Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Fungerer Shareville appen deres? (Til de som har det)

Min er bare helt blank… Vært det siden i går.

Fungerer her hvertfall.

1 Like

Fungerer bare delvis, nye kommentarer på innlegg kommer ikke fram. Skjer ofte det. ikke bra…

Det der må være en bevisst fuckings provokasjon.

(Og det er så mye jeg har lyst til å skrive om sånt på intranettet.)

3 Likes

hva skjer i Ortivus AB ser. A? Noen andre her inne som følger den? :neutral_face:

Nordnet sine kunder må beskyttes mot seg selv, selvskading på høyt nivå

https://www.dn.no/nyheter/2017/03/29/1002/Bors/-en-hel-gjeng-privatpersoner-og-daytradere-leker-svarte-petter ifølge DN gjelder jo dette tulleaksjen funcom :stuck_out_tongue:

2 Likes

[quote]Fenomenet er heller ikke ukjent blant aktørene på Oslo Børs. Mange såkalte «pennystocks» har blitt omsatt i rasende fart og opplevd uforståelige kursutslag.

Et eksempel er «tulleaksjen» Funcom, slik DNs børskommentator Thor Chr. Jensen beskrev den nylig. - Man må ikke være dum for å kjøpe Funcom-aksjen, men du verden som det hjelper, skriver han i kommentaren.[/quote]

Er det mulig? DN klarte å få inn et spark i siden Funcom her igjen :joy:

Det er nok av eksempler på dette de kunne brukt, som AGA da den skulle avnoteres men ble brukt som skall til Hiddn osv. , aksjer som har blitt handlet helt feil etter at de har gått ex tegningsretter osv osv

1 Like

Velkommen til Tekinvestor @NoBrain , mange flinke folk her som kan dele sine erfaringer. Mye humor også, lite Hegnar-faktor osv :slight_smile:

5 Likes

@NoBrain no pain… :slight_smile:

3 Likes

Hehe :slight_smile: Jeg tipset NoBrain om Tekinvestor inne på Shareville, som en positiv motsetning til Shareville,som er mye mindre brukervennlig, litt HO light og mindre gode debatter, tips osv :slight_smile:

3 Likes

Takk for velkomsthilsener :slight_smile:

De som evt. er interessert i å få et førsteinntrykk av meg uten å henge seg opp i brukernavnet mitt kan lese det jeg hittil har skrevet på Shareville, se https://www.shareville.no/medlemmer/nobrain/feed

Har spart i aksjefond siden 2005, men har kun et par års erfaring med direkte aksjehandel hos Nordnet og Skandiabanken. Har ikke helt lykkes med aksjehandel og er nå i ferd med å gjøre større endringer i porteføljene mine. Vekter nå om fra 1/3 aksjefond og 2/3 norske aksjer til 2/3 aksjefond/ETFer og 1/3 norske aksjer som vil passe bedre min risikoprofil og aktivitetsnivå framover i aksjemarkedet.

7 Likes

Velkommen skal du være :slight_smile: Hvilke aksjer er du inne i/tenker å handle i? Er jo interessant å se hva folk satser på :slight_smile:

Gitt at aksjebeholdningen nå framover vil utgjøre 1/3 av sparekapitalen er jeg villig til å ta en del risiko og satse litt på høyrisikoaksjer. Aksjene som jeg er long i (fram til 2020) er AXA, NEL, NOM og NANO.

Jeg har for tiden følgende aksjer/ETFer på min overvåkingsliste:

  • Norske aksjer: AVANCE, AXA, B2H, BIOTEC, BWLPG, BWO, FLNG, NEL, NOM, PGS, PRS, SOLON, SONG og XXL
  • Amerikanske ETFer: LIT, BOTZ, IBB, ITA, GDX, SMH, VYM og VYMI.
  • Amerikanske aksjer: GPRO, NVDA og NTDOY

Overvåker de amerikanske ETFene og aksjene på Seeking Alpha.

3 Likes

Flyttet innleggene deres over i Småprat-tråden @NoBrain og @Oilimp :slight_smile:

Velkommen @NoBrain! Ser at noe du lenge har ønsket deg på Shareville er mulighet for å redigere innlegg - det kan du her på TekInvestor. :slight_smile: Trykk på blyant-ikonet under et innlegg for å redigere. Når et innlegg har blitt redigert vises et mini-blyantikon på innlegget som man kan trykke på for å se historikk.

3 Likes

S8 annonseres:

Det blir en helt hinsides telefon!

Jeg syns den skuffet!
Kjipt at de ikke prioriterer batteriet til mer en 3000/3500mah for 8/8+