Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Er du inne i Zalaris?

Svarer deg her, siden det har lite med TA å gjøre, heller om rammene rundt det.

Du får det til å høre ut som det du sier her går mot det investopedia eller google sier, men det stemmer ikke. Både fundamentale analyser og tekniske analyser har samme mål: å finne aksjer som man burde kjøpe - eller selge. De er derfor logisk sett nært beslektet når det kommer til mål, men ikke metode. Jeg vil påstå at det er lurt å bruke begge deler. TA kan si noe om markedssentimentet, noe fundamental analyse ikke klarer på noen god måte. Så, hvis din fundamentale analyse sier at aksjen er billig, og TA sier at aksjen har vært i en langsiktig negativ trend, så kan du f.eks. vite at det er ok å kjøpe, men at du kan bli sittende en stund før du får noe ut av det.

Grunnen til at det er en egen TA tråd er at hver gang noen postet TA i den vanlige diskusjonen så kom dette opp hver bidige gang:

trendlinjer og formasjonstolkning er noe av det mest unyttige du kan bruke tiden til

Derfor ble det laget en egen TA tråd, så de som synes det er fullstendig bortkastet kan ignorere de trådene. Og de som er interessert i TA kan slippe endeløse diskusjoner rundt TA, i stedet for TA-en i seg selv.

… noe du neppe visste siden du er ny på forumet.

Jeg setter pris på en god fundamental analyse, men den hører altså hjemme alle andre steder enn i TA-tråden. :slight_smile:

2 Likes

@Christian poenget mitt var ikke at TA som det der er ubrukelig, det er et flott verktøy i de riktige omstendigheter. Om vi ser Funcom nå f.eks. med fall i går, mindre fall i dag, dette kan lett tolkes som en omvendt skål og burde tilsi en bunn mandag/tirsdag. På andre børser kunne jeg handlet etter dette. Men ikke i Norge.

Når enkeltaktører kan kjøre kurs ±10% på lavt volum såpass hyppig som det blir gjort er det ren tilfeldighet når formasjoner og trend stemmer. Enkelte dager før på året har jeg alene stått for 10-20% (og noen sjeldne ganger mer) for den totale omsetningen av Funcom intradag, volum er tidvis bra men pga fåtallet aktører så er det bare håpløst, men hver sitt valg. Derimot har jeg sjelden sett mange omtale TA uten å ta hensyn til kommende begivenheter innenfor marked/industri/enkeltaksje som en del av det, men det er nå greit nok - Jeg skal ikke blande meg opp i dette :slight_smile:

2 Likes

Har solgt så og si alt. Jeg er inne med et helt ubetydelig beløp, så det er ikke en aksje jeg følger i noen nevneverdig grad.

1 Like

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/08/19/three-gates-three-gates-och-slapshot-games-har-slappt-spelet-offensive-combat-redux-pa-steam.html

Ser ut som en flopp - her blir det nok ras i aksjekursen på mandag https://steamdb.info/app/622170/graphs/

100% enig. :slight_smile:

Feil, det er hysterisk:

1 Like

Der får de føle hvordan vi har det når de skal sykle oppover i 30 i 70 sona. Sykkeljævler!

6 Likes

Du er en sinna mann altså! :smiley:

2 Likes

Les det med et smil om munnen :slight_smile:

1 Like

Forsiktig nå altså, @Hakon!! Her rører du ved dype følelser. Blir hestehode i senga om du slenger drit på forumet her om landeveisyklister :joy:

4 Likes

Det bildet der angår kun motorisert sykkel! :smiley:
Vi har en bakke som sikkert er 3km. Der er det mer en fin nok gang og sykkelvei kondomkongene kan sykle på. Gjør de det? Nei, max 30 oppover. Og Asker cyckelklubb eller hva faen de heter skal du få billig av meg. Par hundre mann i følget og ikke snakk om i helvete at de skal hjelpe folk forbi. Holdt btw på å kjøre ned en som sperra veien her jeg bor under Ringerike rundt løpet i sommer. Sperre en fylkesvei uten politimyndighet? Da er du faen meg dum da. Disse “proffene” er problemet, Ikke casual syklern :slight_smile:

3 Likes

Får ikke lagt til at dette er satt veldig på spissen.

Bor midt i en veldig bratt bakke, hvis du ikke bruker elsykkel holder ingen over 10km/t opp der. Er et smalt fortau, som tross alt er bedre å bruke enn å være så jævlig i veien. De fleste ser lyset halvveis opp bakken. :sweat_smile:

1 Like

Aldri om jeg noen gang skal bli syklet fra av en EL-sykkel…verken oppover eller nedover!! :joy::imp:

Hmmmm, skal vi møtes?:joy:

1 Like

Ok da, skal innrømme at det kunne blitt vanskelig for meg om det kun var en lang oppoverbakke :wink:

Så noen sykle forbi huset mitt i 10 km/t her om dagen, uvanlig fort! Vanligvis går det såvidt over gangtempo, og dette er forbi den bratteste delen av bakken. Elsykler peiser forbi folk i kondomdress og racersykkel. Passe sted du kunne syklet med duogdu :smiley:

1 Like

-49% idag ja (Three Gates)

  1. ARCI på Nasdaq i dag… Wow!

  2. Nasa på Twitch i dag… Wow!