksjer etterhvert :slight_smile::+1:

Man trenger faktisk ikke reise lenger enn til eksotiske Grünerløkka i Oslo! :slight_smile:

2 Likes

Vet, kommer sansynligvis en i Stavanger også etterhvert pga sammarbeidet dems med lervig

Synes brewdog er litt vel overhypet, men ville nok for all del tatt en tur innom en av deres barer om det passet seg sånn.

Brewdog har mye godt, fra ulike gjestebryggerier også. De er flinke til å få inn mye snadder.

Ellers åpner mitt favorittbryggeri, Cervisiam, en bar på Grønland i sommer. Verdt en tur om man er i Oslo.

2 Likes

Hva er det som skjer med Belships egentlig etter den innsidehandel 8/3. Folk går amok.

Fett. Har nevnt Cervisiam her inne en gang før, da i forbindelse med at de vant årets juleøl. De lager mye godt, f.eks Bad Mango!

For de som ikke bor i Oslo så selges det noe fra dette herlige lille bryggeriet på Gulating sine ølutsalg rundt om.

Det dumme med Gulating er lav alkoholprosent. Noen av ølene, f.eks Toxic Alevenger gjør seg best som 6+%. :slight_smile:

True. Da må en ty til Vinmonopolet.

Kjøpte en annen herlig Mangoøl nå nylig https://untappd.com/b/dugges-bryggeri-mango-mango-mango/1831441

Anbefales. Selges på Gulating. Eller på Hopyard på Mathallen

Den ga jeg 4* på Untappd 13. Februar. Inntatt på Crowbar. :wink:

De har også en annen god surøl som heter Black Currant. Meget oppegående!