Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Akkurat dette punktet stemmer vel ikke, jeg har gjentatte ganger det siste året lagt inn overføring fra skandiabanken til nordnet sent på kvelden når jeg legger meg og de kommer inn på konto hos nordnet før børsen åpner.

Ja, har selv fått penger på konto kun iløpet av noen timer.

Tredje fjellturen på en uke!


Onsdagens fjelltopp, Himingen i forgrunnen, tatt fra Øysteinnatten. Gaustatoppen i bakgrunnen som alltid. :smiley:

Traff mer eller mindre på timen når vi kom opp på toppen, det var overskyet både når vi startet og når vi var tilbake ved bilen. Er rimelig fornøyd med å ha fått utnyttet finværet skikkelig - og at jeg har trent bra nok i år til at turene har vært kos. :smile:

9 Likes
5 Likes

Hmm… mange dager var en overdrivelse. Men jeg har måttet vente over en bankdag fra jeg ser pengene er ute av DnB til de ble registrert på Nordnet (sent på dagen dag 3).

Altså: penger ute av DnB dag 1. Dag 2: ingenting skjer. Dag tre: penger kommer inn på Nordnet sent på ettermiddagen.

Har pareto like god intradagskreditt?

Da må der være noe med Dnb. Jeg overfører fra Sparebank 1 NN, og det går alltid noen timer så er de på Nordnet kontoen.

1 Like

Nitro games under nyemisjons-kursen (40sek )på handelsdag 2. RT 39 SEK. Emisjonen ble ikke full-tegnet.

Hva mener du med like god?

Pareto kjører fastpriser på det meste, ikke sånn lottosystem som nordnet har hvor man plutselig får bedre rente fordi man trykket like på innlegget til Tom haglund. ( fra spøk til alvor, om du kvalifiserer til superlånet som nordnet har, noe de fleste ikke gjør så er det billigst. Dvs du må minimum ha 5 aksjer med max 20% i hver aksje).

1 Like

Noe som også trengs i fremtiden: Få flere større investorer til å bli med langsiktig i spill-aksjer.

1 Like

Wish me luck!

20 Likes

Intradagskredtitt er ikke belåning slik du tenker her.

Du kan handle for 100% av din kontoverdi (saldo + markedsverdi), intradag. Derav intredagskreditt. Helt gratis.

Fint mens du venter på overføring fra bank / kun vil trade en spesiell hendelse.

Intradagskreditt er også en mulighet, jeg benytter det ikke men hsr muligheten på den kredittrsmmen jeg har.

2 Likes

Hvordan går det? :money_mouth:

@Evilfreud ser du har kredittramme, og bruker Pareto. Jeg fikk overaskende nok nettopp en ganske saftig kredittramme. Men handler privat. Har aldri handlet på kreditt før, så lurer litt på hvilke tips og tanker du har til bruk av kreditten?

Bruker du kreditten til kortsiktige trades, eller på langsiktige poster? Eller begge? Hvor ofte/mye av kreditten bruker du? Annet…?

Hei!

Greit å ta med, kredittrammen har 3 funksjoner. Eller det er 3 ting som er avhengig av at du har en ramme i bunn.

Gearing.
Shorting
Intradagskreditt.

Jeg bruker ikke intradag og har ikke planer om å bruke dette heller. Jeg skaffet meg rammen for de to første. Og jeg bruker den pr nå i hovedsak til gearing. Og da er det snitting ned eller småtrader det går i. Jeg handler også privat. Har ikke AS

1 Like

Med den type aksje du/vi sitter i, så er langsiktig gearing rimelig risky. Jeg har brukt kreditten til å gjøre kortsiktige handler - type 1-2 uker.

1 Like

Takk som spør. Videre til dag 2, men dårlig med sjetonger igjen, så morgendagen blir tøff. Var 1960 ish spillere til start og vi er vel ca 500 igjen. (Og ca 200 i penga) De sliter litt med å oppdatere statestikker etc underveis, men det er sånn ca. Trenger noen doblinger for å kunne kaste meg inn i penga, så får se hvordan det går i morra. Begynner å bli dyre blinds og anter :grin:

Edit: så er det SJUKT varmt her i vegas nå. Meldt varmerekord i morgen :cold_sweat:

9 Likes

Takk for svar!

Hva med jobb til skattemelding, er det et vanvittig helvete? Eller… du hadde vel en samboer som gjorde ting en del enklere…?

Det problemet kommer først neste år :wink:

Og ja har en kone som er greit over snittet på skatt :wink:

1 Like