Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Når det gjelder Miele har jeg mest veeeldig god erfaring.
Mine foreldre hadde Miele oppvask fra -79 til min stefar døde i 2008, solgte den med huset.
Jeg har Miele oppvask, nå ti år, har også to Miele vaskemaskiner, 16 år.
Men jeg kjøpte et Miele kjøleskap i -11, det holdt ett år før kompressor røk, Miele kom og byttet skap, det har holdt fra -12 til nå…

2 Likes

dagens holberggraf ,meld dere på mail liste

http://holbergfondene.no/assets/Holberggrafene/Holberggrafene-170512.pdf?utm_medium=email&utm_campaign=Holberggrafene&utm_content=Holberggrafene+CID_a4c9e04e0de7c015c264d5f8d51e77b3&utm_source=Headlines%20Newsletters

1 Like

Så konklusjonen blir: kjøp frontier fond, og vær forsiktig på boligmarkedet og kjøp aksjer, men med måte. Da fortsetter jeg som før.

4 Likes

Gir du deg selv en belønning når du har gjort det bra på børsen?

  • Som @Savepig sier " Det blir uttak fra IPA-kontoen (øl)"
  • Kjøper meg en is, helst softis? @Kronn
  • Kjøper meg noen harde tekniske pakker (som jeg senere prøver å selge i Småprat ala @IHHELG )
  • Bestiller flytur til varmere strøk.
  • Belønning? Belønning er tapt framtidig avkastning…
  • Selger aksjen med gevinst og kjøper mer Funcom.

0 stemmegivere

3 Likes

Blir et teoretisk svar her, har foreløpig kun satt inn penger på aksjekontoen :sweat_smile:
Men i mangel på alternativ “betale huslånet og kjøpe sydenbolig” ble svaret belønning er tapt framtidig avkastning :laughing::+1:

1 Like

Hehe, folk spiser for lite is

3 Likes

Burde vært en egen for osssom evt selger Funcom med gevinst: “Bestiller time hos lege pga høyt blodtrykk og behandlig for stress etc”

1 Like

Godt å kunne lese noe sånt som dette i blant:

Billigkopien er like bra som originalen. Den koster under halvparten og sparer alene Norge for 200 millioner kroner årlig.

Good stuff!

NOR-SWITCH-studinen er fullfinansiert over det norske statsbudsjettet med 20 millioner kroner, og derfor svært verdifull. Studier gjennomføres vanligvis av farmasøytisk industri med bevilgninger fra kommersielle aktører.

– Dette er et gjennombrudd, fordi det viser at å bytte fra originalpreparat til biotilsvarende er trygt. At studien er finansiert av den norske stat, gjennom statsbudsjettet, har vakt internasjonal oppsikt, sier Kvien.

20 MNOK brukt for å spare 200 MNOK i året? Investering tjent inn igjen etter en ca en måned? Hadde staten fortsatt sånn på flere områder tror jeg flere hadde betalt skatt med glede.

3 Likes

Haha, nå lo jeg faktisk høyt når jeg så alternativene. Og ja, jeg kjøpte meg en ipa for å fange opp late breaker på fase 3 for photocure. :slight_smile: vel unt!

4 Likes

Jeg har sagt at jeg skal matche avkastningen med friske penger, så da blir det havregrøt :joy: Men jeg koser meg fælt når det går nedover.

5 Likes

@holmes nyter enhver dipp! :joy:

2 Likes

12.05.17 : SKYNET goes live.

Vurderer å prøve meg på et ørlite prosjekt (tjenestesalg) der vi oppretter et AS og bruker vipps og kontanter som eneste betaling. Vi har ingen betalingsterminal eller noe sånn. Vet noen hva som kreves med tanke på dokumentasjon for overføringer, dvs er det nok å ha det registrert i vipps? Og hva info må registreres ved kontant betaling? Kan ingenting om dette, anyone?

Har ikke peil. på kontant betaling men Vipps burde fungere greit som dokumentasjon ifht. regnskap osv.

1 Like

Dokumentasjon fra vipps vil være godkjent som bilag, for kontanter må det foretas dagsoppgjør om det ikke er snakk om kun fakturering, da vil i så fall faktura pluss kontantinnskudd være bilag.

1 Like

Double bookkeeping :laughing::+1:
Svarte penger skal være gode penger :sweat_smile:

“Kulørte”

Gjør ikke mange av de tingene som nevnes her, men så følger jeg jo kanskje i overkant mye med på det som skjer i aksjene jeg er i… @VargVemund

https://www.dinepenger.no/pengeradet/

1 Like

Denne mannen gir seg aldri. Respekt

1 Like