Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja må kanskje kjøpe nye møbler :joy::joy:
Har opplevd sne og haglbyger her på st.hansaften og, selv om det er meget sjelden.
Klar for sol, grilling og terrassepils nå :sunglasses::+1:

1 Like

interessant, http://e24.no/bil/delingsoekonomi/tenketank-tror-oljebehovet-vil-falle-spaar-kollaps-i-bilproduksjonen/23998167

Her skulle jeg gjerne vært med!

1 Like

Regner med det kommer en IPO her ila året eller neste år…

1 Like

Tror blant annet Oncoinvent handles gjennom megler per nå, så det kan godt hende at man kan handle Ultimovacs på samme måte. Noen andre som vet noe om dette?

@sparkonge - jeg skjønner ikke poenget med å innvestere i selskap som ikke er noterte, men så liker jeg likviditet. Skjønte f.eks ikke de som var med på emi i Onco på HO, men sikkert greit om man bare skal glemme pengene en stund. Personlig tror jeg man kan tjene mer ved å forvalte dem selv, fremfor å ha dem i et unotert selskap. Selvfølgelig kan man enkelt få en premium om det blir en IPO.

2 Likes

Jeg tror aksjonærmassen i ultimovacs er helt annerledes enn den i Oncoinvent (etter emi). Kan ikke tenke meg at noen der selger. Hvis noen vet er det bare å si ifra!

Kunne du ikke tenkt deg å investere i NANO på 6,- unotert?
Verdiøkningen i unoterte papirer kan være hinsides.
Jeg vurderte Oncoinvent sterkt, men ville ikke selge NANO for å bli med.

1 Like

Hva var prisen for Onco da? Har sett priser nå på 70-100 kr, synes det umiddelbart høres meget dyrt ut, men har ikke satt meg inn i selskapet så jeg kan ta feil.

Jo, selvfølgelig, hvis det var en garanti for at selskapet på et eller annet tidspunkt skulle noteres.

Men jeg foretrekker likvide aksjer som man lett kan kvitte seg med hvis man skulle trenge cash :slight_smile:

1 Like

38,7,-.

Det var stor interesse, stor overtegning.

Jeg tar de rapportene om omsetningen på HO med en STOR klype salt.

Problemet med Onco var jo at minste tegningen var utenfor det de fleste her inne kan tegne seg for.

Ja ikke sant. Og jeg må si meg enig med @Nocturne i at det må jo være bedre å investere i likvide aksjer.
Sett i etterkant var jo 6 eller 12 kr for Nano før notering et røverkjøp, men hvordan kunne folk vite det da?

Nordnet nede for andre også?

ja :frowning: ikke bra

Dette kan bli dyrt!

Pareto sliter også med linken til stockholm idag, kan anta at det er det samme som feiler nordnet.

Forrige gang Nordnet hadde problemer kunne man handle gjennom shareville. Et lite tips :slight_smile:

Hadde man bare hatt porteføljen sin lenket mot shareville… Har kun en aksje- og fondskonto der med 7k lenket til nano. :slight_smile:

Edit: Inne