Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Blir ikke solbrent i Alta i dag hvertfall, -3 og det sner! :japanese_ogre::japanese_ogre:

3 Likes

Var på syv timers tur ute i dag og hadde smørt trynet, men glemte armer, nakke og alt annet. Jepp, jeg ble solbrent.

Kjenner så å si ingen med skuter. Var på hytte til hytte tur med fattern en uke hver sommer. Alltid et nytt sted, alltid en ny tur. Hadde ikke byttet det ut for alt i verden.

5 Likes

Ryggen ja. Alltid ryggen!! Blir vel en natt med kløe :sunglasses:

Her i Alta og Finnmark har omtrent hver familie minst en sneskuter da, det er tradisjon og den mest populære vinterhyggen her :smiley:

1 Like

2 Likes

Satte en dobbel før idag.

Stabæk & Viking seier til 7 i odds.

E24 har utnevnt Nordnet Tom til aksje"ekspert" :joy:

2 Likes

50% minus så blir man ekspert. Når man ser på hva Karl Oscar sier og hva Nordnet Tom sier, så blir tom flaut

1 Like

Helt enig. Karl Oskar opptrer profesjonelt

Interessant

2 Likes

Fra artikkelen:

Enligt Lars Jörnow finns det två vägar att gå. Antingen investerar man mindre summor väldigt tidigt i många bolag och hoppas på att något av dem ska slå igenom. Eller så gör man, som EQT Ventures, och går in tidigt i ett fåtal bolag vars siffror tyder på att de är en hit på spåren.

Også litt interessant:

”Om man tittar på de hundra mest intäktsbringande mobilspelen så är det kanske hälften som går med vinst. Sedan finns det ytterligare några miljoner spel som inte gör det”, säger Lars Jörnow.

1 Like

Det høres helt sykt ut i så fall. Men utsagnet er også formulert på en besnærende måte, det kan jo godt være mange av spillene som går i pluss utenfor topp 100 dersom de er billige nok å produsere.

Noen som har litt god kjennskap til North? Valgte å kjøpe noen aksjer etter å ha lest dette på HO

"Fra Q4 rapporten var equity share på 88%, bestående av total equity på 406,9 millioner NOK, og total liabilities på 0 + 55,2 millioner NOK (long term + short term). Tar man bort liabilites, gjenstår 351,7 millioner i assets, der ca 30 millioner ble betalt i utbytte. Da gjenstår ca 321 millioner, som tilsvarer en kurs på nærmere 2,7 per aksje.

Med dagens kurs på 1,99, prises North til ca 237 millioner kroner… slik jeg ser det, er markedet pessimistiske med tanke på Norths fremtidlige inntekter, og priser den til 2/3 av tilgjengelig Q4-assets (114 millioner lavere)…

Er det noe utrolig vesentlig jeg glemmer her, eller er det en stor oppside med tanke på morgendagens Q1-17 rapport?"

Noen som kan kommentere dette? Det har også vært større insidekjøp siste tiden

Hei! Andre som har problemer med å logge inn på nordnet ??? Får bare feil brukernavn/pass selv om jeg vet det er riktig. De har gjort noe nytt med innloggingssiden

Jeg logget meg greit inn i ettermiddag.

Jo, men det er skjedd en endring der for litt siden. Kommer du (Eller noen andre her) inn nå er spørsmålet? (Ikke bankid, men med brukernavn og passord)

Skal prøve. Jeg bruker bank-id vanligvis.

Samme problemet her, iallfall med brukernavn og passord

Edit: fungerer greit med bankid

1 Like

ok takk.

Jeg kom heller ikke inn med brukernavn og passord, måtte bruke bank-id, da gikk det bra.
Du har vel en bankbrikke? Går som smurt da :+1:

1 Like