Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Han er jo dyktig å skape verdier, aksjehandel…well not so much… :laughing:

Han er veldig flink til å blåse opp verdier iallefall. Nå gikk jo hele ludoskuta i dass. Og med den gjelden han har handler det vel mer om at han må få til noe nytt stort om han ikke ønsker å leve på 5000kr måneden resten av livet.

5000kr i 5 år er vel den enkle måten å bli kvitt gjelden på.
Jeg tror ikke han ønsker det, men han er ett godt eksempel på " ikke la andre investere penger på børsen for deg". Rote vekk 1 milliard…

Vel, han har bygd opp noen milliardbedrifter og blitt milliardær selv da. Har vel hverken du eller noen andre her gjort tror jeg?
Ville ikke tatt aksjeråd fra han da :sweat_smile:

1 Like

Noen? Han bygget vel opp et selskap som ble solgt, så tapte han alle pengene på børsen.

Han rotet vel bort alle pengene selv? Tror ikke noen gjorde det for han.

Chess og ludo kommer jeg på i farta. Men hey, la oss bare være negative uansett? :joy:

Ludo gikk jo i dass da :wink:

My point exactly. :joy:

Ja han klarte dette helt selv, men med god hjelp fra rådgivere.

Da er fasit at mesteparten av oss er en gjeng langsiktige gjerrigknarker og et fåtall er #Uglyrich som spiser softis :smiley:

Ser for meg da at de fleste spretter en falske sprudlevin den kommende uken, da Champagne utgiftene er framtidig tapt avkastning. Noen som vil anbefale noe til champagnefrokosten? :slight_smile:

3 Likes

Leste noen som mente at gründere som har blitt rik gjennom intensiv jobbing: ikke passer i aksjemarkedet fordi de har en trang om å “gjøre noe hele tiden”. Vollvik sto for en stor del av handelen når han var aktiv. Da ble det til at han “overtradet”. Dette resulterte i at han tapte alt…

Det som er bra for han er at endel kommer til å investere i bedriften fordi han har klart å oppnå suksess tidligere. Han har altså et navn.

1 Like

@UNO = Idar Vollvik confirmed.

Vi vet at Idar liker å kalle selskapene sine etter spill som Chess og Ludo, neste i linjen er vist Uno…

2 Likes

Jeg åpna en 2400 kroners whisky etter en god Nano-uke, men det ville nok skjedd uansett :grin:

Edit:@nocturne ca 27 Nano :sweat_smile:

2 Likes

Haha

#konspirasjonsteori

Dette er det største tullballet dere kommer til å se i dag:

Etpar dager nå, så har vi midnattssol her! Sol hele døgnet :grin::+1::+1::+1:
Ihvertfall lyst da, og forhåpentligvis snart snefritt :sweat_smile:

3 Likes

Det har vært en tullevår her østpå. Det har vært to store snøfall ett i slutten av april, ett i starten av mai, begge på 30-40 cm hvis man bor 3-400moh. Kaldt, og regn, utenom fredag/lørdag forrige uke, da var det 20 grader og full sol. Oh well, blir vel bra til slutt! :smiley:

1 Like

På Østlandet ja? Har mange venner som bor i Østfold, det har vært en del sommer der. Men mye rart vær…
Her oppi Finnmark er det mer forventet, selv om det er mye sne for årstiden da.
Kommer meg ikke til uteboden for å hente ut terrassemøblene pga sne! :joy::joy:

Akkurat nå er jeg hos dama som bor ca 400 m.o.h. 8 mil nord for Oslo og så lenge hun bor her kommer jeg ikke til å skifte til sommerdekk før uti mai. På sommeren er det 3 grader kaldere her enn neste tettsted, 5 min kjøring herfra. Det samme stedet er forsåvidt gjerne 3 grader kaldere på vinteren. :stuck_out_tongue:

På den positive siden, de har kjørt opp skiløyper fra 5. november ifjor til 5. mai i år. Så 6 måneder. Jeg er ikke så glad i vårføre, så har ikke stått på ski siden slutten av mars/starten på april.

Sitter her og flirer for meg selv. Synes jeg ser deg rope til kjerringa at utemøblene får vente til snøen har smelta litt mer. :joy:

Jepp! Det er forsåvidt ikke uvanlig at det sludder på 17. mai, selv i Oslo, så man kan vel bare avskrive været nå med at det er sånn våren er i Norge. :stuck_out_tongue: