Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

For meg er det så enkelt som at jeg har telefon gjennom jobb, og det har alltid vært iPhone. Skulle jeg ha byttet nå etter alle disse årene hadde jeg vært helt handicappet :stuck_out_tongue_winking_eye: i tillegg kommer momentet med økosystemet som nevnt. Med Apple TV, iPad og Mac så blir det bare klønete å ha en annen telefon.

2 Likes

Jeg kommer også til å skaffe ny telefon over nyttår. Om det blir iPhone igjen er usikkert. Har hatt iPhone 4, 5 og nå 6s. En ting er prisen, men en annen ting er at jeg ikke kan si meg videre imponert over det de leverer med iPhone X.

Det jeg liker og alltid har likt med Apple er designet. Det finnes (min mening), ingen Android telefoner som er like vakre å se på som en iPhone. Galaxy Edge kom nær, men X’en er finere enn den igjen.

Skal gjøre litt mer research på Android telefoner fremover. Huawei som @Christian nevnte kommer med en ny modell som ser bra ut på papiret. Så får vi se om de leverer IRL.

Har du vurdert google pixel? Synes ikke den ligger så langt unna for oss som er lei av apple, men elsker apple.

2 Likes

Har sett litt på den ja. Liker ikke designet på den (to-delt som vi snakket om på chatten) og liker ikke Google generelt selv om jeg benytter meg av nesten alle tjenestene de tilbyr :joy: Skal lese litt mer om den.

1 Like

Hehe :joy:

6 Likes

Fordelen med X er jo at den gir induksjons ladning kombinert med kult chassie. Alle droider med induksjon har jo plast deksler

Jeg har en Huawei Honor 7, men som med masse andre telefoner, den er i aluminium, som er helt ubrukelig som telefon-materiale. Eneste som er verre er glass. Dama har en Nexus 5x i plast/gummi og den er helt overlegen å holde. Veier ingenting og gir godt grep.

Dessverre er Nexus 5x litt utdatert i dag, spesielt på kamera-fronten og jeg vet ikke om noen andre mid-end telefoner i plast/gummi.

Huh? S6 og s7, og sikkert s8 har glass og trådløs lading. Antakeligvis har enda flere enn bare de og det. (Samsung greier i tillegg å levere quick charge på trådløs lading, samt støtte flere standarder enn kun qi).

Når det gjelder trådløs lading er Apple 5 år for sent ute til festen, og kommer med en begrenset teknologi sammenliknet med konkurrentene.

På baksiden også? Så bare flere klagde på at det ikke var noen som hadde klart trådløs ladning gjennom glass og aluminium før.

Ja, på baksiden. Har selv s6 edge og måtte sjekke :stuck_out_tongue:
Det med aluminium stemmer, men flere modeller har glass. Note-modellene har sikkert og det.

Fullverdig nfc har de òg :joy:

Sikkerhetsmessig er jeg egentlig glad for at Apple har valgt aa lukke ned løsningen sin. Ser jo resultatet på Bluebourne buggen som rammer ALLE blåtann enheter. Alle produsentene utenom samsung har bekreftet de har patchet og apple var eneste device leverandør som ikke var rammet. ( buggen gjør at man kan angripe telefonen din om blåtann er slått på. du som bruker merker ingenting.

https://www.armis.com/blueborne/

link til folka som oppdaget bluebourne.

Faktisk aldri hørt om blueborne. Men har det noe med nfc å gjøre da? Selv om de fleste benytter nfc til å enkelt pare to bt-enheter så har den ikke nødvendigvis noe med bt å gjøre, ref mobilbetaling (mobile pay) eller nfc-tags el…

1 Like

Nei den rammer Blåtann. Men sammenhengen var at jeg personlig liker at apple har låst ned løsningen sin nettop pga sånne alvorlige feiler.

Det er et poeng, uten at jeg tror samsung (eller noen andre for den del) er mer uforsiktige. Må være en grunn til at det kommer sikkerhetsoppdateringer rett som det er :slight_smile:

Tja sjekk linken min, samsung var eneste produsent som aldri svarte :wink:

Det for min del er nok grunn til å styre unna

Ja, googla litt òg. :wink:
Egentlig ikke overrasket, Samsung er notorisk trege til å få ut patcher! Den eneste grunnen til at det ikke blir samsung neste gang.

Liker du å bli dominert i sengehalmen også? :grin:

Var denne jeg tenkte på @Christian - men står den kan bli like dyr som iPhone X :stuck_out_tongue:

http://itavisen.no/2017/09/20/huawei-mate-10-pro-kan-bli-like-dyr-som-iphone-x/

Jeg har personlig aldri hatt en mer stabil telefon enn Google Pixel. Veldig fornøyd!

1 Like

Jeg nevnte Senzagen IPO for 11 dager siden. Tegningspris 19,40. Handles til 35 i pretrade på første handelsdag. Ny First North rakett?

1 Like