Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Tok en telefon til banken i sted.
Fikk mail en halvtime etterpå, de satt lånerenta ned fra 2,5 til 2,05 nominell rente. Drøyt en tusenlapp i mnd å spare der :slight_smile:

2 Likes

Få en megler itl å gjøre en verdivurdering på huset ditt. JEg fikk økt verdien banken la til grunn fra 4,5 til 5,5mill. Får plutselig mye mer behagelig belåning.

Er du kynisk får du megler til å gjøre det gratis, alternativt tar de 1500-5000 for det.

1 Like

Så bra, alltid godt å ta en telefon:)

Jeg kan få nominell rente på 1.99 kontra 2.53 hos DNB, eller effektiv rente hos storebrand på 2.06 mot DNB der jeg har fantastiske 3.02 visstnok… Tror ikke DNB klarer å matche den for min del.

1 Like

Ja jeg har en kompis som er megler, han solgte leiligheten min og var megler på huset. Han tar gratis verdivurdering for meg. Fikk en flaske Cognac sist :smiley: Skal sette opp garasje i sommer, så ta vurdering etter det.

2 Likes

Synes det er urimelig hvor sjeldent vi snakker om hvilken flott film Margin Call er.

“Fuck me!”

3 Likes

Helt enig. Likte den filmen svært godt!

1 Like

Pioner kapital sliter fortsatt med å hente inn nok kapital til Well genetics, virker det som.
3. gang jeg blir oppringt på 1 uke.
Jeg blir automatisk litt skeptisk mot såpass “aggresiv” og aktiv markedsføring, men sa nå sist han kunne sende meg prospektet.
Noen andre her som har lest gjennom det og eventuelt finner det interessant? Han hadde tatt for seg en tidligere NORECO aksjonærliste han ringte rundt til nå.

1 Like

Hvem snakket du med ? Har hatt kontakt med de jeg også og opplever at de ringer og sier at “nå går toget”. Når da ting drar ut i tid og de har samme budskap hver gang de ringer så kjenner jeg at jeg blir irritert :slight_smile:

3 Likes

Stian Norderud snakket jeg med. Hyggelig fyr forøvrig, men han roter litt. Han sa virkelig Well Genetics på telefonen (som han har sagt alle andre ganger også), men han har nå sendt meg prospekt for Greendays AS :smile:

2 Likes

Spenstig! Blir kult å følge med utviklingen.

1 Like

Jeg vurderte å gjøre det samme på tekinvestor før jeg så hvordan det gikk med “ukens vinner” porteføljen :joy:

7 Likes

Du får følge meg og @Nocturne og gå all in i Nano, da går du i blått :smiley:
Kanskje uglyrich også :sweat_smile:

1 Like

Jeg er i blått

1 Like

Regnet med det Holmes, aldri trodd du ville være all in i et selskap uansett da :slight_smile:
Er nok generelt stor risiko å være det, blir å redusere min risiko når Nanoeventyret mitt er over, uansett hvordan det går.

1 Like

Tar det her @Wildkin , FTF forvalter ikke egne penger, men våre penger :smiling_imp:

Nei, men de forvalter egne penger i den forstand at de tar kun hensyn til fondets egne penger, ikke andres.

Skriv under på oppropet om å stoppe carlsberg og Heineken fra å få patent på ølbrygging

1 Like

Done. Signert og delt!

1 Like

HBO har mekka film om Bernie Maddof, The wizard of Lies, Robert de niro spiller hovedrollen. Anbefales sterkt. meget bra film.

5 Likes