Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Dette er jo katestrofalt for Disney om det stemmer…

Jeg ser virkelig ikke problemet, her fikk de til og med gratis PR! :slight_smile:

Vel, filmen har et budsjett på i overkant av 350mUSD. Du skjønner hvor katestrofalt det vil være om denne blir lekket på nettet i forkant av kinopremieren?? Ikke at jeg skal se denne filmen, men synes synd på Disney her.

Vil det virkelig redusere inntektene? Jeg er langt fra sikker på det.

Det er jo den evige diskusjonen da… men ja, jeg tror de vil tape en del på inntekter her. Noen vil kanskje si at det ikke betyr så mye da filmen vil spille inn x-antall milliarder kroner uansett, og det er nok sant, men for filmbransjen som helhet og for Disney spesielt, er det veldig negativt.

1 Like

Hvis du vurderer å gå på kino, så dropper du det ikke fordi filmen er tilgjengelig på en torrent-site.

Ikke? Er veldig mange filmer jeg har sett som jeg hadde tenkt å se på kino, men som endte opp som hjemmekino. Jeg tror ikke jeg er unik i så måte. Spesielt når det er filmer man “kanskje” skal se, som ikke er “must see” på kino. Enkelte filmer ser jeg på kino uansett - men dette er ikke en slik film.

I mørket er alle aksjer blå

4 Likes

Disney police fikser saken. De kødder faktisk med Bob Eiger… og ingen kødder med han. sånn seriøst. Dette er gratis PR og om filmen slippes kommer Disney til å rævkjære gutta som lakk filmen så hardt at de er heldige om de får tigge på gaten i fremtiden.

i mangel på bedre plass å poste den ;D

Holdt på å le meg skakk her :joy:

Om gårder.

Jeg synes dette var godt skrevet:

4 Likes

Kjenner meg litt ambivalent til dette.

I utgangspunktet er jeg dyrevenn og synes ikke dyr skal holdes i fangenskap, spesielt ikke fugler og reptiler. Samtidig hopper barnet i meg opp og ned av glede.

Som asmatiker var det uaktuelt å ha pelsdyr når jeg var liten. Vi hadde fisker og hamster, men jeg har alltid hatt lyst på en skilpadde eller en Iguan.

Noen her som har reptiler eller en formening om denne lovendringen? Kan vel ikke skade å kjøpe meg en øgle om jeg leser meg opp og tar veldig godt vare på den? :slight_smile:

Du får kjøre en behovsanalyse over hvorfor du vil anskaffe deg dyr. Det er alltid lurt, uansett hvilket. Hvilket behov skal dyret dekke?

Jeg vurderer hund når ungen blir 3-4 år. Da er det for at det skal være en turkamerat, et utvidet familimedlem og for at min datter skal vise, gi og få omsorg fra noe ikke-menneskelig og for å gradvis lære henne litt om ansvar.

4 Likes

Veldig godt poeng. I utgangspunktet er det jo en slags guttedrøm. Alltid ønsket å ha eksotiske dyr. Alltid likt og vært fascinert av dyr, men som sagt, pga. astmaen kunne jeg ikke ha kjæledyr.

Så er det jo også dette som du nevner med barna, lære dem ansvar, empati, ta vare på et levende vesen osv.

Kona er ikke veldig begeistret for idéen (what a shock), så må nok lage en pro’s and cons liste her før jeg bestemmer meg :slight_smile:

Veldig bra tankegang :slight_smile:

Hva er deres tanker om aksjer som kan stige moderat fremover på 1-2 års sikt? middels-høy risiko. Mange tenker nok Funcom, men der vil jeg vente til Xbox lansering.

Jeg har sett litt på UMS som har forventede inntekter fra 2018.
Følger også med på BGBIO, men tror de skal ned et stykke til før det blir en god kjøpsanledning.
Havyard ser jeg fortsatt på som en doblingskanditat med forventet økning av inntekter i 2018 og 2019, samt enorm etterspørsel innen MMC, som trolig bare vil vokse videre. (utstyr til fiskeoppdrett).

NattoPharma synes jeg ser ut til å være en god kandidat på 1-2 års sikt. Dvs, jeg forventer mer enn moderat stigning. Q4 i fjor gikk de i null og de hadde 67% vekst i 2016 vs 2015. De kommer med en ny produksjonslinje i Q3, så jeg tror det er gode muligheter for at det gjentar seg.

2 Likes

Jeg lurer litt på om PHO kan overraske mange. Rapport i dag med plan om å 4-dobble inntektene fra USA innen 2020:

Photocure plans to double its salesforce and increase sales and marketing expenses towards the end of 2017. The goal of these efforts is to quadruple the revenues from the US operations by 2020. The company is fully funded for this market strategy.

Det vil nok ta tid, men absolutt en god mulighet for at de lykkes.

1 Like

Dette tror jeg også. Photocure er et biotekselskap som faktisk tjener penger, har en solid kontantbeholdning, og hvor alt ligger til rette for vekst. I tillegg har de verdier i Cevira og Visonac, som de etter hva jeg forstår ønsker å selge slik at de kan fokusere 100% på urologi

Sitter derfor med litt Photocure som jeg tror blir å gi god avkastning på sikt

1 Like