Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

1 Like

Vurderer nytt TV til soverommet, for å se foppal og å spille Switch. Noen emed erfaringer? Leser at storebroren får god omtale i Lyd og Bilde og EISA, men lite å lese om denne. Ser ut som meget bra bang for the buck til 7k.

Edit: La til test av storebror.

2 Likes

Kjøpte en Samsung UHD 4K 65" for ca 2 år siden, meget fornøyd.
Til uka havner den i mancaven min, da kommer nyeste tilskudd til familien, en Samsung UHD 4K 82" til stua :smiley: satt ned fra 70-80.000 eller noe til 35.000 nå! :+1:

3 Likes

Må bare få det ut, men i dag fikk jeg min første fartsbot :tired_face:

Jeg ble tatt i noe mellom 75-80 km/t i 60 sone, så det gjenstår å se om boten blir på 5500 kr eller 3800 kr. Jeg ble dog overrasket over lyset som blinket, jeg har alltid trodd at det var et sikkelig “sykt” flash - dette så mer ut som et trafikklys (nei, dette var ikke et lite rødt blink som kommer i avstandsvarslerne).

Jeg så skiltet som varslet om fotoboks (i 80 sonen), og jeg justerte cruise controllen deretter. Videre satt jeg litt i min egen verden og la ikke merke til at fartsgrensen ble endret til 60 km/t. Deretter så jeg en brå sving forut og justerte farten litt ned fra 80 km/t, dette skjedde mer eller mindre samtidig som jeg så fotoboksen, og jaggu blinket den rødt akkurat samtidig. Heldigvis fikk jeg bremset litt ned slik at jeg nå er litt i grenseland mellom 5500 og 3800 kr, eller kanskje til og med 2100 kr. Jeg klarer virkelig ikke å huske om jeg klarte å redusere farten til 70 eller om det stod 78-79 km/t.

Det mest irriterende oppi det hele er at dette skjedde fordi jobben har sendt meg på et type event (avreise kl. 13 på en søndag…), og underveis i bilen satt jeg og øvde på presentasjonen jeg skulle presentere. Lett å si at dette aldri hadde skjedd hadde det ikke vært for dette, men til syvende og sist får jeg bare takke meg selv :grimacing:

Kanskje det mest flåsete oppi det hele var at jeg i etterkant tenkte at “jaja, dette burde tjenes inn med krypto” - men dette var vel mer for å lette litt på humøret, da jeg ble sabla forbanna… :-1::-1:

2 Likes

Kjedelig det…:hushed: Fotobokser har sikkerhetsmargin på 3km/t og så er det jo som regel litt margin på bilens speedometer, så du kan jo med litt hell være nede på 70.

3 Likes

Dette må jo kvalifisere til trampeklapp, gratis insider 3 mnd og cognac av beste sort i posten @pdx ? :sweat_smile:

Aficionado
This badge is granted for visiting 100 consecutive days. That’s more than three months!

1 Like

Bra med 100 dager men denne er det færre som har :smile: https://beta.tekinvestor.no/badges/47/devotee

4 Likes

Egentlig, så burde man få fem ukers ferie (bannet) fra forumet når man får det badget. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Noen som har 365 x 2 dager ? :joy:

1 Like

Jeg fikk nettopp denne! Vet ikke om jeg skal tolke det så veldig positivt men :joy:
“Get a life” burde vel vært navnet på badget…

Jeg er ikke så aktiv med innlegg her inne, men dæven! Jeg følger iallefall godt med :grinning:

6 Likes

Kanskje jeg må lage en for 1000 dager på rad, så dere har noe å strekke dere mot :joy::joy:

7 Likes

Strekke seg mot NULL sosialt liv, kun interaktivt på Tekinvestor?
Well, you gotta get out and smell the roses. Or cowshit. Whatever you prefer. :joy:

3 Likes

IMG_1669

Rart… trudde det at jeg ble insider i går skulle fikse dette

4 Likes

Mange slike dager for Insidere, men når det snur er det brutalt! :rocket: :smile:

3 Likes

Håper du har rett :smiley:

1 Like

image

1 Like

Kursmanipulasjon. Denne lå på E24 nå:

"Personen, som ifølge avisen har en kobling til twitterkontoen Crowhater, skal ha lagt inn ordrer til en verdi på opp til 3,5 milliarder kroner som aldri var ment til å lede til handel. "

Slår meg at det ligger ordrer som aldri er ment å gjennomføres i de fleste aksjer jeg handler (f.eks. 1 mill aksjer ligger til salg usannsynlig høyt over dagens kurs) Har ikke norske myndigheter noen kontroll/regler for slike ting?

4 Likes

Siden jeg har prata så mye som secretcinema.com

Så har de nå annonsert neste produksjon.

https://tickets.secretcinema.org/?utm_source=Social&utm_medium=Announcement&utm_content=Rain

Siden er nå totalt nede så vent gjerne et par timer før du sjekker den ut. Så hva er Secret cinema? Tidenes beste måte å oppleve film på ;)<

Ser ut som alt er nede , men det er Blade Runner som er neste produksjon. Dvs at de har bygget en gigantisk verden du er en del av i et par timer.

4 Likes

Noe som kanskje gir litt ryggdekning for å ikke øke cash-beholdning i forberedelse på noe markedskorreksjon enda?

Flere enn meg som synes det er helt på trynet at det ikke lenger vises hvilke meglerhus som omsetter på Oslo Børs?

15 Likes