Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Men nå har jeg en privatkonto og en bedriftskonto hos nordnet, som jeg vanligvis har brukt brukernavn/pass for å logge inn med. Så er spørsmål om jeg får tilgang til begge kontoene med samme bankid. Ville helst slippe å dra fram bankid hver gang… Sendt nordnet melding

Null problem fra iPhone og passord akkurat nå…

1 Like

Ser der du. Nå virker det og fikk logget inn igjen :slight_smile: Krise avblåst

2 Likes

Alltid BankID. ALLTID! Tenk sikkerhet først.

3 Likes

Er vel en sammenheng med “ny nettside for innlogging” som de sendte ut melding om.

Vurderte selv North men volumet var for lavt for min smak. Og jeg liker å handle litt kvanta når jeg først skal inn. Faren med det er at man kan bli stuck hvis man ikke kjenner aksjen. Derfor slo jeg det fra meg. Mener @Sunhome bl.a kan noe om North.

@North

Har ikke god kunnskap om det, men var inne for en tid tilbake og gjorde noen greie trades mellom 2-3kr, da først og fremst pga at den ble gjort mye insidekjøp i.
Eier vel noen lisenser, men fungere vel like mye som en investeringsportefølje, med kjøp og salg av aksjer.
Bl.a ble det gjort kjøp i NOR, men solgte altfor tidlig, likevel en fin gevinst.
Eier mye i Reach, CEO Onarheim sitter i styre på begge sider, forøvrig er Onarheim tidligere CARNAGIE leder med godt omdømme som har teft for gode handler, han sluttet i CAR pga uenigheter om strategien videre.
Aksjen har til tider vert mulig å gjøre gode trader i, men vêr obs at til tider er svært fattig på oms.

Ser at dei har gjort en god deal med IOX bond, visste ikke at dei eigde bond der.

Kjøpes det NORTH, blir det på mangen måter som å handle i ett fond.
Om lisensene er attraktive eller om det noen gang blir letet vet eg ikkje, ble solgt noen lisenser i 2015 gror eg det var, som kom inn som ett meget hyggelig bidrag i påfølgende q raport

1 Like

North med -10MNOK

1 Like

@North

Har heller ikke så veldig dyptgående kjennskap til North, men de er i en spennende fase. De endrer seg til å bli en type investeringsselskap innen energi bransjen, men også andre områder. Meget kompetente mennesker som har gjort det godt tidligere med Onarheim i spissen. Synes @Kronn beskriver det utrolig godt med sammenligningen til et fond! Kan nok handles for trades i forbindelse med Q-rapporter etc, men ellers ganske stabilt og lavt volum. Men absolutt et sted hvor man kan sette en del av sparepengene/long investeringer, tror nok de kommer til å gå oppover jevnt og trutt.

@Tomjoh - kjøpte du? Ser ut som HO tok feil her…

Pirato lever opp til kallenavnet

3 Likes

Verste meglerhuset…

Tenker det er smart å vente til en eventuell dom, før man skyter fra hoften I slike saker.
Vi er tross alt på tekinvestor. Keep it sivilized :smiley:

7 Likes

Er dette brukbart?
Antar at noen her har meninger om slikt…:grinning:
Om det derimot er mulig å rive til seg en av 50 er en annen ting…

Mener den i midten da til 5999

1 Like

Det er snurredisk på den, noe som kommer til å få den til å føles som en PC fra 2010, men utenom det så virket den grei. Kan godt være det er enkelt å kjøpe en SSD til den.

Den billigste laptoppen med samme skjermkort koster fra 7500: https://www.prisjakt.no/category.php?l=s318179961&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

2 Likes

Kjøpte 20k på 1,95. Kvitta meg med dem rundt 1,85~

Kanskje går inn igjen på sikt. Hadde håp om en Q-trade, men ble dårlig butikk. Dytta inn litt i Apcl. Går inn med mer om den dropper lenger :smile:

1 Like

@Duogdu - sjekk gaming PC tråden om du ikke skal ha en laptop. Vurderer å kjøpe denne i morgen:

https://www.cnet.com/products/asus-vivopc-x/preview/

1 Like

Det er vel kaos på Forus kl 7 i morgen?
Ser de har robotklipper også, kunne fort lagt igjen 20-30000, men det er snart ferie…

1 Like

Ser ikke robotklipper i den kundeavisen eller?

Hvor mange nanoaksjer blir det totalt?

3 Likes