Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kan du spre rundt deg med litt etterpåkloke selvfølgeligheter i norsk media? Da er jobben din!

4 Likes

Det må da være riiiimelig flaut :stuck_out_tongue:

2 Likes

De prøvde å ringe meg fra Nordnet, så fikk jeg sms om at de ville hjelpe meg med investeringsråd. Eeeehhh… nei takk :joy:

3 Likes

Den skall kollas upp!

Var det Tom fra Nordnet som ville komme med noen vennlige råd? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg klarer meg utmerket uten hjelp :smile:

Noen som vil poste den til han på twitter? :smiling_imp:

1 Like

Vet ikke, giddet ikke å prate med de. Jeg har jo dere her på Tekinvestor, her får man hvertfall mange gode tips og diskusjoner :slight_smile: :+1:

Blir jo ikke mindre komisk heller av at det står “Kom i gang nå, det koster ingenting!” nede i hjørnet :wink:

1 Like

10 Likes

Røkke en del av underverden :

Tipper han derre kunsthandleren sover kun på en øye i slengen

1 Like

Var nettopp på Meny og handla. Der har de fått fingerscanner på de selvbetjente kassene. Alderssjekk for å kjøpe øl? No more! Quality change! #ilandsproblemer

Noen som vet hvem som leverer biometrien?

1 Like

Hvordan fungerer det?

Når du scanner varene kommer det opp et varsel om alderskontroll av en kassaoperatør til vanlig. Nå får du samme varslet, men kan scanne fingeren for å deaktivere det.

For å komme i gang måtte jeg registrere fødselsdato og scanne fingeren. Kan ikke huske å ha lest noe om dette og det var heller ikke merket hvem som hadde produsert enheten, ikke visste han i kassa hvem som hadde levert teknologien heller. :joy:

Edit: Ser Visma Retail leverte tilsvarende løsning for Bunnpris i 2013.

1 Like

O jippi, mer overvåking. .

Jeg liker ikke løsninger der du gir fra deg fingeravtrykket til tredjepart, derfor fungerer mobilløsning så langt best da informasjonen er beskyttet.

3 Likes

Enig, synes vi er mer enn nok overvåket allerede. Selv om man er en lovlydig borger, så er det litt i det meste laget. Det er data på alt av kjøpsvaner, og vi er gps-overvåket hele tiden via smarttelefonen.

2 Likes

Tenkte at dette ble en grønn dag for meg:

… ved nærmere ettertanke, så ser jeg at jeg er sånn ca i null i dag. Hva var det jeg kom på? :stuck_out_tongue:

5 Likes

http://e24.no/digital/dnb/store-tekniske-problemer-hos-dnb/24073407

Det er så flott og ikke få tilgang til aksjekontoen!

3 Likes

Hvor ofte har det skjedd det siste året? Skjønner ikke hvorfor folk er kunder der. Må jo være gratis kurtasje og positive lånerenter eller noe? :joy:

1 Like